AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #1 Skrevet 11. juni 2022 Vi skilte oss i fjor sommer, da hadde vi vert fra hverandre i nesten 3 år, han nektet og skrive under på noe i begynnelsen,men heldigvis gjorde han det etterhvert, han har vert veldig flink til og ha samvær,men når han traff seg en ny kjæreste sommeren 2021, så har han forandret seg mye, de flyttet sammen oktober 2022, til hennes plass som er ca 7 timer unna oss, så barna får se pappan kun i ferier. Nå venter de et barn sammen i slutten av August, så hun tør ikke og ha besøk fordi hun trenger min eksmann hvis hun skal føde, han skulle hatt de uke 27,28 og 29, så det er jo lenge før terminen hennes som er 29 August. I jula 2021 skulle han ha dem,men da skulle de brått til moren hennes og søskene kom og da var det ikke plass til 3 til , moren bor et stykke unna, så de var der en uke , og i påsken skulle de brått på hyttetur med venner,men siden de ikke hadde barn så passet det ikke at våre kom . Våre barn er snart 5, 12 og 14, spesielt de 2 største synes dette er veldig vondt, gutten på snart 5 forstår jo ikke så mye ennå og han gleder seg også til og få en lillebror, de 2 andre guttene synes det er koselig med en ny bror,men samtidlig synes de det er sårt for de føler at far ikke bryr seg eller har tid til de lengre. vi har skriftlig avtale fra familievernskontoret,men far mener jeg må ha forstårelse for at han ikke kan ha barna på sommeren, for meg går det helt fint og ha dem hjemme, men jeg jobber de ukene, vi skal på ferie sammen i August når jeg fikk ferie de 2 ukene før de største begynner på skolen igjen. vi hadde en ukes ferie forbinnelse med pinse også, da vi besøkte min besteforeldre i finnmark, så derfor har jeg bare 2 uker til. Har heldigvis ikke skrevet når yngste skal ha ferie ennå,men barnehagen er stengt uke 29 i alle fall, så da må han være hjemme,men jeg har fri uke 30 og 31. de 2 største er så skuffet, men jeg kan vel ikke tvinge han til og ha samvær? Anonymkode: c0737...1bc
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #2 Skrevet 11. juni 2022 Så du har hovedansvaret. Han kunne vel ikke tvinge deg til å overlate mer av samværet til han fra starten av. Anonymkode: bcd8a...f1d
Million Skrevet 11. juni 2022 #3 Skrevet 11. juni 2022 Man kan dessverre ikke tvinge en far til å være far. Han burde skamme seg for å svikte barna sine sånn. Han ser knapt de ungene han har, og så skal han nå ha fler? At den nye samboeren hans tør å få barn med en mann som viser så tydelig hvor lite han bryr seg om ungene sine! 3 1 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #4 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så du har hovedansvaret. Han kunne vel ikke tvinge deg til å overlate mer av samværet til han fra starten av. Anonymkode: bcd8a...f1d ja, faren hadde 50/50 når han bodde her,men det funker ikke når han bor 7 timer unna Anonymkode: c0737...1bc 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #5 Skrevet 11. juni 2022 Million skrev (1 minutt siden): Man kan dessverre ikke tvinge en far til å være far. Han burde skamme seg for å svikte barna sine sånn. Han ser knapt de ungene han har, og så skal han nå ha fler? At den nye samboeren hans tør å få barn med en mann som viser så tydelig hvor lite han bryr seg om ungene sine! Dette... fatter ikke at den nye dama hans ønsker barn med en som behandler sine barn sånn, tror hun at dette ikke skjer barnet hennes om de skulle gå fra hverandre så er hun jævlig naiv. Og dum.. Anonymkode: 3a376...6c0 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #6 Skrevet 11. juni 2022 Million skrev (1 minutt siden): Man kan dessverre ikke tvinge en far til å være far. Han burde skamme seg for å svikte barna sine sånn. Han ser knapt de ungene han har, og så skal han nå ha fler? At den nye samboeren hans tør å få barn med en mann som viser så tydelig hvor lite han bryr seg om ungene sine! nei man kan så si merker jeg er sikkelig skuffet. men er ikke en skriftlig samværavtale gyldig da? Anonymkode: c0737...1bc
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #7 Skrevet 11. juni 2022 Weetabox skrev (Akkurat nå): Han er sikkert ferdig med deg og de barna dere har fått. Han starter en ny familie og prøver på nytt. Det er dårlig gjort ovenfor deres barn, men det er enhver mann sin rett. er du seriøst nå? han har da ingen rett og svikte barna sine slik Anonymkode: c0737...1bc 6
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #8 Skrevet 11. juni 2022 Weetabox skrev (Akkurat nå): Han er sikkert ferdig med deg og de barna dere har fått. Han starter en ny familie og prøver på nytt. Det er dårlig gjort ovenfor deres barn, men det er enhver mann sin rett. Ikke mann det der, ikke litt en gang. Anonymkode: 3a376...6c0 5
Million Skrevet 11. juni 2022 #9 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): nei man kan så si merker jeg er sikkelig skuffet. men er ikke en skriftlig samværavtale gyldig da? Anonymkode: c0737...1bc Nei. Det eneste man kan, er å tvinge en forelder som dropper samvær til å betale mer i barnebidrag for den tiden de IKKE har barna. Men siden din eks allerede ikke ser barna sine noe særlig, så betaler han vel maks bidrag fra før? Det at han ikke har dem i halve feriene har vel ikke så mye å si for bidragsstørrelsen? Betaler han fullt barnebidrag i det minste, når han ikke stiller opp? 1
Million Skrevet 11. juni 2022 #10 Skrevet 11. juni 2022 Weetabox skrev (Akkurat nå): Så lenge en mann betaler barnebidrag har han oppfylt sine forpliktelser. Feil - han har oppfylt sine ØKONOMISKE forpliktelser. Ikke forpliktelser som oppdrager av sitt eget kjøtt og blod og forelder. 8
EbbaGrønn Skrevet 11. juni 2022 #11 Skrevet 11. juni 2022 Så hvis de skal ha et barn til senere, må de da sende det barnet også til deg, siden nydama ikke kan ha barn i huset ukene før fødsel? 🧐 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #12 Skrevet 11. juni 2022 Det er åpenbart at eks'en din er ferdig med dere tre. Krev max bidrag og gå videre med livene deres. Øs kjærligheten din utover barna dine. Anonymkode: c3c93...f25 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #13 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Så du har hovedansvaret. Han kunne vel ikke tvinge deg til å overlate mer av samværet til han fra starten av. Anonymkode: bcd8a...f1d Tenker du at barna skal pendle 7 timer til far fredag og 7 timer hjem til mor på søndag? Anonymkode: 133c1...0cd 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #14 Skrevet 11. juni 2022 Ta kontakt med familievernkontoret og be de om hjelp til å samtale med far om samvær. Vet flere som har gått den veien,og har fått til et bedre samarbeid for ungene. Ungene har krav på samvær med sin far, men han må kanskje få litt hjelp til å forstå konsekvensene det kan ha for de emosjonelt når han velger de bort. Har selv termin med nummer 4 i sommer, og vi har alle barna her fram til uka før. Men har lagt en backupplan i tilfelle fødselen starter før. Anonymkode: 141c5...91b 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #15 Skrevet 11. juni 2022 Takk for alle svar han går på sosialen, så jeg får ikke barnebidrag, men barnetrygd gjennom nav,men han kommer til og skylde mye da. og hvis han ikke har lyst, så får han bare la være. Klarer meg fint alene og trives med og være mamma Anonymkode: c0737...1bc 1
Rhodiola Skrevet 11. juni 2022 #16 Skrevet 11. juni 2022 Ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker og siteringer av slettede innlegg. Rhodiola, adm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå