Gå til innhold

Har drukket alkohol i uke 4 av svangerskapet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fant nettopp ut at jeg er gravid. Tror jeg er i uke fem nå (regnet fra første dag av siste menstruasjon). Men jeg drakk en del alkohol for noen dager siden. Visste ikke at jeg var gravid da. Noen som kan forsikre om at det går bra? 😟

Anonymkode: 32ff0...56e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

I de fleste tilfeller går det helt fint, å om fosteret har tatt skade av det fører det som regel til spontanabort så tidlig, så det beste du kan gjøre er jo bare å ha et godt kosthold fremover, ta folat om du ikke allerede har gjort det :) 

Anonymkode: 0aeb9...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De aller fleste kvinner, hvertfall de som ble uplanlagt gravid, har drukket i starten av svangerskapet. Så lenge du slutter så fort du får en positiv test går det nok helt fint! 

Anonymkode: e1664...5f0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gjorde akkurat det samme, var helt fortvilet. Sa det til gynekologen min da jeg var der på ultralyd bare en uke etter jeg hadde funnet ut jeg var gravid (samme uke som deg). Han sa jeg bare kunne slappe av, de fleste som drikker alkohol drikker også i starten av graviditeten da de ikke vet de er gravide. Så ikke tenk på det! De fleste ungene blir jo født uten skavanker selv med mødre som drikker og ruser seg gjennom hele svangerskapet (det er jo selvfølgelig ikke å anbefale). 

Anonymkode: 299b4...b2c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så tidlig i svangerskapet er ikke fosteret "koblet på" deg. Det får næring fra plommesekken. 

Anonymkode: 64927...db6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I uke 4 er fosteret bare 2 uker. Først fra uke 3 kan alkohol gi alvorlige skader. 

Anonymkode: 94bcc...38d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Velkommen i klubben 😅 Det går HELT FINT. 

Anonymkode: c70b2...cd7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...