AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #1 Skrevet 11. juni 2022 Se for deg en pendel. For 50 år siden var denne pendelen helt til venstre. Da var homoseksualitet, trans o.s.v tabu og forbudt. Siden har man klart å kjempe for dette og fått det mer og mer akseptert og forstått. Det har jeg over hodet ingen problemer med, men nå føler jeg det er begynt å gå for langt, en grense er i ferd med å nås og pendelen er gått forbi normalen på bunn og er på full fart opp til høyre. Jeg er redd den pendelen nå begynner å gå tilbake. Da er det ikke snakk om at den går til bunnen men setter full fart over på venstresiden igjen. Jeg har gode venner og familie som er både skeiv og født i feil kropp og jeg støtter fullt ut mangfold og inkludering, men å skape et familieshow med legalisert blotting der det offentlige har kastet seg på og ser på deg som unormal om du ikke møter opp er ikke greit. Som heterofil er jeg nå begynt å føle meg som den unormale. Hvis jeg ikke møter på pride er jeg utskuddet, hvis jeg i det hele tatt prøver å si min mening innføringen av det nye pensumet i barneskolen så er jeg automatisk en homofob. Ønsker jeg ikke å diskutere er jeg i mot mangfold, inkludering og likestilling. Har man i det hele tatt egne meninger som ikke er 100% i tråd med foreningen Fri så er man en hater. Skal det være sånn? For all del, å diskutere den ene filen etter den andre på skolen er greit, men vent til ungdomsskolen. Å se alle barna inkludert min egen gå rundt å være redd for at hun ikke er bifil gjør skikkelig vondt. Hun har min fulle støtte uansett hva hun ender opp med og det vet hun. Men samtidig så blir hun mobbet av medelever fordi hun liker gutter. Sett en brems på dette før det er for sent. Når jeg nå poster dette så kan jeg garantere at kommentarfeltet blir fullt av eksempler som underbygger det jeg skriver. Jeg har ikke skrevet noe fiendtlig her, men jeg vedder på at jeg kommer til å bli kjølhalt. En liten sidetanke; Vi har kun to biologiske kjønn. Det er et faktum. Noen har begge deler og da er Hen passende. Men om man er født med ett kjønn men føler seg som et annet, burde man ikke da heller ha en annen beskrivelse på det enn kjønn. Det går jo tross alt på hvordan man oppfatter seg selv. Altså et opplevd kjønn. Kanskje mye av dagens diskusjoner kunne vært roet ved å skille mellom biologisk kjønn og opplevd kjønn. Anonymkode: bc7a6...e9e 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #2 Skrevet 11. juni 2022 [Rettelse: Det skulle ikke stå alle foran det med barna] Anonymkode: bc7a6...e9e
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #3 Skrevet 11. juni 2022 Og begynnelsen på tittel skal være Pride. Damn you autocorrect Anonymkode: bc7a6...e9e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå