AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #41 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Putter det som regel i lommene på gubben 🤭 Anonymkode: aa80a...558 Så han er pakkeselet ditt? 😂 Anonymkode: 87332...12e
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #42 Skrevet 14. juni 2022 ♥ skrev (2 minutter siden): Menn har ikke med seg klesskift, smertestillende, powerbsnk, lader og vannflaske. Hvorfor har kvinner større behov for dette? Det vet vel ikke jeg. Da er vel bare jeg av den gode gamle sorten som trenger å være forberedt på det meste. Det var en som nevnte " trenger jeg noe så er det vel berre å kjøpe" . For meg ; nei, jeg kan ikke det. Og mange andre kan ikke det heller. kjøpe slik man har fra før er helt idiotisk i mitt hode. Var en stund jeg hadde veldig mange paraplyer fordi jeg kjøpte ved behov, heldigvis tok jeg til vettet og sluttet med det. Anonymkode: cf431...482 1
Wenda Skrevet 14. juni 2022 #43 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 11.6.2022 den 16.48): Ser ofte at noen skriver at de ikke bruker veske, lurer da på hvordan dere får med dere alt? Som mobil, lommebok, nøkler, sminke etc Anonymkode: cd645...72e Mobilen legger jeg i baklomma eller holder i hånden. Har bankkortet i en lomme på telefonen. Nøklene legger jeg i lomma. Sminke trenger jeg ikke ha med meg når jeg skal ut døra, om jeg sminker meg så gjør jeg det hjemme. Vet ikke hva etc kan være. Har som regel ikke mer jeg må ha med meg. De få gangene jeg har veske med meg er om jeg skal ut på en lengre biltur, togtur eller noe. For da er det greit med en powerbank, øretelefoner, en god bok osv 1
Angelheart2 Skrevet 14. juni 2022 #44 Skrevet 14. juni 2022 Har som regel kun med meg telefon og bilnøkler og det får plass i lommer. Har forsøkt flere ganger å bli slik "veskedame", men fikser det ikke. Om jeg har veske så blir det til at jeg putter all slags unødvendig drit oppi der og da finner jeg aldri det jeg skal ha, så da putter jeg nøkler og telefon i lommen....og går rundt med en veske helt uten mening. Når jeg skal på jobb har jeg med meg PC-sekk med PC og jobbnøkler. Noe annet har jeg aldri behov for å ha med meg.
Hjerte Skrevet 14. juni 2022 #45 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det vet vel ikke jeg. Da er vel bare jeg av den gode gamle sorten som trenger å være forberedt på det meste. Det var en som nevnte " trenger jeg noe så er det vel berre å kjøpe" . For meg ; nei, jeg kan ikke det. Og mange andre kan ikke det heller. kjøpe slik man har fra før er helt idiotisk i mitt hode. Var en stund jeg hadde veldig mange paraplyer fordi jeg kjøpte ved behov, heldigvis tok jeg til vettet og sluttet med det. Anonymkode: cf431...482 Paraply eier jeg ikke, det er fullkomment unyttig. Regn betyr oftest vind på vestlandet. Du er ikke av gamlesorten vil jeg påstå. Du er av en nyere generasjon som tror man trenger å kontrollere alt mulig. 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #46 Skrevet 14. juni 2022 Angelheart2 skrev (3 minutter siden): Har som regel kun med meg telefon og bilnøkler og det får plass i lommer. Har forsøkt flere ganger å bli slik "veskedame", men fikser det ikke. Om jeg har veske så blir det til at jeg putter all slags unødvendig drit oppi der og da finner jeg aldri det jeg skal ha, så da putter jeg nøkler og telefon i lommen....og går rundt med en veske helt uten mening. Når jeg skal på jobb har jeg med meg PC-sekk med PC og jobbnøkler. Noe annet har jeg aldri behov for å ha med meg. Deilig å høre deg si det. Tror kanskje jeg sparte litt penger nå Anonymkode: 87332...12e
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #47 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 11.6.2022 den 17.06): Måten du skriver på gjør at det virker som du mener at det du skriver er fasiten for alle. Anonymkode: b780a...fe4 WOW - hårsår?? Anonymkode: 78583...3e1 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #48 Skrevet 14. juni 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det vet vel ikke jeg. Da er vel bare jeg av den gode gamle sorten som trenger å være forberedt på det meste. Det var en som nevnte " trenger jeg noe så er det vel berre å kjøpe" . For meg ; nei, jeg kan ikke det. Og mange andre kan ikke det heller. kjøpe slik man har fra før er helt idiotisk i mitt hode. Var en stund jeg hadde veldig mange paraplyer fordi jeg kjøpte ved behov, heldigvis tok jeg til vettet og sluttet med det. Anonymkode: cf431...482 Jeg føler aldri at jeg ikke er forberedt, selv om jeg sjeldent går med veske eller ryggsekk. Jeg har alltid et tomt handlenett på sykkelen, og hvis jeg behøver å kle av meg noen lag klær hvis været skifter, så har jeg dem oppi der. Jeg kler meg alltid for kaldest mulig vær når jeg forlater hjemmet, med mulighet for å ta av meg. Vann drikker jeg fra hånden i hvilken som helst vask, eller ren bekk. Er aldri langt unna et slikt alternativ, hvis jeg er det, så har jeg pakket sekk med meg. På jobb har jeg en pose nøtter, og powerbank eller lader har jeg aldri hatt behov for bortsett fra på langreise eller telttur. Kanskje bruker du telefonen mer og går tom raskere, eller har en annen type tlf? Jeg vet ikke. Sminke meg gjør jeg før jeg forlater hjemmet og har aldri opplevd behov for å fikse på dette i løpet av dagen.. Ispfall kun når jeg bruker noe på leppene, men det får Ispfall plass i lomma. Jeg klarer ikke tenke meg helt til hvilke andre ting man kan ha i veska for å "være forberedt", men jeg tror ikke jeg har opplevd behov for noe av det. Kanskje antibac eventuelt. Det er det eneste. Godt vi er forskjellige, for ingen av delene er jo mer riktig enn den andre! Vi må jo bare alle finne ut hva som fungerer best for oss selv 😊 Anonymkode: fd3e7...717 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #49 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 11.6.2022 den 18.04): Har de som bruker veske et vanskeligere liv? Nå ble jeg skikkelig forvirret. I så fall burde vel alle droppe veske. Anonymkode: 4c4b7...8e4 Ikke et vanskelig liv, men synes det er utrolig tungvindt å ha med meg mye greier. Jeg liker best når jeg kan ha på meg allværskåpen, der jeg har plass til mobil m/kort, nøkler, pakke tyggis . Å bære på en veske unngår jeg, og hvis jeg må, blir det en som henger rundt skulderen, så jeg slipper å hipse på hele tiden. Da blir det til at jeg ikke gidder å gå rundt i butikker og gjøre mye ting 🤪 Liker å ha begge hender fri. Til/fra jobb bruker jeg sekk. Anonymkode: 78583...3e1
mingus Skrevet 14. juni 2022 #50 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 11.6.2022 den 17.06): Måten du skriver på gjør at det virker som du mener at det du skriver er fasiten for alle. Anonymkode: b780a...fe4 Hvordan i alle dager klarer dine øyne å lese det utifra det hun skrev? 🤣 Hun skriver jo bare "Jeg " og "meg" form, utifra sine egne løsninger på "problemet". --- JEG har kortene mine i mobil-etuiet i venstre jakkelomme. Hus og bilnøkkel i høyre. Er det en varm dag, er det kun kort og bilnøkkel i hver sin bukselomme, husnøkler og mobil i koppholder mellom setene i bilen. Er det en varm dag, og jeg har de jeansene med jukselommer, altså ingen lomme.. ja da sliter jeg. Eller legger ting i stellebag. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #51 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 11.6.2022 den 18.06): Nei, men skifter aldri været? Er det aldri behov for noe skift av noe slag? Mobillader/powerbank? Smertestillende/pastiller? Vannflaske? Jojo, det er kansje behov som ikke unge folk skjønner seg på. Men vi er mange som vil være forberedt på det meste og som er borte mange timer fra hjemme og heller ikke går og kjøper nytt om noe skulle oppstå. Anonymkode: cf431...482 Hvis jeg trenger å ha med sånne ting så ligger det i bilen. Slik at jeg kan gå tilbake til bilen og hente det. Ellers har jeg stort sett kun med meg mobil, bankkort og bilnøkler (bruker ikke husnøkler, har smartlås). Dette får jeg i baklomma på olabuksa. Hvis ikke, har jeg cardigan og putter det i lomma der, eller om jeg har jakke. Hvis konsert/fest der jeg kan finne på å hoppe og danse litt har jeg en bitteliten veske med akkurat plass for mobil, en lipgloss, bankkort og paracet (to stk løse i en minipose). Større ting enn dette er jo hvis jeg skal hjem til noen, og trenger å ta med bleier eller lignende til barna. Men da igjen ligger også den veska vanligvis i bilen. Anonymkode: b141d...4e7
