Gå til innhold

Julebordsantrekk, hva er inn for tiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo der

Det nærmer seg julebord og nytt antrekk må kjøpes inn (Kvinne 35 år, 1.75 høy, og 70 kg, mørkt halvlangt hår). Uff da, gruer meg allerede, men kanskje går det bedre hvis jeg er ute litt tidligere i år, hater sånne i siste liten innkjøp.

Hva er inn nå? Har fått med meg at det er mye glitter for tiden, og det er jo ok.

Når det gjelder f.eks kjoler: skal de være lange eller korte, tettsittende eller mer ledige?

Og hva med farger? Og tilbehør? Sko? Sminke? og i det hele tatt...

Har dere sett noen fine antrekk i noen av de mest kjente og etablerte butikk-kjedene (ja, vet det er kjipt med kjedebutikker, men pengepungen strekker ikke til til de store utskeielsene). Dessuten vil ikke antrekket bli brukt så veldig mange ganger, skal kun på ett julebord, pluss noen juleselskap i romjula.

Men men, kan jeg be dere om noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har selv unngått kjole i år. Kjøp heller skjørt og topp med godt snitt. Når du kjøper i to deler er det lettere å finne som som passer både oppe og nede. I tillegg kan du lettere variere det med andre ting.

Ellers er jo bolero veldig inn i år. Jeg har sett noen fine langermede boleroer på Vivikes. Den jeg likte best var i svakt gullstrikk med hullmønster. Pris 399 tror jeg.

Skrevet

Jeg er akkurat like høy og lett som deg, og har kjøpt meg tettsittende brungullfarget kjole til årets jobb-julebord. Den er stroppeløs i snittet, men det følger med tynne spaghettistropper, den rekker til kneet og er utsvingt fra livet, og har et tyllskjørt under. Til det skal jeg ha et gullbrunt lite tynt skjerfe-sjal, og høyhælte, høye støvletter. Skal kjøpe meg en liten gullbrun veske også, hvis jeg finner, har leita en stund etter det.

I år ser det ut til at du kan bruke nesten hva som helst, bare det enten glitrer eller skinner litt. Boleroer i alle varianter er fint og moderne, og gjerne smykker med sterke farger og glitrestener. Jeg har ikke bestemt meg for smykke ennå, kanskje jeg velger å gå uten......................

Men bukser er fy-fy på julebord.

Skrevet

Jeg tror jeg skal ha et svart knelangt skjørt, som er skrådd litt lenger bak en foran, og en svart topp, med halterneck knyting, og noe sølv mønster mitt foran, fra only.

Eller så bruker jeg svarte kjolen min fra i fjor, den er fotsid med fløyel i topp, og sateng lignendes blankt stoff resten. Med et sjal eller bolero til.

Jeg har litt tidløs klassisk stil. har ikke råd til å følge siste skrik hvert år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...