Gå til innhold

Noen som kan hjelpe i forhold til feriedager?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber todelt turnus ( 12 ukers) . jobber både tidligvakter, kveldsvakter og langvakter. jobber hver 4. helg. ukene varierer veldig, alt i fra to dager til fleire.

jeg har ikke nødvendigvis rett på 5 uker ferie? Skal bare ta ut en arbeidshelg ( det er kun da jeg har langvakter) Blir det gjennomsnittberegnet? Føler sjefen min ikke kan dette....svarer forskjellig fra år til år. 

Anonymkode: 681eb...109

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alle arbeidstagere har krav på minst 25 virkedager ferie hvert år. Lørdag regnes som virkedag. 
Mange har gjennom tariffavtale krav på 5 ukers ferie. Om du har det vet jeg ikke? 

Anonymkode: 043eb...f08

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Alle arbeidstagere har krav på minst 25 virkedager ferie hvert år. Lørdag regnes som virkedag. 
Mange har gjennom tariffavtale krav på 5 ukers ferie. Om du har det vet jeg ikke? 

Anonymkode: 043eb...f08

takk for svar. Jo regner med det siden jeg jobber i kommunen :) forstår ikke helt det med lørdag som virkedag, hvilken betydning har det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

takk for svar. Jo regner med det siden jeg jobber i kommunen :) forstår ikke helt det med lørdag som virkedag, hvilken betydning har det?

Det betyr at lørdag regnes som en «jobbedag» på lik linje med en mandag. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Denne lørdagen har lurt meg endel. Du har 30 dagers ferie pr år, men der er lørdag med. Så det blir 5 uker. Hvis du deler opp en uke skal lørdag også regnes, men her faller jeg ut.

Ellers så jobber jeg samme turnus som deg.

Anonymkode: 38351...967

Skrevet

Du har 5 uker ferie. Selv om du har feks fri en mandag etter helgejobbing så kan mandagen inngå i en av feriedagene. Feks hvis du har jobbehelg uke 29 og du skal ha ferie uke 30-31-32 så kan det hende du har 4 vakter uke 30, 5 vakter uke 31 og 4 vakter uke 32. Men fridagene telles som feriedager også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...