Gå til innhold

Dere som ikke bruker veske, hvordan får dere med dere ting?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser ofte at noen skriver at de ikke bruker veske, lurer da på hvordan dere får med dere alt? Som mobil, lommebok, nøkler, sminke etc

Anonymkode: cd645...72e

AnonymBruker
Skrevet

Putter mobilen, leppestiften og nøklene i lomma. Ferdig. 

Anonymkode: 4c4b7...8e4

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Putter mobil, nøkler, pass, bankkort og andre småting i lommene på ytterjakka. Om jeg trenger å ha med meg større ting så tar jeg ryggsekk 

Anonymkode: f9a97...f8a

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Rumpetaske under genseren. Jeg liker å gå med store gensere..

Anonymkode: 9274a...277

Skrevet

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Lomme

"Lomme er et lite, flatt, poseformet rom på klesplaggvesker og annet, som man kan nå gjennom en åpning.I lommene kan man oppbevare lommetørklerlommebøker og andre småting man bærer med seg."

Smart oppfinnelse det der lomme greiene altså:) Så når jeg ikke bruker veske går jeg for lommer

Også er det ikke alle som har med seg sminkevesken, hårføner, 4 forskjellige skift etc når en forlater hjemmet sitt, selv lommebok er unødvendig i dag egentlig. 

• Liker 11
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke behov for å ha med sminkepungen alltid. Kommer jo an på hva jeg skal. Mobilen har jo lommer til kortene, låsene har koder, leppestift får jo plass i en lomme. Mobilen får jo plass i en lomme, og i verste fall så kan jeg ha den i hånda. 
Drasser ikke med meg all verden fordi jeg skal ta en kaffe ute med en venninne f.eks.

Anonymkode: babdb...3e7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke behov for å ha med sminkepungen alltid. Kommer jo an på hva jeg skal. Mobilen har jo lommer til kortene, låsene har koder, leppestift får jo plass i en lomme. Mobilen får jo plass i en lomme, og i verste fall så kan jeg ha den i hånda. 
Drasser ikke med meg all verden fordi jeg skal ta en kaffe ute med en venninne f.eks.

Anonymkode: babdb...3e7

Måten du skriver på gjør at det virker som du mener at det du skriver er fasiten for alle. 

Anonymkode: b780a...fe4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare med meg to ting når jeg skal ut - mobilen (der har jeg også bankkkort og førerkort i mobilcoveret) og nøkler. De to tingene klarer jeg fint å ha i mine lommer.

Anonymkode: 70134...5b9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere her som skriver lommer, mener dere da jakkelommer? For bukselommer er jo altfor små å trange til å få noe ned i dem. (joda jeg går selv innimellom med mobilen stikkende opp av baklomma)

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dere her som skriver lommer, mener dere da jakkelommer? For bukselommer er jo altfor små å trange til å få noe ned i dem. (joda jeg går selv innimellom med mobilen stikkende opp av baklomma)

Om jeg går med jeans så ja, men det finnes både andre typer bukser med større lommer enn typisk jeans lommer og det er til og med lommer på noen skjørt og kjoler jeg har

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 1
Gjest MuggenKanari
Skrevet

Tar bare med meg kort og mobil når jeg skal ut. Det får plass i lomma. 

AnonymBruker
Skrevet

Lommene. Har aldri med meg sminke når jeg går ut. Nøkler, lommebok og mobil puttes i lommene. Helse jakkelomme om jeg har på meg jakke. Ev i lommene på jeans, det går det også.

Anonymkode: 76d77...8fb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ja, har som oftest på meg en vanlig allværsjakke med mange lommer med altfor mye ting i seg (den blir ekstremt tung noen ganger) når jeg går ut, men om det er for varmt så har jeg vanligvis med meg jakka i hånda bare fordi det er praktisk å ha og jeg liker best å ikke flytte de "faste" tingene jeg har i lommene ut, for jeg er redd for å miste de. Mobilen har jeg ofte i baklomma da, når jeg går med intillsittende bukser osv

Anonymkode: f9a97...f8a

Skrevet

Ryggsekk, har en sekk fra bara jeg har med omtrent overalt. Bedre for ryggen😊 har ikke førerkort å bruker den og så når jeg handler osv 😊

Om jeg ikke har med den har jeg bare med mobil/lommebok etc og det tar jeg i lommer på jakke/ bukse etc 😊

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kommer an på hva jeg skal. Jeg har veske med på jobb, fordi jeg har ikke plass til mobil, nøkler, adgangskort og mintpastiller i lommene i jeansbuksa. Jeg har også veske med om jeg skal på fest eller annet mer oppkledd hos venner, fordi jeg ikke har lommer i skjørt jeg da har på meg.

Men ellers har jeg enten lommer i adidas-buksa eller i jakken/fleececardigan. Hvis jeg skal f.eks handle, gå tur eller besøke familien uformelt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Putter mobilen, leppestiften og nøklene i lomma. Ferdig. 

Da har du et enkelt liv om det alltid er det du trenger. Eller så er du aldri langt fra hjemme. 

Anonymkode: cf431...482

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Da har du et enkelt liv om det alltid er det du trenger. Eller så er du aldri langt fra hjemme. 

Enkle liv er det beste. :)

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har de som bruker veske et vanskeligere liv? Nå ble jeg skikkelig forvirret. I så fall burde vel alle droppe veske. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har de som bruker veske et vanskeligere liv? Nå ble jeg skikkelig forvirret. I så fall burde vel alle droppe veske. 

Nei, men skifter aldri været? Er det aldri behov for noe skift av noe slag? Mobillader/powerbank? Smertestillende/pastiller? Vannflaske? 

Jojo, det er kansje behov som ikke unge folk skjønner seg på. Men vi er mange som vil være forberedt på det meste og som er borte mange timer fra hjemme og heller ikke går og kjøper nytt om noe skulle oppstå. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nei, men skifter aldri været? Er det aldri behov for noe skift av noe slag? Mobillader/powerbank? Smertestillende/pastiller? Vannflaske? 

Jojo, det er kansje behov som ikke unge folk skjønner seg på. Men vi er mange som vil være forberedt på det meste og som er borte mange timer fra hjemme og heller ikke går og kjøper nytt om noe skulle oppstå. 

Unge folk? Jeg er 45 år gammel og har sjelden behov for veske. Hvis jeg har behov for skift og mobillader så betyr det overnatting og da har jeg selvsagt med meg en ryggsekk med hva jeg trenger for en overnatting eller to. Men det er noe jeg sjelden gjør i hverdagen.

• Liker 7
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...