Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har pleid å ha regelmessig mens syklus men nå er det noe rart som skjer..

jeg hadde sex ca to uker før forventet mens og fikk en litt større blødning etter samleie. Jeg fikk aldrig mensen da de to ukene hadde gått. Nå er den forventede mensen 3 uker på overtid. Kan det hande at jeg fikk mensen før tiden og at jeg liksom hopper over en syklus? Eller kan jeg være gravid? Han kom ikke inni meg og derfor føler jeg meg dratt i begge ender og vet ikke hva jeg skal tro.. jeg har hatt murringer i magen og håpet at mensen skal komme. Har også vert kvalm og kastet opp noen ganger, men føler det bare er tilfeldig. Jeg har heller ikke turt å teste meg og nå er jeg på jobb på en båt så har heller ikke tilgang på noen test. 

har noen opplevd noe lignende før? Trenger råd og å høre erfaringer fra andre som har vert borti noe i denne duren. 

Anonymkode: 0bebf...4b6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Herregud bare test

Anonymkode: 18b1a...5fb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Som sagt er jeg på jobb på en båt, jeg har ikke tilgang på test her. Fint om en kan være hyggelige med hverandre selv om man er anonyme på nett☺️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så det er totalt fem uker siden du har blødd? Da burde jo en ev. ny runde mens ha vist seg allerede, så jeg heller mot å tro du er gravid. Selv om han ikke kom inni deg kan det komme sædceller ut underveis, så det er ingen garanti. Hvis han ikke kom inni deg fordi dere ikke brukte noen prevensjon og bare satset på å hoppe av i svingen, så er det ganske gode sjanser for at du er gravid. Attpåtil var det midt i eggløsningen din. Inntil du kommer deg i land og får kjøpt test så finner du ikke ut av det sikkert, da. 

Anonymkode: cc5a1...b40

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så det er totalt fem uker siden du har blødd? Da burde jo en ev. ny runde mens ha vist seg allerede, så jeg heller mot å tro du er gravid. Selv om han ikke kom inni deg kan det komme sædceller ut underveis, så det er ingen garanti. Hvis han ikke kom inni deg fordi dere ikke brukte noen prevensjon og bare satset på å hoppe av i svingen, så er det ganske gode sjanser for at du er gravid. Attpåtil var det midt i eggløsningen din. Inntil du kommer deg i land og får kjøpt test så finner du ikke ut av det sikkert, da. 

Anonymkode: cc5a1...b40

Takk for svaret. Dette trengte jeg nok å høre, har bare prøvd å komme med unskyldninger ovenfor meg selv. Jeg skal ta en test så fort jeg får muligheten til å gå i land. 

AnonymBruker
Skrevet

Altså ja, mensen kan være sen av ulike grunner. Men det er jo ikke sannsynlig at den plutselig forskyves med flere uker, spesielt når du har hatt regelmessig syklus før. Så tipper du er preggo. Gratulerer (?) :)

Anonymkode: cb964...921

AnonymBruker
Skrevet

Idrettsjenter som trener hardt mister av og til mensen. Trener du hardt?

Anonymkode: 641f4...a58

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd det to ganger som jeg har registrert. Den ene gangen var jeg på en jobb med langturnus over flere uker, men jeg hadde ikke partner eller sex, så jeg visste at jeg ikke var gravid. Jeg husker det fordi arbeidet var ganske stressende, og jeg tenkte at nå var jeg så stresset at jeg hadde mistet mensen. Den kom som vanlig måneden etter, den hadde bare hoppet over en måned. Den andre gangen hadde jeg hatt sex med kondom som prevensjon, og fikk helt hetta da mensen ikke kom. Jeg husker jeg til slutt tok test da mensen var ca 3,5 uker forsinket og jeg var kvalm og det murret veldig i magen. Testen var negativ og mensen kom noen dager senere, så også da hoppet den over en måned. 

Anonymkode: d50b3...4f8

AnonymBruker
Skrevet

Det kan skje, men ut i fra det du beskriver (ubeskyttet sex rundt antatt eggløsning) vil jeg tro den mest sannsynlige forklaringen er at du er gravid. Ta en test når du kommer deg på land igjen - du blir ikke mindre gravid av å utsette det 😉

Anonymkode: f9dd0...4af

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hoppet over en mens da jeg mistet bestemoren min. Det traff meg hardere enn jeg trodde, og det påvirket nok kroppen. 

Anonymkode: f2e3f...5b7

AnonymBruker
Skrevet

Har mistet mensen over 6 mnd uten noen spesiell endring i livet, og før og etter dette var mensen regelmessig. Så ja, det er mulig. 

Kan dog høres ut som at du er gravid 😅

Anonymkode: 266f5...fcc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...