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #52 Skrevet 14. juni 2022 Jeg tar vanligvis kun med meg mobilen når jeg går ut. Har ikke brukt lommebok, nøkler eller bankkort på flere år. Mobilen fikser alt Anonymkode: 203fc...dd6 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #53 Skrevet 14. juni 2022 23 minutter siden, AnonymBruker said: Det vet vel ikke jeg. Da er vel bare jeg av den gode gamle sorten som trenger å være forberedt på det meste. Det var en som nevnte " trenger jeg noe så er det vel berre å kjøpe" . For meg ; nei, jeg kan ikke det. Og mange andre kan ikke det heller. kjøpe slik man har fra før er helt idiotisk i mitt hode. Var en stund jeg hadde veldig mange paraplyer fordi jeg kjøpte ved behov, heldigvis tok jeg til vettet og sluttet med det. Anonymkode: cf431...482 Men du ser jo ut til å tro det. Det ER ganske merkelig hvordan mange ser til å forvente at kvinner alltid skal ha med seg en masse greier når de går ut, og blir nesten litt sjokkert når noen sier de bare har på seg med mobil, nøkler og lommebok. Samtidig ser du aldri tråder og innlegg der de forundrer seg over hvordan menn i det hele tatt overlever, siden de som regel ikke bruker veske. Synes du ikke denne kjønnsforskjellen er merkelig? Har du aldri fundert på hvorfor du tenker sånn? Anonymkode: d81be...5f2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #54 Skrevet 14. juni 2022 Bruker helst ikke veske. Det er så utrolig upraktisk. Om jeg må ha med meg ‘mange’ ting, så er det sekk som gjelder. I den har jeg også handleposer. Men mobil, lommebok, evt powerbank og lader. Har også jakke med store lommer nettopp for å få alt der så jeg slipper å bruke veske. Sminke gjør jeg hjemme. Ungen tar sine egne ting. Anonymkode: 64158...853
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #55 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 11.6.2022 den 18.06): Nei, men skifter aldri været? Er det aldri behov for noe skift av noe slag? Mobillader/powerbank? Smertestillende/pastiller? Vannflaske? Jojo, det er kansje behov som ikke unge folk skjønner seg på. Men vi er mange som vil være forberedt på det meste og som er borte mange timer fra hjemme og heller ikke går og kjøper nytt om noe skulle oppstå. Anonymkode: cf431...482 Jeg har tilnærmet aldri behov for skift av noe slag, nei. Da jeg hadde gulpebaby hadde jeg skift i stellevesken, men altså, bortsett fra å bli gulpet på er det uhyre sjelden jeg faktisk har trengt klesskift når det ikke er overnatting eller trening involvert.. Jeg kler meg etter været, med regnjakke og vanntette sko etter som det trengs. Mobilen lader jeg da før jeg drar noe sted. Det går jo an å planlegge litte granne, det er svært sjelden jeg skal ut av huset i timesvis uten at jeg vet om det på forhånd. Smertestillende bruker jeg en gang i jubelåret. Hvorfor skulle jeg drasse rundt på det? Det gir like mye mening som å dra på pinsett (man vet jo aldri når man får flis), gnagsårplaster, pollenallergitabletter, nesespray, hemoroidekrem, osv. Vannflaske trenger jeg kun om jeg skal være ute av huset, og det ikke er vann tilgjengelig noe annet sted. Drar jeg på fjelltur, har jeg med vannflaske, men da har jeg også med sekk med diverse annet. Ellers er det rimelig enkelt å skaffe seg noe å drikke.. også gratis. Synes også det er fascinerede at du mener kvinner må ha alt sånt med seg, mens menn ikke trenger sånt? Anonymkode: 91f07...d7f 2
Ænema Skrevet 14. juni 2022 #56 Skrevet 14. juni 2022 (endret) ryggsekk pga rygg/hofte problemer. eller allværsjakke, der har jeg plass til mobil nøkler og en håndkrem. veske gir problemer til ryggen pga den henger på en side. Endret 14. juni 2022 av KrXs
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #57 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Lomma? Hvilken lomme? Anonymkode: c8e1a...b61 En av de. Er det så nøye hvilken? Anonymkode: 4c4b7...8e4 1
Luckiness Skrevet 14. juni 2022 #58 Skrevet 14. juni 2022 Putter det i jakkelommen. Mobil, tynn kortholder med bankkort, evt leppepomade e.l. husnøkler og bilnøkler om det er nødvendig. Drasser aldri på sminken min uavhengig av veske eller ei. Isåfall kun leppepomade, leppestift eller noe. Tar ikke full make over utenfor hjemmet.
Avstand Skrevet 14. juni 2022 #59 Skrevet 14. juni 2022 har kodelås på døren. Har kort på mobilen. Men stort sett har jeg med en liten veske da jeg somregel skal noe når jeg går ut. Tar med en pose til å handle, for ikke faen om jeg skal kjøpe en ny pose til 3kr på butikken. Så har jeg med en liten flaske med solfaktor eller en solstift. Leppepomade må jeg ha, da jeg har tørre lepper. Må også ha med meg en bar eller 2 da jeg blir fort sulten. Høretelefoner i tilfelle jeg vil høre på musikk. Snusen.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #60 Skrevet 14. juni 2022 Jeg har kodelås på døren (ingen nøkkel), bankkort er digitalt (på klokken og mobilen). Så jeg har mobilen i hånden eller lommen, og evt lipgloss i lommen. Skal jeg ha med mer, tar jeg en veske. Men for en tur på butikken eller cafe trenger jeg ikke det. Anonymkode: 40edc...ab4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå