Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har noen gode råd mot denne gravidkvalmen? Er i uke 10 nå, og konstant kvalm.. 

Bruker sea band hele tiden, uten særlig effekt.. 

legen min sa jeg bare måtte tåle det, og at det ville gå opp og ned.. Jeg blir gal..

Har du noen gode råd og tips til meg?🥰

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spis så fort du har stått opp. Ristet brød er en vinner her.

Sørg for å få i deg nok væske.

Veldig individuelt, men for meg hjalp det mye sutte på en pastill. 

Andre råd jeg ikke har tester eller hatt hell med er epleskiver, små biter syltet ingefær og ingefærøl. 
Googler du, finnes det masse tips:)

Anonymkode: 7b82b...c93

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det fins kvalmestillende som er trygge for gravide. Om legen din ikke vil diskutere dette med deg og sier du bare må holde ut, så ville jeg byttet lege!

Anonymkode: 63712...4a1

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med personen over her. Du kan få noe mot kvalmen som er helt trygt selv om du er gravid… Enkelte leger er litt gammeldagse tror jeg, og mener at alt av svangerskap og fødsel og slikt helt skal gå naturlig uten noen medisiner. Men vi er faktisk i 2022 og det er medisiner som er TRYGGE å ta, du trenger ikke å måtte lide deg gjennom alt uten hjelp

Anonymkode: b34a0...794

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Spis noe med litt ingefær. Ingefærte eller om du er heldig å finner /baker noe pepperkaker! :)

Anonymkode: 05182...32e

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Spis noe med litt ingefær. Ingefærte eller om du er heldig å finner /baker noe pepperkaker! :)

Anonymkode: 05182...32e

Trodde ingefær kunne være skadelig for fosteret??

Skrevet

Jeg fikk kvalmestillende på resept hos legen, det hjalp litt, mener det var Afipran :) Ellers endte jeg med å småspise hele tiden, omså bare potetgull eller en kjeks. Det er selvfølgelig ikke anbefalt å leve på godteri og søtsaker, men i mitt tilfelle var det enten det eller ingenting. Bare tanken på kylling og lukta av samboer gjorde at jeg brakk meg. Brukte også sånne sea bands, men der har jeg samme erfaring som deg ts. 

Pass på å drikke godt med vann, i den grad du klarer, og hold ut! Det er tungt for både kropp og sjel å være i dårlig form lenge, snakk med lege (eller jordmor) om det blir tungt😅 Er du heldig går kvalmen over snart, også går resten av svangerskapet knirkefritt! 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Prostafen. Får det på apoteket reseptfritt.

Trygt. Reddet meg. 

ingefær er skadelig for barnet ja i større mengder.

Anonymkode: 1baeb...6a3

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...