Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter en spontanabort i fjor og nesten et år med prøving etter det er jeg endelig gravid! Men kjenner jeg er veldig nervøs for å miste igjen. Samtidig som jeg har en veldig god følelse denne gangen. Jeg er ufattelig trøtt og kan nesten sove hele dagen. Er det vanlig?? Og kjenner jeg er nervøs for å trene fordi jeg er nervøs for å skade fosteret. Samtidig som jeg er redd for ikke å trene, fordi jeg vil være sunn og frisk for fødsel. Jeg er ca 5 uker på vei. Bør jeg lytte til kroppen og slappe av når jeg er så trøtt eller forsøke å trene allikevel? Og i såfall hvor hardt kan jeg «ta i»? Har bestilt time hos legen, altså, men vil gjerne høre noen erfaringer fra andre :) 

Anonymkode: 4e551...266

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer!

Prøv en mellomting :) Lytt til kroppen, men hold deg i aktivitet. Det er normalt å være trøtt, spes i 1.trimester. Mange kjenner at energien kommer litt tilbake i 2.trimester.

Anonymkode: f2ee6...3c7

AnonymBruker
Skrevet

Takk :) 

sist jeg var gravid trente jeg hele tida. Forsøkte å kjøre lettere vekter, men kjørte allikevel på. Da det endte i SA følte jeg på at treningen kanskje hadde vært med på det resultatet. Mye dårlig samvittighet som kommer med en SA. Hva kunne man gjort annerledes liksom? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk :) 

sist jeg var gravid trente jeg hele tida. Forsøkte å kjøre lettere vekter, men kjørte allikevel på. Da det endte i SA følte jeg på at treningen kanskje hadde vært med på det resultatet. Mye dårlig samvittighet som kommer med en SA. Hva kunne man gjort annerledes liksom? 

Ja, det er dessverre sånt som skjer i blant. Lite sannsynlig at det skyldtes treningen, man anbefales jo å fortsette med trening dersom man har vært vant til det. Man kan ikke sikre seg mot å miste. Men man kan ta vare på seg selv, sørge for å få nok næringsrik mat og håpe på det beste :)

Anonymkode: f2ee6...3c7

AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer :) 🥰 

Så tidlig er embryoet godt beskyttet inni magen, og de sier man kan trene som normalt så lenge formen tilsier det :)

Anonymkode: f2266...ff6

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...