Gå til innhold

Hvor mye ser du inn til naboen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det bygges så mange blokker som vender mot hverandre så man ser rett inn i de andre leilighetene. Det virker ikke særlig greit at folk kan se rett inn til en, men det er jo ikke noe kjekt å måtte ha gardiner for hele dagen heller. Dere som bor i slike blokker, hvor mye ser dere inn til naboene? Kikker dere inn til dem siden dere har mulighet? Hvor mye får dere med dere av hva de gjør osv? Hvordan opplever dere selv å bo der når andre kan se inn til dere?

Anonymkode: 459ee...756

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ligger godt til så har lite innsyn og ser lite av de andre og, men altså hvis jeg var interessert så kunne jeg nok sett litt av hvert men jeg står ikke å glor inn til folk. Har internett og slikt som underholdning. 😄 Men var hos en venninne en dag og de har veldig tette blokker i nabolaget og der kunne jeg se mye rart, følte meg som en kikker når jeg satt på den terrassen der. Ingen som hadde sperret for innsyn heller... :P Uansett, vil man ikke bli sett så slår man igjen lamellene/gardinene/persiennene eller hva man nå benytter seg av.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette lurer jeg også på. I mitt borettslag står de fleste rekkehusene mot hverandre slik at man ser rett inn til naboer på begge sider når man ser ut vinduet. Vi bor i en rekke ytterst på tvers av de andre rekkene, så vi ser veldig lite inn i forhold til de fleste andre. Men fra vinduet i vårt soverom i andre ser vi rett inn i stua i andre etasje til en nabo, og da ser vi jo absolutt alt der inne på vinteren når det er mørkt ute og lys på inne.

Ikke at vi har noe spesielt interesse av det akkurat, det skjer jo ikke noe verdt å se på, men syntes det blir for trist å ha rullgardina nede hele døgnet og naboen har digre vinduer uten gardiner. Jeg hadde selv ikke vært komfortabel med å være så på utstilling. Vi har stue/kjøkken i første etasje og har høy eviggrønn hekk på begge siden av huset slik at vi ikke har noe innsyn. Det hadde vært uaktuelt å bo i rekkehus uten noe skjerming i form av tett hekk ol. Det er for trist å måtte bo bak lameller.

Anonymkode: 0cb14...6c6

• Liker 2
Skrevet

Ser aldri inn til naboen! Har en bestemt tankegang: Vær slik du vil mot andre slik du vil andre skal være mot deg! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser alltid inn i hus med store vinduer som ikke har gardiner, greier bare ikke å la vær når jeg går forbi det skjer automatisk.

Anonymkode: 3ab54...3cc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette lurer jeg også på. I mitt borettslag står de fleste rekkehusene mot hverandre slik at man ser rett inn til naboer på begge sider når man ser ut vinduet. Vi bor i en rekke ytterst på tvers av de andre rekkene, så vi ser veldig lite inn i forhold til de fleste andre. Men fra vinduet i vårt soverom i andre ser vi rett inn i stua i andre etasje til en nabo, og da ser vi jo absolutt alt der inne på vinteren når det er mørkt ute og lys på inne.

Ikke at vi har noe spesielt interesse av det akkurat, det skjer jo ikke noe verdt å se på, men syntes det blir for trist å ha rullgardina nede hele døgnet og naboen har digre vinduer uten gardiner. Jeg hadde selv ikke vært komfortabel med å være så på utstilling. Vi har stue/kjøkken i første etasje og har høy eviggrønn hekk på begge siden av huset slik at vi ikke har noe innsyn. Det hadde vært uaktuelt å bo i rekkehus uten noe skjerming i form av tett hekk ol. Det er for trist å måtte bo bak lameller.

Litt det samme her. Om vinteren er det vanskelig å ikke se inn til de i veien nedenfor. Etter at de bygde om og endret planløsninga ser vi - enten vi vil eller ei - hvor utrolig mye de ser på tv 😅 Det var bedre før de endret planløsning. Jeg håper å få på plass noe mer beplantning så vi slipper å forholde oss så mye til dette.

Anonymkode: ce494...c13

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, Queen94 said:

Ser aldri inn til naboen! Har en bestemt tankegang: Vær slik du vil mot andre slik du vil andre skal være mot deg! 

Enig. Enveis speilfilter for å slippe lys inn, men ingen ser inn. I tillegg så har man gardiner.

Om noen velger å ha flash åpne vinduer og du sitter i et akvarie, så er det temmelig umulig å ikke se hva som skjer der inne.
Men så er det temmelig kjedelig etter kort tid, så hvorfor i det hele tatt gidde å glane inn :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i et byggefelt med hus på alle kanter. Så jeg ser godt inn til de naboene som har store vinduer og lys på, om jeg står i andre etasje. I første etasje har jeg ikke innsyn til noen naboer.

Anonymkode: 3ec48...601

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette lurer jeg også på. Her hos meg er det mulighet for innkikk til både kjøkken og stue, fra naboenes balkonger. Selv om jeg regner med at de ikke ser bevisst inn, så er det jo likevel lett å kaste et blikk inn om man sitter på balkongen og røyker f.eks. Derfor har jeg persienner nede hele året rundt, med mindre jeg får besøk og av den grunn vil slippe lyset inn og også åpne opp for utsikten. Jeg orker bare ikke tanken på å bli beglodd når jeg slapper av i min egen leilighet.

Anonymkode: 86054...929

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Åh, dette har jeg også lurt på siden mange av de nye feltene er så tette. Vi bor i enebolig med ganske mye innsyn fra veien, men ikke private hus. Synes det går greit, men vi går f.eks. ikke naken i stua. Nå bygger vi enebolig som blir fullstendig uten innsyn og utrolig god utsikt, så det gleder jeg meg stort til. 

Anonymkode: aa2dc...ed4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Naboen ser nok mer inn til oss en hva vi gjør til de. Men tviler vel på at de står så mye i vinduene, det er kontoret.

Anonymkode: e7ebc...947

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser husene rundt her, men ikke direkte innsyn til naboen. 
ikke noe særlig innsyn her heller 

Anonymkode: 38fc7...547

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bor i blokk med leilighet på ene siden. Vi kan ikke se inn til hverandre. Ingen blokker foran. Sånn var det i begge de to andre blokkene jeg har bodd i også. Ingen blokker foran. Hadde aldri orket å bo i rekkehus eller enebolig hvor folk kan se hverandre.

Anonymkode: 72bcb...305

AnonymBruker
Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Litt det samme her. Om vinteren er det vanskelig å ikke se inn til de i veien nedenfor. Etter at de bygde om og endret planløsninga ser vi - enten vi vil eller ei - hvor utrolig mye de ser på tv 😅 Det var bedre før de endret planløsning. Jeg håper å få på plass noe mer beplantning så vi slipper å forholde oss så mye til dette.

Anonymkode: ce494...c13

Haha, ja, kjenner til det! Våre naboer ser også veldig mye på TV. Hvis jeg gidder å dra for rullgardina på soverommet på vinteren er det for å slippe lyset fra TVen til naboen 😆

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...