AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #1 Skrevet 11. juni 2022 Jeg jobber todelt turnus ( 12 ukers) . jobber både tidligvakter, kveldsvakter og langvakter. jobber hver 4. helg. ukene varierer veldig, alt i fra to dager til fleire. jeg har ikke nødvendigvis rett på 5 uker ferie? Skal bare ta ut en arbeidshelg ( det er kun da jeg har langvakter) Blir det gjennomsnittberegnet? Føler sjefen min ikke kan dette....svarer forskjellig fra år til år. Anonymkode: 681eb...109
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #2 Skrevet 11. juni 2022 Alle arbeidstagere har krav på minst 25 virkedager ferie hvert år. Lørdag regnes som virkedag. Mange har gjennom tariffavtale krav på 5 ukers ferie. Om du har det vet jeg ikke? Anonymkode: 043eb...f08
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #3 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Alle arbeidstagere har krav på minst 25 virkedager ferie hvert år. Lørdag regnes som virkedag. Mange har gjennom tariffavtale krav på 5 ukers ferie. Om du har det vet jeg ikke? Anonymkode: 043eb...f08 takk for svar. Jo regner med det siden jeg jobber i kommunen forstår ikke helt det med lørdag som virkedag, hvilken betydning har det? Anonymkode: 681eb...109
Sophie-Ann Skrevet 11. juni 2022 #4 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): takk for svar. Jo regner med det siden jeg jobber i kommunen forstår ikke helt det med lørdag som virkedag, hvilken betydning har det? Anonymkode: 681eb...109 Det betyr at lørdag regnes som en «jobbedag» på lik linje med en mandag.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #5 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): takk for svar. Jo regner med det siden jeg jobber i kommunen forstår ikke helt det med lørdag som virkedag, hvilken betydning har det? Anonymkode: 681eb...109 Denne lørdagen har lurt meg endel. Du har 30 dagers ferie pr år, men der er lørdag med. Så det blir 5 uker. Hvis du deler opp en uke skal lørdag også regnes, men her faller jeg ut. Ellers så jobber jeg samme turnus som deg. Anonymkode: 38351...967
Luckiness Skrevet 12. juni 2022 #6 Skrevet 12. juni 2022 Du har 5 uker ferie. Selv om du har feks fri en mandag etter helgejobbing så kan mandagen inngå i en av feriedagene. Feks hvis du har jobbehelg uke 29 og du skal ha ferie uke 30-31-32 så kan det hende du har 4 vakter uke 30, 5 vakter uke 31 og 4 vakter uke 32. Men fridagene telles som feriedager også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå