Gå til innhold

Vente med å fortelle om graviditet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en venninne som prøver å bli gravid, å nå har jeg blitt gravid. Hun visste jeg ville ha ett barn til, men ikke når. Hun har gitt tydelig uttrykk for at hun ikke liker at jeg også ville ha fler barn. (Blir min 3., og hennes 2.). Hun vil ikke ha noe snakk om at jeg også ville ha fler barn, og jeg vet at hun misliker og måte dele på oppmerksomheten. Før hun visste at jeg ville ha fler barn, sa hun at hun skulle si til meg med en gang hun var gravid. Siden jeg vet at hun ikke liker at jeg vil ha fler, så sliter jeg med å skulle si det til henne før jeg må. Er det slemt av meg å vente til uke 12? Har mistet en gang før, å er veldig redd for å miste igjen. Hun visste det sist, å når jeg da mistet, klarte hun på en rar måte å få det til å høres ut som om det var værst for henne. Hun misliker så sterkt at jeg skal ha fler, at jeg nesten tenker hun ville blitt glad hvis jeg hadde mistet igjen, noe som også gjør det vanskeligere å si det til henne. Hun er ei venninne som fort blir sur, og vi har tidligere vært uvenner for ting som er helt idiotisk, som at jeg har vært med andre venninner. Er derfor livredd for at vennskapet tar slutt hvis jeg ikke sier noe med en gang.

Sorry langt innlegg 🙃

Anonymkode: 9f1f0...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er dette en venninne du egentlig vil ha i livet ditt?

Anonymkode: 6f64f...828

• Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sånn oppfører ikke venner seg 🚩

Anonymkode: eec1a...9ad

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er dette en venninne du egentlig vil ha i livet ditt?

Har ikke så mange venner, så er litt redd for å miste henne. Men skjønner jo selv at det er rart, og har mange ganger tenkt at det ikke er greit 🥲

Anonymkode: 9f1f0...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Heller færre venner enn dårlige venner. Jeg ville ventet til etter uke 12 hvis jeg var deg, hvis hun reagerer på hvorfor du ventet så "lenge", så kan du jo bare vise til tidligere SA og si at du ville vente til det er "trygt". Men ville kuttet hene ut hvis hun reagerer med noe annet enn glede på dine vegne.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...