AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #1 Skrevet 11. juni 2022 Barnet er 8 år, og tok for et år siden en sjokolade (type liten Japp) på butikken. Vi fant det ut kort tid etterpå, og valgte da å ta barnet med på butikken for å si unnskyld og levere tilbake. Det var pinlig og vanskelig for barnet, men ingen kjeftet og hun i kassen var veldig fin i måten hun tok i mot 7-åringen på. Alvor, men rolig og fort ferdig. Husker ikke hvordan vi pratet om dette ellers. I dag skjedde det igjen, bare i smågodthylla. Ble oppdaget inne i butikken, og derfor betalt for (kan ikke legge tilbake smågodt..). Tips til hvordan prate om dette på en god måte? Anonymkode: 5a0e5...286
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #2 Skrevet 11. juni 2022 Dette smågodtet hadde i alle fall ikke mitt barn fått noe av, for det skal ikke lønne seg å stjele. Ville også latt barnet betale for seg, for så å ta en alvorsprat om det hjemme. Anonymkode: 00a5a...657
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #3 Skrevet 11. juni 2022 7-åringen er jo stor nok til å forstå, og si hva hen tenker og føler. Syntes du skal spørre hvorfor hun stjal, og hva hun tenker om det? Så tenker jeg du kan fortelle hva som skjer når man stjeler i butikken. At da må butikken øke prisene på det som blir stjålet, og da går det utover andre mennesker. Anonymkode: bdaed...3af
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #4 Skrevet 11. juni 2022 Straff hører med. Anonymkode: 05b8d...e81
Aristoteles Skrevet 11. juni 2022 #5 Skrevet 11. juni 2022 Du må vel forklare at å stjele er galt, og at all stjeling går utover noen på samme måte som det ville være trist for henne/ham om noen stjal fra henne/ham. Små barn, og også voksne kan det virke som, skjønner ikke helt at å stjele fra ansiktsløse steder som en butikk faktisk går utover mennesker.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #6 Skrevet 11. juni 2022 Jeg hadde dratt ungen ned til politiet og bedt dem ta en prat med ungen. Anonymkode: 81640...32e
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #7 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg hadde dratt ungen ned til politiet og bedt dem ta en prat med ungen. Anonymkode: 81640...32e 😂😂 What.. politiet kan ikke forklare noe bedre for ungen, enn det moren/faren klarer å forklare. Og man skal ikke bruke politiet som skremselspropaganda. Anonymkode: bdaed...3af 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå