AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #1 Skrevet 11. juni 2022 Hva hadde du tenkt om en venn/inne (eller kollega) som fortalte at hen hadde ADHD? Hva tenker du det innebærer? Anonymkode: 80e21...73c 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #2 Skrevet 11. juni 2022 Hadde tenkt "ok" Anonymkode: adcb2...62e 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #3 Skrevet 11. juni 2022 Nja, det forklarer jo ofte en del av oppførsel og ting og tang. Ellers så tenker jeg ikke noe mer på det, hva tenker du andre tenker? Anonymkode: 8cf4f...381 4
Eneri Skrevet 11. juni 2022 #4 Skrevet 11. juni 2022 Det er ikke noe jeg tenker over. Det spørs vel litt på symptomer synlige for andre hvorvidt jeg hadde tenkt "aha, det forklarer hvorfor han kan virke ukonsentrert på slutten av arbeidsdagen / virker å ha et ekstra gir og alltid får gjort så mye". Hadde ikke forandret synet mitt på vedkommende til å bli negativt. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #5 Skrevet 11. juni 2022 Hadde ikke tenkt noe særlig over det. Har en søster, en venninne og flere bekjente med adhd, og jeg glemmer som regel at de har det. Det påvirker ikke relasjonen eller hvordan jeg ser på dem. Anonymkode: 48e16...bdf
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #6 Skrevet 11. juni 2022 0 problem for meg. Jeg har ME og motsatt av adhd, så de sliter mer med mitt lave energi nivå. Kjenner i med me og adhd. Hun har det ikke så lett alltid. Anonymkode: 9665d...608 1
TheHairyToothfairy Skrevet 11. juni 2022 #7 Skrevet 11. juni 2022 Siden det er ganske vanlig i 2022 så hadde jeg tenkt, "ah, ok. So?" 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #8 Skrevet 11. juni 2022 Hadde ikke tenkt noe. Spørs hvem som sa det. Vi har ei meget rolig stille og beskjeden jente hos oss på jobb, da hun fortalte at hun hadde adhd ble jeg litt overrasket, da hun er så rolig. Mens en annen kollega som fortalte meg at hun hadde adhd «visste» jeg allerede uten at hun trengte å si det. er ikke noe galt i å ha adhd. Det er mangel på kunnskap som gjør at folk «dømmer» men de fleste gjør ikke det Anonymkode: dde64...a5e 1
Blåjojo Skrevet 11. juni 2022 #9 Skrevet 11. juni 2022 Hadde ikke tenkt noe over det. Har (hatt) venninner og kollegaer med mange ulike diagnoser.
lillevill Skrevet 11. juni 2022 #10 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde ikke tenkt noe. Spørs hvem som sa det. Vi har ei meget rolig stille og beskjeden jente hos oss på jobb, da hun fortalte at hun hadde adhd ble jeg litt overrasket, da hun er så rolig. Mens en annen kollega som fortalte meg at hun hadde adhd «visste» jeg allerede uten at hun trengte å si det. er ikke noe galt i å ha adhd. Det er mangel på kunnskap som gjør at folk «dømmer» men de fleste gjør ikke det Anonymkode: dde64...a5e Hun har adhd uten hyperaktivitet, hun andre har med. 1
Anciol Skrevet 11. juni 2022 #11 Skrevet 11. juni 2022 So what? Jeg har Asperger så , det hadde ikke gjort meg noe at venninnen min hadde ADHD
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #13 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): 0 problem for meg. Jeg har ME og motsatt av adhd, så de sliter mer med mitt lave energi nivå. Kjenner i med me og adhd. Hun har det ikke så lett alltid. Anonymkode: 9665d...608 Stemmer. Noen med indre adhd (adhd uoppmerksom type) opplever ofte hyppige utmattelses episoder og utvikler fjerne ME som følge av dette. Mistenker det hos meg selv i perioder😔 Anonymkode: 853a6...612 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #14 Skrevet 11. juni 2022 Jeg hadde ikke tenkt over det i det hele tatt. Anonymkode: f40c2...58f
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #15 Skrevet 11. juni 2022 Hadde ikke tenkt noe mer over det egentlig. Anonymkode: 42f50...8e5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #16 Skrevet 11. juni 2022 Nå har jeg adhd, så egentlig ikke meg du spør;) men kan dele mine erfaringer med å fortelle kolleger og venner om diagnosen. De aller fleste tror jeg bløffer eller er overbevist om at jeg er feildiagnosert. Fordi jeg har den indre typen og er relativt rolig utad. For selv om vi lever i 2022, så er diagnosen stigmatisert og de fleste tror fortsatt at adhd= Hyperaktivitet, mangel på impulskontroll og en adferdsforstyrrelse som gjør at en fungerer dårlig i arbeidslivet😌 Så dersom jeg ikke har mulighet til å sette av litt tid til å forklare, så drøyer jeg heller med å fortelle det. Anonymkode: 853a6...612 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #17 Skrevet 11. juni 2022 Så godt å høre hva de fleste av dere svarer ❤️ Jeg har alltid følt at noe var galt med meg. Utad er jeg ressurssterk men jeg sliter med å holde konsentrasjon, begynner på mange prosjekter men har vanskeligheter med å fullføre og å strukturere dem. Blir veldig sliten av mange mennesker og mye lyd og har i det store og det hele følt meg som svak store deler av livet. Følsom og tar altfor innover meg andre mennesker sine ting og blir fort overstimulert. Jeg er under utredning for Add nå (har ingen hyperaktivitet) og hadde aldri falt meg inn at JEG kunne ha dette. Jeg trodde bare jeg var litt mindre fungerende enn folk flest. Jeg er 36 år og har hatt mine fordommer mot adhd diagoneseringen ironisk nok. Anonymkode: 61ddd...a62 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #18 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nå har jeg adhd, så egentlig ikke meg du spør;) men kan dele mine erfaringer med å fortelle kolleger og venner om diagnosen. De aller fleste tror jeg bløffer eller er overbevist om at jeg er feildiagnosert. Fordi jeg har den indre typen og er relativt rolig utad. For selv om vi lever i 2022, så er diagnosen stigmatisert og de fleste tror fortsatt at adhd= Hyperaktivitet, mangel på impulskontroll og en adferdsforstyrrelse som gjør at en fungerer dårlig i arbeidslivet😌 Så dersom jeg ikke har mulighet til å sette av litt tid til å forklare, så drøyer jeg heller med å fortelle det. Anonymkode: 853a6...612 Går du på medisiner? Jeg som har svart rett under deg og du høres ut som meg. Ingen hadde trodd det fordi jeg er kontrollert og rolig men tankekjøret er konstant. Anonymkode: 61ddd...a62 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #19 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er under utredning for Add nå (har ingen hyperaktivitet) og hadde aldri falt meg inn at JEG kunne ha dette. Jeg trodde bare jeg var litt mindre fungerende enn folk flest. Jeg er 36 år og har hatt mine fordommer mot adhd diagoneseringen ironisk nok. Anonymkode: 61ddd...a62 Jeg skjønner ikke det med ADD, for på det ADHD-kurset vi gikk på etter at datteren vår fikk diagnosen, lærte vi at alt er ADHD og at ADD har blitt tatt ut som benevnelse. Om man ikke har den utagerende og hyperaktive utad så har man den gjerne "innover", men H'en er fortsatt til stede sa de vi var på kurset hos. Skulle gjerne hatt svar på det, for det føles så feil å si ADD i våre dager - utifra hva jeg har lært. Jeg fikk forøvrig ADHD-diagnose i 2020 da jeg var i slutten av 40-årene og "hele livet" falt på plass på en måte. Skjønner mye mer nå av hvorfor ting har vært som de har vært, at ting jeg har slitt med bestandig har en forklaring osv osv. (Jeg har aldri vært utagerende eller hyperaktiv, men fikk fortsatt ADHD og ikke noen ADD-diagnose) Anonymkode: 02f52...dee 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #20 Skrevet 11. juni 2022 Vi kvinner gjemmer Hn vår. Anonymkode: 7efca...ce3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå