Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er godt gift med en god og snill mann. Vi har det stort sett bra sammen, og jeg kunne ikke tenke meg å dele livet med noen andre.

For et par måneder ble jeg med i en ny fritidsaktivitet. Jeg tenkte ikke på det de første gangene, men etterhvert har jeg blitt klar over at jeg er betatt av den kvinnelige instruktøren min! Hun er så utrolig nydelig. Ikke som en modell, langt derifra. Men hun er så søt, og virker så morsom å være sammen med. Så hver gang jeg er der (en gang i uka), klarer jeg bare å tenke på at jeg skulle ønske vi to kunne vært alene litt. Tror ikke jeg kunne tenke meg å ha sex med henne, men kanskje kysse og kose litt. Eller bare være sammen med henne, kun jeg og henne.

Hva er dette? Jeg har aldri vært betatt av ei jente før, så dette føles helt merkelig... Oppfører meg akkurat som når jeg blir forelsket i gutter, tenker masse på henne, googler henne osv.

Andre som har opplevd dette? Jeg føler meg på ingen måte bifil, og har aldri tenkt på meg selv som det.

Det verste av alt er at hun noen gang gir meg skikkelig dype blikk. Virker nesten som om hun er litt interessert i meg også, eller kanskje det er i fantasien min... Hun er også gift, men gjennomgår akkurat nå en skilsmisse.

Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Ingen som har noen synspunkter? Hadde satt veldig pris på svar.

Skrevet

Jeg vet i grunn ikke jeg... Sorry. Jeg har aldri vært i den situasjonen, men sånn generelt vil jeg vel råde deg til å ikke hoppe i noe før du har tenkt deg nøye og vel om... Forelskelser og det å være betatt kommer og går, dumt å gå for noe som kanskje ikke varer så lenge. Bruk tid, og er konklusjonen den at du er klar for denne jenta, og hun er klar for deg, så gå for det, for all del. Men vent lenge før du gjør det. Kan bli mye bråk og helvete av sånt, så man bør være 110 % sikker.

Men vi lever bare en gang, og jeg har veldig troen på det at man ikke bør sitte og angre på gamlehjemmet. Gjør det som er riktig for deg

Skrevet

Svaret på hva du skal gjøre kan du bare gi selv.

Men har du vurdert å fortelle dette til mannen din?

Du sier han er snill og god. Har dere et åpent forhold hvor dere kan diskutere det meste?

Det er neppe noen som går gjennom et livslangt forhold uten å bli betatt av andre. Her i huset er vi åpne om sånt - det hjelper. Hvorvidt man skal gjøre noe mer ut av det enn å kose seg med fascinasjonen er også et spørsmål som bare du kan svare på.

Skrevet

Jeg kan bare svare for meg selv, jeg vet jo ikke noe om deg.

I ungdomstiden var jeg sånn av og til veldig betatt av autoritetspersoner jeg likte (trenere, ledere, lærere osv). Dette kunne gjelde både menn og kvinner egentlig. Det var, akkurat som du sier omtrent som forelskelse, men det var ikke seksuelt for min del når det gjaldt kvinnene.

Jeg ville bare ha oppmerksomheten deres, ville at de skulle like meg, dagdrømte om dem osv. Det gikk alltid over, men det var ganske hyggelig og spennende så lenge det varte.

Jeg tror ikke dette trenger å være forelskelse slik som vi vanligvis tenker på det, men bare et uttrykk for at man kan verdsette personer som har egenskaper som tiltrekker oss. Det trenger ikke å være feil eller skummelt, kanskje bare hyggelig?

Gjest *kosejoker*
Skrevet

Kjære deg. Det virker som om du er i et virkelig dilemma. Likevel, jeg er veldig enig i at du bør være sikker før du hopper i noe. Som du sier, er du veldig glad i mannen din, og hvis det kanskje bare er noe forbigående er det mye å risikere. Men for all del, gjør det du føler er rett. Lykke til! :klem:

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

La det være med fantasiene ;)

Del fantasiene evt med din mann, og hvis det skulle vise seg at dere skal tenne på fantasien begge to kan dere jo vurdere mulighetene for trekant med en ekstra jente på et tidspunkt i fremtiden?

Skrevet

Takk for gode svar :)

Tror ikke jeg kommer til å gjøre noe med dette, setter alt for stor pris på det jeg har til å ville satse det. Får prøve å la det være med fantasiene. Men hvis det er slik at hun også er interessert i meg, så vet jeg jammen ikke om jeg kommer til å klare å slutte å tenke på henne...

Får vel bare håpe at dette er som en "vanlig" umulig forelskelse, at den går over av seg selv om en stund..

Skrevet

Jeg tenker litt på det du sier med at “ Tror ikke jeg kunne tenke meg å ha sex med henne, men kanskje kysse og kose litt. Eller bare være sammen med henne, kun jeg og henne.” Det virker ikke på meg som om du er typen som til vanlig fantaserer seksuelt om kvinner? Slik jeg ser det er ikke dette et spørsmål om ren seksuell tiltrekning, hadde det kun vært det hadde det vært enklere å svart deg enkelt og greit.

Du risikerer mer pga at dette muligens innebærer en omvelting i livet ditt som går dypere enn det en forelskelse i en annen mann hadde gjort, men grunnefølelsene er kanskje de samme som om det hadde vært en mann. Hva hadde du gjort om det var en mann du hadde liknende følelser for? Brutt kontakten med han, kost deg med tankene og latt det forbli med det, eller forsøkt å finne ut om det kunne fungere mellom dere to, og vurdert et brudd mellom deg og mannen?

Men som noen over her nevner, kan det være at du tiltrekkes av henne pga at hun er en autoritetsperson? Eller noe så banalt som at en “forelskelse” gjør treningen mer lystbetont? Jeg får lett slike følelser for andre, både kvinner og menn. Samboeren vet om det, og han vet og at det fra min side kun er en ren fantasilek, jeg hadde aldri kunnet se for meg en framtid med noen av de jeg fantaserer om.

En ting du kan prøve. Tenk 10-20 år fram i tid. Tenk deg livet med henne, og tenk deg livet med mannen din, og tenk deg livet som enslig. Hvilket av scenarioene gir deg en best magefølelse?

Ikke hopp i noe uten å tenke deg om lenge og vel. Om du bør vurdere å bytte treningstimer er litt vanskelig å si, men det er noe du kanskje kan vurdere? Om mannen din bør få vite om dette er ikke lett å si, det kommer an på hvordan du tror han vil takle det. Kanskje se det litt an og se om du klarer å tenke deg ferdig før du bestemmer deg for hva han skal få vite? Om han er typen til å ta noe slikt tungt, er det kanskje best at han ikke vet noe om det viser seg å være et ufarlig svermeri?

Skrevet
Jeg tenker litt på det du sier med at “ Tror ikke jeg kunne tenke meg å ha sex med henne, men kanskje kysse og kose litt. Eller bare være sammen med henne, kun jeg og henne.” Det virker ikke på meg som om du er typen som til vanlig fantaserer seksuelt om kvinner? Slik jeg ser det er ikke dette et spørsmål om ren seksuell tiltrekning, hadde det kun vært det hadde det vært enklere å svart deg enkelt og greit.

Du risikerer mer pga at dette muligens innebærer en omvelting i livet ditt som går dypere enn det en forelskelse i en annen mann hadde gjort, men grunnefølelsene er kanskje de samme som om det hadde vært en mann. Hva hadde du gjort om det var en mann du hadde liknende følelser for? Brutt kontakten med han, kost deg med tankene og latt det forbli med det, eller forsøkt å finne ut om det kunne fungere mellom dere to, og vurdert et brudd mellom deg og mannen?

Men som noen over her nevner, kan det være at du tiltrekkes av henne pga at hun er en autoritetsperson? Eller noe så banalt som at en “forelskelse” gjør treningen mer lystbetont? Jeg får lett slike følelser for andre, både kvinner og menn. Samboeren vet om det, og han vet og at det fra min side kun er en ren fantasilek, jeg hadde aldri kunnet se for meg en framtid med noen av de jeg fantaserer om.

En ting du kan prøve. Tenk 10-20 år fram i tid. Tenk deg livet med henne, og tenk deg livet med mannen din, og tenk deg livet som enslig. Hvilket av scenarioene gir deg en best magefølelse?

Ikke hopp i noe uten å tenke deg om lenge og vel. Om du bør vurdere å bytte treningstimer er litt vanskelig å si, men det er noe du kanskje kan vurdere? Om mannen din bør få vite om dette er ikke lett å si, det kommer an på hvordan du tror han vil takle det. Kanskje se det litt an og se om du klarer å tenke deg ferdig før du bestemmer deg for hva han skal få vite? Om han er typen til å ta noe slikt tungt, er det kanskje best at han ikke vet noe om det viser seg å være et ufarlig svermeri?

Veldig mange kloke ord.

Hvis jeg ser for meg livet om 10-20 år, er jeg ikke i tvil om at jeg ser for meg meg og mannen min, kanskje med noen små. Kunne ikke tenke meg å flytte sammen med denne jenta.

Tror derfor jeg går for å holde fast på mannen min, og heller la henne være igjen i fantasiene mine. Når det gjelder om jeg skal si det til mannen, er jeg litt i tvil. Men han er av den oppfatning at jenter som liker jenter bare er søte, og at det ikke har noe med legning å gjøre. Gutter, derimot, er alt annet enn søtt... Trenger jeg å si mer? Hvis jeg skulle fortalt det, tror jeg kanskje kan bare hadde ledd det vekk, og sagt på spøk at jeg kunne invitere henne over eller noe. Derfor orker jeg ikke å si noe om det, hun kan få være i mine fantasier uten innblanding fra dumme mannfolk.. ;)

Men takk for svar, trengte å finne litt ut av dette her.

Veldig spent på hvordan denne "forelskelsen" utarter seg, det må jeg si...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...