AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #1 Skrevet 12. juni 2022 Jeg og mannen har vært gift i 10 år i år, sammen totalt 13 år. Vi har 3 barn på 10, 8 og 6 år. Jeg føler vi har mistet all nærhet og har ingenting å snakke om, utenom barn, jobb og hus. Jeg vet ikke hvordan vi kan finne tilbake til hverandre igjen. Litt bakgrunn er at han har en enorm interesse for ett bilmerke. Og har endt opp med å kjøpe mange biler uten at jeg har visst om det. Han har tatt de valgene over mitt hode og mener at hans penger er hans penger. Mens jeg bruker «mine» lenger på barna, hus og hjem. Jeg sa til han i går kveld at jeg skulle ønske han kunne snakke med meg mer. Ikke brenne inn med ting han føler osv. Vi har blitt bare foreldre og ikke kjærester lenger. Og har rett og slett ingenting å snakke om. Jeg foreslo parterapi, men det mener han er bortkastet. Noen som har noen gode råd? Anonymkode: 7d811...17f
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #2 Skrevet 25. juni 2022 1. Sett dere ned og snakk om økonomi. Du bør legge frem et konkret budsjettforslag der du fordeler fellesutgifer 50/50 eller etter en brøk i forhold til hvor mye dere tjener. Mannen din ønsker åpenbart ikke felles økonomi, men han er likevel nødt til å betale sin del av regningene. Opprett felleskontoer hvor felles regninger trekkes, og sett opp automatisk trekk fra begges konto til felleskontoen. 2. Sett av tid til dere to. Tid til å snakke sammen (ikke om barna og ikke om bil), tid til å le sammen, tid til å leke sammen, tid til å kose og ha sex, tid til å ha det fint sammen. Bestem gjerne en fast dag og klokkeslett. Sørg for stabil barnevakt. Dersom mannen din velger å takke nei til ordnet økonomi eller takker nei til kjærestetid, så er det ensbetydende med at han ikke ønsker å være gift med deg lenger. Så enkelt er det faktisk, og det kan du fint si rett ut til ham. Hvis en mann velger å ikke tilbringe tid med sin kone, velger å ikke snakke med henne og velger å ikke ta sin rettmessige del av det økonomiske, ja da er han ikke en partner og har ikke noe i et ekteskap å gjøre. Dersom han ønsker å fortsette å være gift med deg så er han nødt til å legge inn litt innsats. Han er nødt til å begynne å kommunisere med deg (enten muntlig eller skriftlig om han foretrekker det). Å ikke kommunisere med sin partner er ikke et alternativ. https://fuelbox.no/produkt/par/ Anbefaler at dere prøver ut dette, eller en lignende variant fra en annen produsent, for å få hjelp til å komme i gang med samtalen. For mange er det lettere å åpne seg opp om slike ting når man ikke sitter ansikt til ansikt. Prøv gjerne å ta slike samtaler på gåtur, biltur, i mørket på terrassen eller andre settinger der dere ikke sitter og "nistirrer" på hverandre. Ta gjerne med en håndfull kort og gå dere en tur mens ungene uansett sitter med Netflix. Anonymkode: 2523f...311 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #3 Skrevet 29. juni 2022 Dere er nødt til å bli enige om økonomien! Er nesten utroskap å bruke store summer fra familiens konto på tullball. Anonymkode: 4869a...412
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå