Gå til innhold

Noen som sliter med rødhet/varme av alkohol og opplever at antihistaminer hjelper?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blir rød og varm ved ørene av alkohol, spesielt øl. Vurderer og teste Zyrtec før jjeg drikker, har hørt det kan hjelpe på rødheten. Noen testet ut det?

Anonymkode: 723be...a0b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spørsmål er om hvorfor du reagere.  Noen folk har ikke mulighet å bryte ned alkohol 100% på grunn av feil i en gene som heter ALDH2.   Histaminer fungerer ikke hvis dette er grunnet du rødme, men anti-syre medisiner som esomeprazol kan hjelpe.  Men dette er reseptbelagt og ville aldri har brukt det uten å teste om du faktisk har genfeilet. 

Anonymkode: b67bd...00e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spørsmål er om hvorfor du reagere.  Noen folk har ikke mulighet å bryte ned alkohol 100% på grunn av feil i en gene som heter ALDH2.   Histaminer fungerer ikke hvis dette er grunnet du rødme, men anti-syre medisiner som esomeprazol kan hjelpe.  Men dette er reseptbelagt og ville aldri har brukt det uten å teste om du faktisk har genfeilet. 

Anonymkode: b67bd...00e

Så hvorfor hjelper Zyrtec på noen når de får allergisk reaksjon av alkohol?

Anonymkode: 723be...a0b

AnonymBruker
Skrevet

Roseca blir verre av alkohol blant annet, mange vet ikke at de har det engang men får tydelig tegn på det ved bruk av alkohol.

Men Zyrtec er jo IKKE skadelig, så bare å prøve det

Anonymkode: 9a163...710

Skrevet

Blir rød og varm om jeg drikker vin. Men hadde sikkert reagert om jeg drakk øl også. Bruker Zyrtec fast og merker ingen forskjell. Men kan jo være verdt et forsøk.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke orket å drikke alkohol om dette gjaldt meg. Er det helt utenkelig å vurdere, TS? Det er jo gift for kroppen. Zyrtec er i tillegg dritdyrt. 

Anonymkode: 7fb5e...bd5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...