Gå til innhold

Dere som synes første fødsel var grusom, hvordan ble neste?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes første fødsel var ubeskrivelig vond. Jeg tenkte at jeg ønsket å hoppe ut vinduet eller brekke beina mine. Var den gjennomborende smerten fra rygg til mage som varte i evigheter. Klarte ikke ligge stille, klarte ikke gjøre noe. 

Å her er jeg gravid på nytt og det har for alvor gått opp for meg at jeg skal føde en gang til. 

Var deres andre fødsel like vond som første? Har størrelsen på babyen noe å si? 

Anonymkode: e7088...67c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nope. Ikke på langt nær. 

Man vet mer hva man går til, man har vært gjennom det før. Kroppen vet hva den skal gjøre og det har man jo erfart. Derfor gir man seg hen til den fantastiske kroppen og stoler på det den gjør.

Lykke til💖

Anonymkode: 82307...f0d

AnonymBruker
Skrevet

Den andre var mye lettere! Går ikke an å sammenligne engang. 

Anonymkode: 9c999...dc9

AnonymBruker
Skrevet

Første var helt forferdelig. Andre og tredje var styrtfødsler som gikk fort og greit! Vondt, ja, og rakk ikke smertelindring, men det var så fort overstått at det føltes ikke ille i etterkant. Med første var tidsaspektet nesten like ille som smertene - man takler det dårligere når man er utslitt tror jeg...

Anonymkode: 508c1...0a1

AnonymBruker
Skrevet

Her var første fødsel grusom, hadde svart kraftige rier uten noen pauser. Selv jordmor sa at jeg hadde en helt for jævlig fødsel. Andre fødsel varte i 1,5 time fra første rie til babyen var ute. Og da hadde jeg middels vonde rier med pause mellom, den gangen sa jordmor at jeg var skapt til å føde. Så det var virkelig stor forskjell.

Anonymkode: e667e...cc5

AnonymBruker
Skrevet

Første fødsel var grusom. Pressrier i to timer etter mange time med vonde åpningsrier. Selv med epidural synes jeg den fødselen var helt forferdelig. Tok ca 20 timer. 

Andre fødsel begynte å gjøre ordentlig vondt kanskje en time før babyen kom ut, og jeg hadde pressrier i 10 minutter. Det var en helt annen opplevelse. Helt forferdelig vondt ja, men det gikk jo så fort at jeg ville tatt den fødselen 10 ganger i stedet for å oppleve den første én gang til. 

Anonymkode: dfd0b...041

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...