Gå til innhold

Gir dere gave til kulturskolelæreren til barna deres?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gir dere jule- og sommergave til kulturskolelæreren/ pianolæreren/ fiolinlæreren osv til barna deres?

Anonymkode: de19f...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine foreldre ga alltid pianolæreren min en liten oppmerksomhet til jul og sommer. En koselig gest, syns jeg. Nå er jeg selv pianolærer, og vil vel si at ca 1/4 av elevene kommer med en oppmerksomhet til meg til jul og/eller sommer. En blomsterbukett, konfekt, en bodylotion eller lignende. Det er absolutt ikke noe jeg forventer, men syns jo det er veldig koselig😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Skal vi gi gave til alle ungene kommer i kontakt med iløpet av et semester, så går vi personlig konkurs. 

Anonymkode: 37cc3...657

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei. Skal vi gi gave til alle ungene kommer i kontakt med iløpet av et semester, så går vi personlig konkurs. 

I min oppvekst syns vi det var noe eget med lærere man har en til en- kontakt med, og som man hadde gått til i flere år. Det er vel noen lærere man får bedre kontakt med enn andre, som jeg hadde med min pianolærer når jeg var yngre. Blakket oss gjorde vi jo ikke, det var bare snakk om en liten oppmerksomhet. Men dette er absolutt ikke noe som forventes, bare en hyggelig gest som noen velger å gjøre😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg tenkte kanskje å gi klarinettlæreren til datteren min en sommergave, og lurte på om det var en vanlig greie å gjøre. 

Anonymkode: de19f...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nora skrev (35 minutter siden):

I min oppvekst syns vi det var noe eget med lærere man har en til en- kontakt med, og som man hadde gått til i flere år. Det er vel noen lærere man får bedre kontakt med enn andre, som jeg hadde med min pianolærer når jeg var yngre. Blakket oss gjorde vi jo ikke, det var bare snakk om en liten oppmerksomhet. Men dette er absolutt ikke noe som forventes, bare en hyggelig gest som noen velger å gjøre😊 

Annerledes om det er en spesiell lærer over lang tid, det er jeg enig i. Mine barn er fortsatt på søken, så de tester gjerne to ulike instrumenter/kulturgreier og tre ulike idretter per semester. Kan ikke kjøpe fem-ti gaver til fritidslærere per barn to ganger i året, i tillegg til alt som skal gis på skolen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Annerledes om det er en spesiell lærer over lang tid, det er jeg enig i. Mine barn er fortsatt på søken, så de tester gjerne to ulike instrumenter/kulturgreier og tre ulike idretter per semester. Kan ikke kjøpe fem-ti gaver til fritidslærere per barn to ganger i året, i tillegg til alt som skal gis på skolen. 

Det blir selvfølgelig noe helt annet ja, med så mye og ofte utbytting av instruktører og instrumenter, så rekker man jo ikke opparbeide noe forhold. Ser den😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...