Gå til innhold

Dere som ikke bruker veske, hvordan får dere med dere ting?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nei, men skifter aldri været? Er det aldri behov for noe skift av noe slag? Mobillader/powerbank? Smertestillende/pastiller? Vannflaske? 

Jojo, det er kansje behov som ikke unge folk skjønner seg på. Men vi er mange som vil være forberedt på det meste og som er borte mange timer fra hjemme og heller ikke går og kjøper nytt om noe skulle oppstå. 

Anonymkode: cf431...482

Hvis jeg trenger vann, skift, medisiner, powerbank og allslags greier, da bruker jeg en tursekk og ikke en veske. Men jeg trenger ikke å drasse på alle de tingene til vanlig. 

Litt rart at du har så mange fordommer om folk som ikke velger likt som deg (enklere liv, unge). 

Anonymkode: 4c4b7...8e4

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Nei, men skifter aldri været? Er det aldri behov for noe skift av noe slag? Mobillader/powerbank? Smertestillende/pastiller? Vannflaske? 

Jojo, det er kansje behov som ikke unge folk skjønner seg på. Men vi er mange som vil være forberedt på det meste og som er borte mange timer fra hjemme og heller ikke går og kjøper nytt om noe skulle oppstå. 

Hvis jeg skal ha med meg mye tar jeg veske, hvis jeg bare skal ha mobil, lommebok, nøkler, powerbank og smertestillende så holder det med lommene i jakken. Og da kan jeg være borte hjemmefra lenge. Går jeg ut uten jakke har jeg veske. Vannflaske har jeg nesten aldri med meg, bor i Trøndelag så jeg er alltid kledd for det meste av vær 😛

Anonymkode: be8b7...831

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker said:

Lommene. Har aldri med meg sminke når jeg går ut. Nøkler, lommebok og mobil puttes i lommene. Helse jakkelomme om jeg har på meg jakke. Ev i lommene på jeans, det går det også.

Anonymkode: 76d77...8fb

Får knapt ned et bankort ned i fram lommene på mine jeans og nøkler er bare å glemme å prøve

Anonymkode: cd645...72e

Gjest Ghostface
Skrevet

Jakkelomme eller bukselomme. Tar aldri med meg noe annet enn lommebok og mobil, så da går det greit.

AnonymBruker
Skrevet

Putter det som regel i lommene på gubben 🤭 

Anonymkode: aa80a...558

AnonymBruker
Skrevet

Bilnøkkelen i fremre lomme på buksa, mobil med visa og andre kort i baklomma, eller i jakkelomma. 

Har aldri med meg noe mer -om jeg ikke skal handle, for da tar jeg meg med tøybærepose i tillegg :)

Enkelt og greit!

Anonymkode: 07064...ce4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har verken med meg sminke eller nøkler. Sminker meg hjemme om morgenen og det rekker da ( :klo: ), og låsene har kodelås. Så alt jeg behøver er mobilen, og kort som er i mobil-etuiet, og mobilen putter jeg i lomma. :) 

AnonymBruker skrev (På 11.6.2022 den 18.06):

Jeg går da ikke og bærer med meg klesskift. :klo: Jeg sjekker da yr før jeg går ut, og dersom det begynner å regne så kan jeg jo bare gå inn et sted, evt. kjøpe en paraply dersom jeg skulle se behovet for det. Mobilen lader jeg hjemme/på jobb, så batteriet holder jo til jeg kommer hjem. :klo: Spiser sjeldent smertestillende, så det ville det jo vært langt mer fornuftig å stikke innom et sted å kjøpe dersom jeg skulle få behov for det, enn å bære det rundt i årevis i tilfelle. 🤷‍♀️ Og vann gidder jeg heller ikke bære på, med mindre jeg skal på lang skogstur eller noe (og da har jeg sekk :) ) Da er det jo langt mer praktisk å bare kjøpe noe å drikke et sted dersom jeg skulle ha behov for det (skjer svært sjelden) 

Skal jeg ha jobb-PC’en med meg til og fra jobb så bruker jeg PC-sekk. 

Anonymkode: ab619...8d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.6.2022 den 18.01):

Da har du et enkelt liv om det alltid er det du trenger. Eller så er du aldri langt fra hjemme. 

Hva mer trenger man? Jeg har med meg nøkler, telefon og bankkort. Om jeg skal noe og trenger å ha med meg teppe, kaffekopp, drikke, mat, godis, kortstokk og undertøy så har jeg med veske. Men stort sett så skal jeg ikke noe der jeg trenger mer enn nøkler, mobil og kort. Hender jeg bruker mindre veske til det og da, men da er det mer en del av antrekket.

Anonymkode: bfb74...2b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

BH’en rommer og noen småting😆

Anonymkode: f4a2e...2be

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.6.2022 den 16.50):

Putter mobilen, leppestiften og nøklene i lomma. Ferdig. 

Anonymkode: 4c4b7...8e4

Lomma? Hvilken lomme?

Anonymkode: c8e1a...b61

AnonymBruker
Skrevet

Har alltid med meg mobil, sigaretter og lighter. Bruker av og til ryggsekk om jeg skal ha med meg mer eller handle, men som regel har jeg plass til mobilen/røyken i lomma. Har jeg ikke lommer må jeg ta med ryggsekken eller en liten pose. 

Anonymkode: f8e42...a75

Skrevet

Jeg foretrekker sekk, veske bruker jeg bare når jeg må. Ellers så kler jeg meg for dagen når jeg går ut, har ikke behov for skifteklær liksom. 😄 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er sjelden jeg egentlig trenger en veske, det er mest en form for accessorie jeg fint kan klare meg uten, og stort sett er det ikke noe i den jeg egentlig trenger så hvorfor gidde dra rundt på den aner jeg ikke, må være fordi det er mulberry, LV osv.. en form for statement.. Nuvel, når jeg så ikke gidder har jeg aldri med meg mer enn tre ting, en mobil med en lommebok på dekselet som jeg kan ha i hånden, nøkler i lommen.. 

Anonymkode: 6bfa4...699

Skrevet
On 6/11/2022 at 6:06 PM, AnonymBruker said:

Herregud, det er da ingen som forventer at mannfolk skal ha med seg et helt apotek hver gang de går ut døren, eller konfronterer dem med hvordan i alle dager de klarer seg uten. Så hvorfor er det tilsynelatende obligatorisk for enkelte at kvinner skal være forberedt på alt fra væromslag og hull i kneet, til tørrhoste og ukontrollerbar blærefunksjon?

For all del, drass med deg halve baderomsskapet når du skal en tur på butikken dersom dette får deg til å føle deg tryggere, men det er på ingen måte nødvendig for folk flest.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Putter det i lommer på bukser, jakker etc. Orker ikke dra med så mye stæsj.   :smilyblomst:

Skrevet (endret)

Stort sett har jeg med kun to ting, mobil med kortholder på dekslet og bilnøkler - så ser egentlig ikke behovet for veske..? 

Endret av Carrot
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har mobil med kortholder. Mer trenger jeg sjelden til hverdags. Har kodeløs på døren, bruker aldri kontanter, og eneste sminken jeg kunne trengt å refreshe ila dagen er leppestift, og den jeg har holder i timesvis. 

Anonymkode: 91f07...d7f

AnonymBruker
Skrevet

Har bare mobil og nøkler med. I lomma eller i hånda

Anonymkode: b7f49...4d8

AnonymBruker
Skrevet

Enkelt. Tar bare med meg det jeg trenger. Det har alle plass til i lomma

Anonymkode: 87332...12e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.6.2022 den 18.06):

Menn har ikke med seg klesskift, smertestillende, powerbsnk, lader og vannflaske. Hvorfor har kvinner større behov for dette?

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...