AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #1 Skrevet 12. juni 2022 Psykisk blir jeg nok aldri klar, så... hopper bukk over den. Men fysisk! Hvordan bedømte du at du var klar? Jeg er fortsatt ikke tilbake til førvekt, var i tillegg overvektig da så skulle gjerne tatt av mer først. Fortsatt vondt i ryggen etter barseltiden og underlivet er ikke bra igjen. Anonymkode: 57651...46f
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #2 Skrevet 12. juni 2022 Det er jo veldig forskjellig fra kvinne til kvinne. Det er absolutt en fordel å trene opp styrken i kjernemuskulaturen før et nytt svangerskap. Det kan også hjelpe på ryggsmerter. Du kan kanskje sette deg et mål om at du skal trene styrke 3 ganger i uken i feks 4 mnd, og se om ryggen blir bedre av det? Når det gjelder underlivet så kan det være du skal ta en tur til gynekolog. Da vil du få et greit svar i forhold til plagene du har og om det anbefales at du venter med å bli gravid eller om du er good to go. Helt generelt så er det greit å vente 1 år fra fødsel. Noen må ha mer tid, noen mindre. Anonymkode: 84ea1...2c1 1
Luckiness Skrevet 12. juni 2022 #3 Skrevet 12. juni 2022 Det er nok veldig forskjellig. Jeg selv følte at jeg var klar ett år etter. Men hadde ikke planer om et til barn da, så har ikke noe svar på om jeg faktisk hadde vært klar. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #4 Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det er jo veldig forskjellig fra kvinne til kvinne. Det er absolutt en fordel å trene opp styrken i kjernemuskulaturen før et nytt svangerskap. Det kan også hjelpe på ryggsmerter. Du kan kanskje sette deg et mål om at du skal trene styrke 3 ganger i uken i feks 4 mnd, og se om ryggen blir bedre av det? Når det gjelder underlivet så kan det være du skal ta en tur til gynekolog. Da vil du få et greit svar i forhold til plagene du har og om det anbefales at du venter med å bli gravid eller om du er good to go. Helt generelt så er det greit å vente 1 år fra fødsel. Noen må ha mer tid, noen mindre. Anonymkode: 84ea1...2c1 Jeg har fått program av fysioterapeut og så smått begynt å trene, men ikke holdt på konsistent over tid. Er noe bedre i ryggen, men kjenner at det fortsatt er der og at det fort blir verre i perioder. Så er usikker på hvor bra det bør bli før det er forsvarlig å bli gravid. Burde ta en sjekk hos gynekolog kanskje. Sist jeg var der for noen måneder siden så fikk jeg inntrykk av at det var helt normalt å ha litt plager... Anonymkode: 57651...46f
Arkana Skrevet 12. juni 2022 #5 Skrevet 12. juni 2022 Vekten er ikke så viktig, men hvis du fortsatt har ryggsmerter og underlivet ikke er normalt så tenker jeg at kroppen ikke er helt klar ennå. Selv ble jeg gravid hhv 18 og 13 mnd etter forrige fødsel og følte meg helt klar både fysisk og psykisk. Hadde normale og problemfrie svangerskap også. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå