AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #1 Skrevet 11. juni 2022 Bruker du det hver dag? vist du ikke bruker det, påvirker det forholdet ditt eller jobb vist du hører mye feil? Jeg er under 30, klarer ikke venne meg til det, og glemmer alltid og ta det på. Hører veldig mye feil av bokstaver, noe som fører til et helvette her hjemme (unnskyld språket ) Pga samboer blir sint, jeg hører jo det jeg hører, og han mener jeg skal forsikre meg hver gang og spørre: kan du gjenta det du sa?" selvom jeg har hørt klart og tydelig hva han sa, for jeg merker jo ikke dette selv. Og rundt andre og jobb osv blir det vanskelig grunnet bakrundsstøy, bare noen snakker kan gjøre at jeg ikke hører ordentlig. Og jeg glemmer hele tiden apperatet, og det gjør ting såå vanskelig. Anonymkode: 7b6a8...e67
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #2 Skrevet 11. juni 2022 Du må bare legge deg til en bedre vane, det er sykt irriterende hvis apparatet hjelper og du ikke bruker det. Kan føles respektløst. Jeg bruker høreapparat, men synes ikke det hjelper så mye. Bruker det likevel, for det hjelper LITT. Må ofte si hæ, men jeg gjør i det minste det jeg kan. Føles ikke bra å være den som snakker med en som ikke gidder å ta på apparatet, jeg har vært på den siden av bordet også. Anonymkode: d8689...509 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #3 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Pga samboer blir sint, jeg hører jo det jeg hører, og han mener jeg skal forsikre meg hver gang og spørre: kan du gjenta det du sa?" selvom jeg har hørt klart og tydelig hva han sa, for jeg merker jo ikke dette selv. Usikker på om jeg skjønner det riktig her. Men hvis han f.eks spør deg «Kan du vaske den blå skjorta?» og du hører «Grå» så kan du vel gjøre det til vane å si «Legg den grå skjorta i vaskemaskinen du så skal jeg vaske det» så får han eventuelt rette opp i det. Det blir for mekanisk om alltid skal spørre «kan du gjenta det du sa?» eller «Hører jeg riktig når jeg hører du sier at…?» Det kan fort bli et irritasjonsmoment for begge. og bruk apparatet. Anonymkode: 71970...07d
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #4 Skrevet 12. juni 2022 Du må bruke der hele tiden . Pga du må bli vant til det. Det er slitsomt for alle att du ikke hører. Deg inkludert. Hørselstap er sosialt isolerende. Du blir til slutt så vant til det at du glemmer det er der men det tar en god stund med bruk hele tiden. Hjernen må venne seg også justering av lyd ,propp og andre funksjoner gjør det bedre. Finn de gode ting som du slepper høreklokker til musikk kan strømme rett inn i ha. Du kan ta deg pauser men ikke lengre en halvtime til time. Du blir vant til slutt. Anonymkode: 6cd7d...c39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå