Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fra mage til rygg på gulvet, flere ganger. Er ikke dette kjempetidlig?? Leser at de kan gjøre det fra 4-5 måneders alder. Han fikk skryt på sykehuset fordi han var så flink å holde oppe hodet, så han har jo vært veldig sterk siden første dag, men jeg blir jo helt ærlig litt bekymra, jeg. Håper det er flere her som har opplevd lignende!

Anonymkode: 93812...64e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han løfter seg høyt på magen, så tippet han kanskje bare over?

Anonymkode: 07540...371

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis han løfter seg høyt på magen, så tippet han kanskje bare over?

Det ser ganske viljestyrt ut 🤔 Han gjorde det i går også mens han lå på meg, men det var fra rygg til siden minst ti ganger, og da løftet han helt åpenbart beina og vippet seg over. Virker som han syntes det var kjempestas også.

AnonymBruker
Skrevet

4-5 måneder når de ruller rundt faktisk. Altså, nei. Begge mine har snudd seg mellom 2-3 mnd, og babyene i termi gruppa startet ca samtidig.

Anonymkode: 17354...8e2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

4-5 måneder når de ruller rundt faktisk. Altså, nei. Begge mine har snudd seg mellom 2-3 mnd, og babyene i termi gruppa startet ca samtidig.

Anonymkode: 17354...8e2

Der var godt å høre! 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Der var godt å høre! 😅

Det*

AnonymBruker
Skrevet

Har på film at min 2 uker gamle baby rullet seg fra mage til rygg etter en del kaving, tror ikke det er så uvanlig at de komme seg den veien så tidlig...:) Hodet er jo veldig tungt, så om de legger det ned på siden, så vil kroppen følge etter dersom de jobber litt :)

Rygg til mage tok derimot lenger tid...😅 Bedagelig type, han er 10 mnd og kommer seg ennå ikke fremover...🥴

Anonymkode: b31d3...a44

AnonymBruker
Skrevet

Fra mage til rygg er det veldig tidlig, de "skal" snu seg fra rygg til mage først. 

Har du sjekket for låsninger? Min snudde seg også først fra mage til rygg først, og tidlig. Han hadde låsninger og stram muskulatur i ryggen, som gjorde at han ofte dro den veien. 

Ved hjelp av fysio og kiropraktor sluttet han med dette og måtte da øve på å snu seg riktig vei først, da han hadde brukt musklene feil.

Anonymkode: d9f17...41f

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Min var rullet også i den alderen. Han var og er ekstremt nysgjerrig, så det har motivert han til å være tidlig ute motorisk. 

Anonymkode: c8780...d86

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det ser ganske viljestyrt ut 🤔 Han gjorde det i går også mens han lå på meg, men det var fra rygg til siden minst ti ganger, og da løftet han helt åpenbart beina og vippet seg over. Virker som han syntes det var kjempestas også.

Min yngste vippet fra rygg til siden fra like etter han var nyfødt. Tippet også fra rygg til mage pga løftet seg høyt og hodet er tungt. Han har likevel ikke vært spesielt tidlig motorisk, er ti måneder nå og åler seg rundt fortsatt.

AnonymBruker
Skrevet

Det varierer så veldig når de når disse motoriske milepælene. Både å starte med rullingen ved 2 mnd. og ved 7 mnd. kan være helt normalt. Og det er også vanlig at de kommer seg rundt mer tilfeldig en periode før de gjør det bevisst. 

Vår nr. to var veldig sprellete på gulvet og tippet rundt fra mage til rygg i blant fra hun var noen uker gammel, men det var helt tydelig ikke med vilje. Hun begynte å rulle fra rygg til mage da hun var 2 mnd. Da gjorde hun det hele tiden, kom seg ikke tilbake igjen når hun ville den første tiden, og var kjempefrustrert (ville ikke ligge på magen). Hun har ikke vært tidlig ute motorisk utover rullingen. 

Anonymkode: b7400...17c

AnonymBruker
Skrevet

Min baby rullet fra rygg til siden på barsel. Han er sterk og holdt hodet oppe fra fødselen av. Han rullet fra mage til rygg da han var et par måneder, men jeg tror han egentlig bare tippet over. 

Anonymkode: b0b6a...fa8

AnonymBruker
Skrevet

Min yngste var akkurat 4 uker korrigert (prematur) da han rullet fra rygg til mage og 3 måneder korrigert da han rullet fra mage til rygg. Begge deler viljestyrt og gjentatt i dagene etterpå. 

Storesøster derimot var 5 måneder da hun først rullet fra rygg til mage. Hun var en veldig rolig baby. 

Anonymkode: a85e9...d35

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Min yngste var akkurat 4 uker korrigert (prematur) da han rullet fra rygg til mage og 3 måneder korrigert da han rullet fra mage til rygg. Begge deler viljestyrt og gjentatt i dagene etterpå. 

Storesøster derimot var 5 måneder da hun først rullet fra rygg til mage. Hun var en veldig rolig baby. 

Må bare legge til at begge gikk (uten støtte) fra de var 11 måneder gamle, så hun som var treig brukte ikke lenger tid på å lære å gå. 

AnonymBruker
Skrevet

Kult! Gratulerer med en stk wonderchild.

Anonymkode: ea847...7be

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Min gjorde det samme når hun var 8 uker. Dvs hun "vippet" seg rundt på ryggen etter at hun kom seg opp på armene med hodet opp. Også veldig sterk i nakken, brukte i praksis vekten av hodet til å komme seg rundt. Hun gjorde det mange ganger på rad etter den første, så det var jo bevisst på et vis. Men ikke samme musklene som når hun rullet begge veier noen måneder senere. Forøvrig verken spesielt tidlig eller sen motorisk ellers. 

Anonymkode: d10cc...af5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fra mage til rygg på gulvet, flere ganger. Er ikke dette kjempetidlig?? Leser at de kan gjøre det fra 4-5 måneders alder. Han fikk skryt på sykehuset fordi han var så flink å holde oppe hodet, så han har jo vært veldig sterk siden første dag, men jeg blir jo helt ærlig litt bekymra, jeg. Håper det er flere her som har opplevd lignende!

Kjempetidlig? Datteren min gikk da hun var 9 mnd, så nei...

Anonymkode: 48b87...57a

AnonymBruker
Skrevet

Det samme gjorde min første, og andre var 3 mnd. Første krabbet bra og reiste seg opp, og satte seg opp, da hun var 5 mnd, så løp hun fra hun var 10 mnd. Barn nummer 2 var mellom 6-7 mnd da han krabbet, reiste seg og satte seg opp, og gikk noen dager før 1 års dagen sin. 

Anonymkode: 2ae2d...760

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kult! Gratulerer med en stk wonderchild.

Anonymkode: ea847...7be

Ingen grunn til å være sarkastisk, det er ikke alt som er skryteemne :) Det er mulig jeg er hysterisk, men synes det er litt skummelt, og jeg kommer til å ta det opp med helsesøster, men det er en liten stund til neste time. Så derfor spurte jeg her.

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Kjempetidlig? Datteren min gikk da hun var 9 mnd, så nei...

Anonymkode: 48b87...57a

Handler emnet om gåing, eller om datteren din?

• Liker 3
Skrevet

Fra mage til rygg mener jeg ikke er den viktigste delen av å rulle rundt. De kommer lett den veien siden de er så tunge i hodet.

Er heller når de snur seg fra rygg til mage som man gjerne merker seg. Husker mine lå lenge fra rygg til «banan» før de kom over på magen. 
Ingenting å bekymre seg over at dette skjer nå. :) nevn det for helsesøster på neste kontroll om du trenger få litt ro i sjela :) 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...