Gå til innhold

Barnet(7) vil ikke være hos meg mer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min på 7 år vil kun være hos far. Jeg har kjempet for å ha 80% foreldre rett, så dette gjør alt veldig vanskelig for meg.

Jeg ser far får mye glede ut av dette å spiller på det, han har vært et problem helt siden jeg gikk fra han for 2 år siden til tider føles det som han prøver å ødelegge livet mitt.

hva kan jeg gjøre for at dette ikke forverrer seg, kan jeg nekte far samvær?.

Hilsen fortvilet småbarnsmor

Anonymkode: b71b0...15a

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du pratet med gutten og spurt hvorfor han ikke vil være hos deg lenger?

Anonymkode: 5c2ab...81d

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er annerledes hos far? Struktur, oppdragelse? Hvis han kjører full tivolipappa så er det jo ikke rart om gutten vil være mer der.

Uansett er han vel for liten til å bestemme selv.

Anonymkode: 2542d...a54

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er annerledes hos far? Struktur, oppdragelse? Hvis han kjører full tivolipappa så er det jo ikke rart om gutten vil være mer der.

Uansett er han vel for liten til å bestemme selv.

Anonymkode: 2542d...a54

Jo det jeg som bestemmer. men det har blitt et helvete her hjemme nå de siste 2 mnd. Han slår seg helt vrang, nekter og høre på meg, roper at han vil til pappa.

Jeg tror at om far blir ute av bilde en stund kan det gjøre situasjonen bedre, men vet ikke helt hvilke rettigheter jeg har?

• Liker 1
Skrevet

Du skriver ingenting om hvorfor du har prøvd å gå for 80% istedenfor for eksempel 50/50, og heller ingenting om hvorfor ikke barnet kan være mest hos far (sånn foruten at du savner barnet)?

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Sønnen min på 7 år vil kun være hos far. Jeg har kjempet for å ha 80% foreldre rett, så dette gjør alt veldig vanskelig for meg.

Jeg ser far får mye glede ut av dette å spiller på det, han har vært et problem helt siden jeg gikk fra han for 2 år siden til tider føles det som han prøver å ødelegge livet mitt.

Vil faren ha sønnen mer da?

Kanskje det kan være en løsning: at sønnen er hos faren sin, så ser han at gresset ikke er grønnere der.

Anonymkode: 614d8...875

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv skilt og har tre barn. Begge foreldrene er viktige for barna, og samlivsbrudd er aldri barnets ønske eller " feil". Nå kommer du med veldig lite informasjon, så det er egentlig umulig å mene noe om deres situasjon. Det inntrykket jeg sitter igjen med da, er at dere begge strever for å ha barnet mest mulig. Du skriver at det er vanskelig for deg, fordi du har kjempet for 80%, og lurer på om du kan nekte far samvær? Hvorfor er det bedre for gutten å ikke se far? Er det lettere for far enn for deg å være uten barnet sitt? Jeg skjønner fortvilelsen over å ikke skulle se barnet sitt hver dag, den har jeg kjent på selv, men det er BARNET som er det viktigste her, og ikke dine eller fars behov! Jeg kan ikke hjelpe for å synes veldig synd på dette barnet, som tydeligvis står i skvis mellom to han er glad i. 

Anonymkode: 9bbed...bed

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vil faren ha sønnen mer da?

Kanskje det kan være en løsning: at sønnen er hos faren sin, så ser han at gresset ikke er grønnere der.

Anonymkode: 614d8...875

Far vil ha sønnen mer men han er ikke eignet til det. Jeg hørte fra en venninne at han har tydeligvis blitt rundbrenner og har mange nye damer på besøk hver uke. Et sånt miljø vil jeg ikke la sønnen min vokse opp i.

Jeg skal ha foreldreretten som det er avtalt med bv, eller ha fullt ansvar. det er ikke aktuelt at sønnen min blir hos far.

Jeg lurer på om dere vet mere om hvilke rettigheter jeg har som mor, eller hva jeg kan gjøre for å få 100% samvær.

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Far vil ha sønnen mer men han er ikke eignet til det. Jeg hørte fra en venninne at han har tydeligvis blitt rundbrenner og har mange nye damer på besøk hver uke. Et sånt miljø vil jeg ikke la sønnen min vokse opp i.

Jeg skal ha foreldreretten som det er avtalt med bv, eller ha fullt ansvar. det er ikke aktuelt at sønnen min blir hos far.

Jeg lurer på om dere vet mere om hvilke rettigheter jeg har som mor, eller hva jeg kan gjøre for å få 100% samvær.

DU har ingen rettigheter,  det er BARNET ditt som har rettigheter. For at du skal kunne ha alt samværet må far være helt ute av stand til å ta seg av barnet. Høres ikke ut som far egentlig gjør noe galt ovenfor barnet? Men om du tar far ut av barnets liv, så er det kanskje du som ikke helt klarer å se barnets behov..

Anonymkode: 1d4e4...a23

• Liker 35
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du nekte barnet ditt å se sin egen far? Det vil skade barnet for livet. Med mindre det er alvorlig vanskjøtsel eller mishandling inne i bildet har et barn best av å være med begge sine foreldre. Kanskje det er bedre å ha 50/50 ordning? Det høres jo ut som at barnet savner faren sin altfor mye. Da er løsningen å la barnet være mer med far. Ikke mindre. 

Er du sikker på at det er barnets beste du har i tankene og ikke hevngjerrighet mot far? Ikke la hevntanker skade ditt eget barn.

So what om far er en rundbrenner. Han kan ligge med damer i ukene han ikke har samvær. Med mindre han kommer trekkendes med nye damer når barnet er hos ham, har det ingenting å si for hans evner som far.

Anonymkode: ceb84...8f7

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg føler kraftig med deg ❤ jeg har en 5 åring som bare vil være hos pappaen. Jeg gikk fra pappan da min var baby, pappan her og spiller veldig på det. 

Du kan absolutt ikke nekte far samvær. Fra barnet var 1 år her så ville det bare være hos mamma. Det pappan begynte med fra 1.5 år var å kjøpe leker for da orket han nok ikke å høre om mas etter mamma mer. Så barnets hjem hos far nå, ser ut som en lekebutikk. Uansett hva vi kikker på før bursdag og jul så har barnet det hos pappa allerede. Han begynte å ta med barnet på alle mulige turer også. Lekeland og badeland hver helg, da er det kjedelig å være hjemme hos mamma etterpå. Så mye leker og så full fart på alt hos pappa hele tiden. 

Hos meg er det noen turer i blant, hverdag og jeg ønsker ikke et bortskjemt barn som får alt den peker på. Så her er det jo kjedelig, her er det også jeg som setter reglene og konsekvensene. Det finnes ikke hos pappa, så da er det gøyere å være der. 

Du får velge om du vil være en mamma som tenker på hva slags mann du en dag ønsker at bar et ditt skal være. Eller kjøpe barnet ditt slik som min eks. 

Anonymkode: 089a1...f75

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Desverre kan far ha så mange damer han vil ha på besøk, selvom det ikke er helt innafor med et barn i hus. Jeg har 100% omsorg for mitt barn, pga ustabilitet hos far og vært rus i bildet + mye mer. Men barnet mitt er mye mindre! Det skal være direkte skadelig for barnet, omsorgssvikt for at du kan ta fra far samvær (damer på besøk går ikke innunder dette) Å stoppe samvær skal det være noe som rus, vold e.l

Han har det tydeligvis ellers bra der om han vil være hos far mer enn deg? Da er det stygt å ta fra barnet det. Med det sagt bestemmer ikke barn før de er eldre enn 7 år! Er nok sårt å føle på at barnet vil mer til far, men det er ofte sånn med tivoli-pappaer som ikke setter grenser og bare skal på noe gøy hele tiden, det ordner seg oftest når de savner rutiner (som barn trenger). Barn forstår ikke noe annet enn at det er gøy hos pappa når de er 7 år og bør ikke stå i mellom krig med foreldrene. Dere får gå på foreldresamarbeidssamtaler hos fvk og nøste opp i disse problemene for barnets skyld. 

Anonymkode: 779d0...632

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Barnevernet bestemmer ikke i samværssaker!

Anonymkode: 1ae49...883

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm.
  • Liker 4
Skrevet

Hvorfor har barnevernet bestemt samværsfordelingen?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da får far gå til sak da. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Stemmer. De bestemte ikke her heller selvom far ruser seg, de anbefalte bare at jeg må følge med og beskytte barnet mitt om jeg merker det ikke går bra (ingen overnatting)!

Man må til advokat og så ta det til retten med sine beviser om far ønsker å ta det for retten, da kan faktisk mor miste omsorgen helt til far om ikke grunnene for å stoppe samvær er gode nok! Og bv har ingenting med det å gjøre. Om det er damer ut og inn blåser de i! 

Anonymkode: 779d0...632

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg føler kraftig med deg ❤ jeg har en 5 åring som bare vil være hos pappaen. Jeg gikk fra pappan da min var baby, pappan her og spiller veldig på det. 

Du kan absolutt ikke nekte far samvær. Fra barnet var 1 år her så ville det bare være hos mamma. Det pappan begynte med fra 1.5 år var å kjøpe leker for da orket han nok ikke å høre om mas etter mamma mer. Så barnets hjem hos far nå, ser ut som en lekebutikk. Uansett hva vi kikker på før bursdag og jul så har barnet det hos pappa allerede. Han begynte å ta med barnet på alle mulige turer også. Lekeland og badeland hver helg, da er det kjedelig å være hjemme hos mamma etterpå. Så mye leker og så full fart på alt hos pappa hele tiden. 

Hos meg er det noen turer i blant, hverdag og jeg ønsker ikke et bortskjemt barn som får alt den peker på. Så her er det jo kjedelig, her er det også jeg som setter reglene og konsekvensene. Det finnes ikke hos pappa, så da er det gøyere å være der. 

Du får velge om du vil være en mamma som tenker på hva slags mann du en dag ønsker at bar et ditt skal være. Eller kjøpe barnet ditt slik som min eks. 

Mor syns også jeg skjemmer bort barnet og er sur fordet. 

unner de sykkel, playstation, tur til badeland osv. 

Mødre får ekstreme mengder med stønader som er øremerket barn men kan ikke unne de en tur til svømmehallen engang. 

Anonymkode: 4a746...598

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Mødre får ekstreme mengder med stønader som er øremerket barn men kan ikke unne de en tur til svømmehallen engang. 

Hvilke ekstreme mengder stønader er dette? Do tell! Har vært alenemor i 11 år, kun fått utvidet barnetrygd her, og stønad til barnetilsyn da jeg studerte. 

Anonymkode: 11468...fb7

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Den gangen jeg fikk stønader så holdt det kun til husleie, jeg var heldig om jeg hadde noen tusen i slutten av hver måned. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...