AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #1 Skrevet 11. juni 2022 Det er ikke slutt enda, så kan ikke ta dette med Nav på dette tidspunktet. Samboer og jeg flytter muligens fra hverandre i løpet av året. Vi er gode venner og vil forsøke å ha et best mulig samarbeid om barna. Han mener derimot at siden vi skal ha dem 50-50 er det ingen som skal betale barnebidrag. Jeg har ca 22 000 utbetalt i måneden, han 35 000. Har han rett eller skal han egentlig betale meg litt siden han tjener litt mer? Syns det er et betent tema og vil ikke mase om det. Men om vi flytter fra hverandre ser jeg det kan bli ganske tøft for meg økonomisk. Vil heller ikke ha mulighet til ekstra jobbing med 3 små barn under 6 år. Noen som vet reglene her og hvordan jeg evt kan regne ut dette i Navs kalkulator? Anonymkode: 5dd85...734
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #2 Skrevet 11. juni 2022 https://www.nlls.no/barnebidrag/ Anonymkode: 47aeb...f8e 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #3 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): https://www.nlls.no/barnebidrag/ Anonymkode: 47aeb...f8e Takk! Anonymkode: 5dd85...734
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #4 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): https://www.nlls.no/barnebidrag/ Anonymkode: 47aeb...f8e Det var faktisk en ganske bra kalkulator. Syns Nav imponerer litt her for en gang skyld. Om de bare følger opp;) Anonymkode: 5dd85...734 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #5 Skrevet 12. juni 2022 Min eks krevde 5050 og var sikker på at han da ikke skulle betale bidrag men der tok han feil. Anonymkode: 75c39...fed 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #6 Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Min eks krevde 5050 og var sikker på at han da ikke skulle betale bidrag men der tok han feil. Anonymkode: 75c39...fed Fant ut med kalkulatoren at han må betale ca 5000 kr i barnebidrag om vi flytter fra hverandre. Det vil hjelpe veldig på. Har faktisk aldri tenkt over disse tingene før. At det rett og slett blir dyrere for fedre jo mindre penger kvinnen de får barn med har. Og nå skjønner jeg nesten hvorfor enkelte kvinner bevisst ønsker å bli gravide med en rik mann🙈 Men dette blir jo en helt annen diskusjon😅 Anonymkode: 5dd85...734
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #7 Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Fant ut med kalkulatoren at han må betale ca 5000 kr i barnebidrag om vi flytter fra hverandre. Det vil hjelpe veldig på. Har faktisk aldri tenkt over disse tingene før. At det rett og slett blir dyrere for fedre jo mindre penger kvinnen de får barn med har. Og nå skjønner jeg nesten hvorfor enkelte kvinner bevisst ønsker å bli gravide med en rik mann🙈 Men dette blir jo en helt annen diskusjon😅 Anonymkode: 5dd85...734 Husk at du må stå for alt av klær, utstyr og lignende når du mottar bidrag. Anonymkode: 0f348...ba6
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #8 Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Husk at du må stå for alt av klær, utstyr og lignende når du mottar bidrag. Anonymkode: 0f348...ba6 Det er feil, når en mottar bidrag ved 50/50 er bidraget for å jevne ut inntektsforskjellene mellom foreldrene. De skal likevel betale alt av kostnader vedr barna 50/50. Det er kun når en av dem har mer av samværet at bidragsmottaker også skal stå for alt av kostnader som barnehage m.m. Det er også slik at den som har samvær ikke kan urimelig kreve at den andre står for utstyr som ikke trengs hos mor. F.eks om far ønsker å dra til utlandet med barna eller slalåm og mor ikke har tenkt seg verken til utlandet eller alpint, så kan ikke far kreve at mor betaler for verken pass eller slalåmutstyr. Anonymkode: 2c6c5...fed 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #9 Skrevet 12. juni 2022 Wow, så han går ned til 30.000 utbetalt og du opp til 27.000 utbetalt. Var ikke klar over at man fikk så mye selv ved relativ lik inntekt (begge er lavtlønned). Du skriver at du ikke kan jobbe ekstra fordi du har 3 barn under 6 år. Du skal jo bare ha dem annenhver uke. Så om du vil har du jo god mulighet for å jobbe ekstra. Men, er vel like greit å la være og heller bare få pengene av mannen. Anonymkode: 284ac...229
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå