Gå til innhold

Må man prime ny terrasse før man beiser?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg spør med tanke på at man ofte må prime nytt treverk før man påfører maling, men kanskje er det annerledes med beis? Påføres beis direkte på terrassen? Plankene har tørket nok fra impregnenringen, det er bare dette med priming før jeg beiser jeg lurer på. Jeg vet det finnes gjennomsiktig priming til treverk, men brukes det på nye terrassebord før første beis?

Anonymkode: ae347...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Primer ikke før beis. Terrassen skal stå ganske lenge før den beises første gang. Vi lar alt impregnert treverk stå ett år. Snekrer ene sommeren og beiser våren etterpå, da trekker beisen fint inn.

Anonymkode: 97f19...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Primer ikke før beis. Terrassen skal stå ganske lenge før den beises første gang. Vi lar alt impregnert treverk stå ett år. Snekrer ene sommeren og beiser våren etterpå, da trekker beisen fint inn.

Anonymkode: 97f19...496

Takk for svar. Vi monterte terrassen forrige sommer også og den har tørket veldig godt nå. Det jeg ikke visste var om man trenger prime før beis. Holder det med 1 strøk første gangen eller trekker alt inn fordi det er så tørt at man trenger 2 strøk?

Anonymkode: ae347...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Primer brukes ikke ved beising. 

Primer brukes bare hvis en skal male etterpå.

Jeg beiser alltid en 1 strøk. De fleste beis produsenter jeg har brukt sier også 1 strøk.

Nå har jeg Butinox klar beis ,1 strøk står det på bøtta. 

Anonymkode: ad8a6...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Beis SKAL trekke inn i tre.

Maling legger seg øverst som et slags folie.

Anonymkode: ad8a6...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...