AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #1 Skrevet 11. juni 2022 Har fått diagnostisert astma på bakgrunn utmattelse og pusteprøver. Medisinene har bedret utmattelsen. Men jeg kjenner ikke til at jeg har hatt noen astmaanfall, og lurer på om det er fordi jeg ikke har hatt det eller rett og slett bare ikke har skjønt det, fordi jeg ikke har vist at jeg har hatt astma. Hvordan oppleves et anfall for deg? Anonymkode: 30f79...2f7
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #2 Skrevet 11. juni 2022 Det kommer an på hvor alvorlig anfallet er, her er en lenke til nhi som beskriver de ulike gradene ganske bra. https://nhi.no/sykdommer/lunger/astma/astma-akutt-voksne/ Anonymkode: f68bf...2bd
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #3 Skrevet 11. juni 2022 Får du et astmaanfall så er du ikke tvil. Anonymkode: d3c6e...1cc 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #4 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Får du et astmaanfall så er du ikke tvil. Anonymkode: d3c6e...1cc Ikke nødvendigvis, hvis det er mildt. Av og til tenker jeg ikke over milde anfall, men mannen min gjør meg oppmerksom på at jeg er veldig tungpustet og lurer på om jeg burde ta astmamedisin. Anonymkode: f68bf...2bd
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #5 Skrevet 11. juni 2022 Hoste, tungpust, slim. Ikke nødvendigvis dramatiske anfall med store pustevansker. Anonymkode: e38c0...7fe 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #6 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Ikke nødvendigvis, hvis det er mildt. Av og til tenker jeg ikke over milde anfall, men mannen min gjør meg oppmerksom på at jeg er veldig tungpustet og lurer på om jeg burde ta astmamedisin. Anonymkode: f68bf...2bd Jeg har alt fra milde til såpass kraftig at ambulansen har blitt tilkalt og jeg er i hvert fall aldri tvil. Anonymkode: d3c6e...1cc
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #7 Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har alt fra milde til såpass kraftig at ambulansen har blitt tilkalt og jeg er i hvert fall aldri tvil. Anonymkode: d3c6e...1cc Da har nok jeg enda mildere anfall enn deg på daganfall. På natta kan jeg få moderate og mer alvorlige anfall, men ikke sånne kjempealvorlige som jeg fikk før medisinering. Men når jeg våkner på natta er jeg jo ikke i tvil, men mens jeg holder på med ting på dagtid kan et mildt anfall snike seg inn uten at jeg kommer på det er derfor jeg sliter med pusten🤪 Anonymkode: f68bf...2bd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå