AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #1 Skrevet 11. juni 2022 Jeg har havnet i en meget uheldig situasjon, hvor jeg nå dessverre ikke har noen mulighet for å betale alle mine månedlige faktura. Sykdom, uforutsette utgifter osv har ødelagt hele økonomien, og jeg ser ingen annen utvei enn å be om å fryse lån o.l til det har ordnet seg igjen. Noen som har erfaring med å fryse lån (usikrede lån)? Eventuelt noen som er dyktige på å forfatte og kan hjelpe meg med hva jeg bør skrive til kreditorene for å be om hjelp et par måneder? ❤️ Anonymkode: 96a1e...ec9
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #2 Skrevet 11. juni 2022 Med mindre du har lån med sikkerhet (f.eks boliglån) som du kan få avdragsfrihet på, så får du ikke fryse lån. Da må du få en nedbetalingsavtale som er realistisk ifht det du kan betale. Anonymkode: ab1ee...a43
Heydayotheinterweb Skrevet 11. juni 2022 #3 Skrevet 11. juni 2022 Vel, det hjelper å gi dem gjelda de har puttet deg i. So... thanks for nothing?
Rosatoast Skrevet 11. juni 2022 #4 Skrevet 11. juni 2022 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har havnet i en meget uheldig situasjon, hvor jeg nå dessverre ikke har noen mulighet for å betale alle mine månedlige faktura. Sykdom, uforutsette utgifter osv har ødelagt hele økonomien, og jeg ser ingen annen utvei enn å be om å fryse lån o.l til det har ordnet seg igjen. Noen som har erfaring med å fryse lån (usikrede lån)? Eventuelt noen som er dyktige på å forfatte og kan hjelpe meg med hva jeg bør skrive til kreditorene for å be om hjelp et par måneder? ❤️ Anonymkode: 96a1e...ec9 Hvis du bruker Google så ligger det maler ute og utkast, som viser hvordan man skriver Mail til kreditorer. Det går an å spørre ang lån, det går an å fryse annen gjeld. Så det er verdt et forsøk. Endret 11. juni 2022 av Rosatoast
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #5 Skrevet 11. juni 2022 Det er liten sjanse for at et firma som lever av at folk betaler dem renter, skal være villige til å avstå fra disse rentene bare for å være snille med deg, dessverre. Du har ingenting å tilby tilbake, bare at du håper at det har ordnet seg igjen om et par måneder. Ok, mirakler har skjedd før, så du kan jo alltids prøve. Begrunn søknaden om å få fryst rentene et par måneder med at du har mye gjeld, og det vil ikke hjelpe på dine muligheter for å betale tilbake om den bare øker mens du kommer på fote igjen. Det vil bare gjøre gjeldsbyrden tyngre i en allerede vanskelig situasjon. Anonymkode: 69dd7...7df 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #6 Skrevet 11. juni 2022 Tenker det er mange som sliter økonomisk for tiden, av forskjellige grunner. Pandemien har vært tøff, drivstoff koster alt for mye, strømregningene har vært usedvanlig høye for noen, matprisene øker osv osv. Er man i tillegg så uheldig å bli/være syk i tillegg, ikke har god økonomi fra før, feks sparepenger på lurt, og heller ikke mulighet til å spe på økonomien med feks en ekstrajobb, ja da er man ille ute.. De fleste kreditorer er hyggelige og imøtekommene, men naturlig nok veldig interessert i å få tilbake pengene sine. Treffer man på rett person er det slettes ikke umulig å gjøre en avtale, med mindre man har en dårlig historikk med uendelige purringer for uteblitt betaling osv. Anonymkode: 96a1e...ec9
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #7 Skrevet 11. juni 2022 Sjansen er størst hvis du spør før forfall. Har det godt over forfallsdato så kan du møte en kald skulder bare så du er forberedt på det. Da er det viktig å følge dekningsloven hvis ikke du har penger til alle etter å ha prøvd å få til avtaler, ellers så vil førstemann kunne få utleggstrekk Anonymkode: 51d19...f1d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå