AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #1 Skrevet 11. juni 2022 Hvorfor er det slik? det er 4 klasser i 8 klasse, men hn kom ikke i klassen til noen i klassen sin nå , kun 4 fra ene klasse og 3 fra den andre klassen , men ingen hn henger med. 4 av vennene kom i samme klasse, 3 kom i en annen og hn siste kom også i klassen for seg selv. Trodde de i alle fall skulle få ha en de kjente i klassen sin, husker år jeg slutta på barneskolen 1998 fikk vi velge 3 stk, er det ikke slik lengre? Kan jeg evt klage ? Hn er den største, de 2 andre er mindre , minsten begynner i 1 klasse og mellomste i 3 klasse Anonymkode: 7ed5f...ac6
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #2 Skrevet 11. juni 2022 Jeg ville klagd, dette har SÅ mye å si for trivselen. JA de har godt av å bli kjent med andre, men samtidig så er det godt å ha noe trygt å støtte seg på. På videregående ble jeg plassert i den ene klassen hvor jeg ikke kjente noen, alle de jeg kjente gikk i den andre. Dette var kjipe år for meg, lærerne kunne flytte meg men de valgte å ikke gjøre det fordi de trodde de visste hva som var best for meg. Det handlet ikke om mobbing eller utestenging, men bare det at «alle andre» hadde noen de kjente eller var venner med fra før. Det endte med at jeg til nød kom meg gjennom det første året, og det siste året endte med mange 2-ere og ei russetid uten feiring fordi jeg ikke følte for å feire. Jeg mistet mange av de jeg var venner med fordi jeg var jo i en helt annen klasse som hadde lagt opp dagene ulikt. Så hadde det vært mitt barn så ville jeg pratet med barnet, hva tenker han? Synes han det er greit så ville jeg prøvd, men synes han det er kjipt og dermed gruer seg så ville jeg stått på som F for at han skal få bytte klasse. Kun basert på egen erfaring. Anonymkode: f42d4...7e7 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #3 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ville klagd, dette har SÅ mye å si for trivselen. JA de har godt av å bli kjent med andre, men samtidig så er det godt å ha noe trygt å støtte seg på. På videregående ble jeg plassert i den ene klassen hvor jeg ikke kjente noen, alle de jeg kjente gikk i den andre. Dette var kjipe år for meg, lærerne kunne flytte meg men de valgte å ikke gjøre det fordi de trodde de visste hva som var best for meg. Det handlet ikke om mobbing eller utestenging, men bare det at «alle andre» hadde noen de kjente eller var venner med fra før. Det endte med at jeg til nød kom meg gjennom det første året, og det siste året endte med mange 2-ere og ei russetid uten feiring fordi jeg ikke følte for å feire. Jeg mistet mange av de jeg var venner med fordi jeg var jo i en helt annen klasse som hadde lagt opp dagene ulikt. Så hadde det vært mitt barn så ville jeg pratet med barnet, hva tenker han? Synes han det er greit så ville jeg prøvd, men synes han det er kjipt og dermed gruer seg så ville jeg stått på som F for at han skal få bytte klasse. Kun basert på egen erfaring. Anonymkode: f42d4...7e7 nei hn er kjempe lei seg og vil helst ikke på skolen, så kommer til og klage, skal snakke med rektor på skolen til uka tenkte jeg Anonymkode: 7ed5f...ac6 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #4 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvorfor er det slik? det er 4 klasser i 8 klasse, men hn kom ikke i klassen til noen i klassen sin nå , kun 4 fra ene klasse og 3 fra den andre klassen , men ingen hn henger med. 4 av vennene kom i samme klasse, 3 kom i en annen og hn siste kom også i klassen for seg selv. Trodde de i alle fall skulle få ha en de kjente i klassen sin, husker år jeg slutta på barneskolen 1998 fikk vi velge 3 stk, er det ikke slik lengre? Kan jeg evt klage ? Hn er den største, de 2 andre er mindre , minsten begynner i 1 klasse og mellomste i 3 klasse Anonymkode: 7ed5f...ac6 Slik er det når man starter på ungdomsskole. Man kan havne i klasse med helt andre enn de man hang med på barneskolen Anonymkode: ac76a...74a 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #5 Skrevet 11. juni 2022 Min ble plassert i en klasse med bare ukjente ved overgang til ungdomsskolen. Først var jeg negativ, men det viste seg å være en fin klasse og suverene lærere. Egentlig det beste som kunne ha skjedd! Anonymkode: 64c5d...10c 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #6 Skrevet 11. juni 2022 Sånn er det på andre skoler også, og alle elevene er i samme situasjon som din sønn. De blir kjent med hverandre og det vil gå bra. Anonymkode: ead28...a0c 8
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #7 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Slik er det når man starter på ungdomsskole. Man kan havne i klasse med helt andre enn de man hang med på barneskolen Anonymkode: ac76a...74a er uenig i den, siden flere av vennene kom i sammen Anonymkode: 7ed5f...ac6 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #8 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Min ble plassert i en klasse med bare ukjente ved overgang til ungdomsskolen. Først var jeg negativ, men det viste seg å være en fin klasse og suverene lærere. Egentlig det beste som kunne ha skjedd! Anonymkode: 64c5d...10c er ikke det her Anonymkode: 7ed5f...ac6
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #9 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sånn er det på andre skoler også, og alle elevene er i samme situasjon som din sønn. De blir kjent med hverandre og det vil gå bra. Anonymkode: ead28...a0c skal klage, så får vi se hva som skjer. Anonymkode: 7ed5f...ac6
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #10 Skrevet 11. juni 2022 Rart at ikke lærer på barneskolen har informert om dette tidligere. Husker min lærerinne i 7.klasse informerte om at når vi nå skulle starte på ungdomsskolen, så var det stor sannsynlighet for at vi begynte i klasse med mange vi ikke kjente, og kamskje ingen fra denne klassen, men alle kommer jo fra samme skole (noen fra andre skoler og) - så det er jo ikke noe stress, men selvfølgelig for et barn som skal starte i 8.klasse er det jo "krise". Men det er altså ikke krise, og sønnen din kommer nok til å få seg mange nye venner og kan leke med de andre i friminuttet. Dette blir krisemaksimert. Anonymkode: ac76a...74a 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #11 Skrevet 11. juni 2022 dette gidder jeg ikke. for oss er det krise... men typisk kg dette Anonymkode: 7ed5f...ac6 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #12 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): er uenig i den, siden flere av vennene kom i sammen Anonymkode: 7ed5f...ac6 😂 les hva som blir skrevet du. Dette er reliteten for alle som skal starte på ungdomsskolen, syntes du krisemaksimerer her. Gjør heller sønnen trygg på at dette blir kjempe fint, og vennene hans er der i friminuttene. Nå blir han tenåring og får enda flere bedre venner enn fra barneskolen . Anonymkode: ac76a...74a 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #13 Skrevet 11. juni 2022 Fikk beskjed her om at ingen kunne velge hvem de ville med. Jeg fikk til at mine tvillinger kom i samme klasse. Anonymkode: 1224a...a73
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #14 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 😂 les hva som blir skrevet du. Dette er reliteten for alle som skal starte på ungdomsskolen, syntes du krisemaksimerer her. Gjør heller sønnen trygg på at dette blir kjempe fint, og vennene hans er der i friminuttene. Nå blir han tenåring og får enda flere bedre venner enn fra barneskolen . Anonymkode: ac76a...74a jeg nekter at han skal i denne klassen han kom i, dette skal jeg orde opp i, han skal i klassen med sine venner Anonymkode: 7ed5f...ac6 2 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #15 Skrevet 11. juni 2022 Synd for den eleven som må bytte klasse for at kidden din skal få viljen sin da. Anonymkode: f7d02...7e7 6
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #16 Skrevet 11. juni 2022 Vi har ikke fått vite klasseinndelingen til vår enda, men vi fikk beskjed om at det ikke var mulig å endre og at vi foreldre måtte stole på at lærerne på barneskolen sammen med de på ungdomsskolen gjorde det som var best! De ser barna i klasserommet hver dag og har et annet innblikk i hva som funker og ikke enn vi foreldre har.. Men du kan jo selvsagt høre med rektor, kanskje de har en baktanke med å gjøre inndelingen på den måten. Anonymkode: 4db7b...343 6
Blått Skrevet 11. juni 2022 #17 Skrevet 11. juni 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: jeg nekter at han skal i denne klassen han kom i, dette skal jeg orde opp i, han skal i klassen med sine venner Anonymkode: 7ed5f...ac6 Troller du? Det er som de andre sier. Realiteten til mange når de begynner på ungdomsskolen. Det blir bytte. Det blir nye klasser. Prøv å lære han og akseptere endringer og at dette kommer til å gå fint du må jobbe for å lage et tilpasningsdyktig barn som tåler endringer, tåler at ting skjer og at man aksepterer det! Hva skal du gjøre når han begynner på videregående? Ringe og kjefte ut rektoren fordi at han ikke kom inn på riktig skole med alle vennene sine? Prøv å jobbe med egen holdning og tenk på hva du lærer sønnen din! 5
Blått Skrevet 11. juni 2022 #18 Skrevet 11. juni 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: dette gidder jeg ikke. for oss er det krise... men typisk kg dette Anonymkode: 7ed5f...ac6 Hva er typisk KG? At du ikke fikk svarene du ønsket deg? Det er jo et diskusjonsforum og folk har forskjellige meninger rundt dette teamet. 3
Gjest Ghostface Skrevet 11. juni 2022 #19 Skrevet 11. juni 2022 Det er sånn det er på ungdomsskolen. Man får ikke bestemme hvem man kan gå i klasse med, og er h*n heldig, kan h*n få nye venner gjennom de hun har havnet i klasse med.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #20 Skrevet 11. juni 2022 Man er på skolen for å lære, ikke for å få venner. Ser ikke problemet Venner kan hn få på fritiden Anonymkode: 684d9...e82 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå