Gå til innhold

Lukt i vintageveske.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpt en ganske dyr brukt veske jeg liker veldig men den lukter som om den forrige eieren har sølt en tung og søt parfyme i eller på den samt litt kjeller/innestengt lukt.  Har ikke lyst å returnere den og lurer på å vaske over inni og utenpå med lunka vann tilsatt litt hvit eddik.  Eddik funker bra i vaskemaskin på sure klær men aldri prøvd det mot parfyme/kjellerlukt. Noen som har noen andre råd?  

Anonymkode: 492e2...0dd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har akkurat hatt samme problem. Og løste det 😃 

1. Blandet eddik og vann på sprayflaske, dynket fôret i det. Dro foret ut av veska, hvis du skjønner. Gjør det ute på verandaen. 

2. Jeg lufta veska ute i to døgn. Ikke direkte sol. 

3. Kjøpte sånn duftkonvolutt til å ha i undertøyskuffen, lukter lavendel og bomull. La den oppi veska med glidelåsen igjen. 

Etter et par dager med den, tok jeg veska i bruk. Fortsatt med komvolutten i. Da forsvant siste rest av lukt. 

Anonymkode: f06a0...9ae

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eller du kan ozonere den 🤓

Anonymkode: 0cf4a...5f2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

1. Blandet eddik og vann på sprayflaske, dynket fôret i det. Dro foret ut av veska, hvis du skjønner. Gjør det ute på verandaen. 

3. Kjøpte sånn duftkonvolutt til å ha i undertøyskuffen, lukter lavendel og bomull. La den oppi veska med glidelåsen igjen. 

Etter et par dager med den, tok jeg veska i bruk. Fortsatt med komvolutten i. Da forsvant siste rest av lukt. 

Evt kjøp sånn til å ha i sko, duft poser fra xxl. Pkt 3

Anonymkode: 6da39...11d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Takk. Vasket den lett på utsiden med lunka vann tilsatt en dæsj eddik igår. Hjalp ingenting. Lukta sitter både på utsiden og på innsiden og jeg kjenner det når jeg sitter 1-2 m fra veska. Fortvilende 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Eller du kan ozonere den 🤓

Anonymkode: 0cf4a...5f2

Hvordan gjør man det? 

AnonymBruker
Skrevet

Bestilt disse nå. 

4F00821F-584F-4B1A-B4C7-9BF2DE534AF2.png

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bestilt disse nå. 

4F00821F-584F-4B1A-B4C7-9BF2DE534AF2.png

Vil ikke disse bare tilføre enda en lukt, i stedenfor å fjerne den gamle? Lukt på lukt, lizzm? 

Anonymkode: 0c9c9...4a8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sendt mail til Miinto og skal bytte den.  Lukta er så intens. 

AnonymBruker
Skrevet

Hjelper lite nå på sommeren, men mitt beste tips både for å fjerne lukt og skitt fra klær, vesker, sekker etc. er å grave de ned i snøen og la det ligge der et par dager helst i minusgrader. Funker hver gang. 

Anonymkode: f5276...24f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...