Gå til innhold

Tips til fysisk deling av hagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal fysisk dele hagen vår i to. Vi har en grei hage ( ca. 6m x 30m) som vi nå ønsker å dele slik at barna kan spille litt fotball på den ene siden uten at ballen havner på den andre siden og rett i blomsterbed... :forvirret:

Vi vil ikke at skillet skal dekke helt, gjerne bare ca 3 m av bredden på 6m. Var det kronglete skrevet? Det skal være mulig å gå til den andre siden.

Skillet skal ikke være helt tett, dvs vi ønsker ikke en hekk av 4 Tujaer, men kanskje 2 og noe annet i midten? Vi vil også at høyden skal være omtrent som Tujaer. Vi har tenkt på å sette opp noen stokker av noe slag og dra noe tråd eller lignende mellom og få Villvin til å vokse der. Da ville vi fått flotte høstfarger der også, samtidig som det ikke virker så "muraktig" som en hel hekk av Tujaer.

Ikke lett dette... :riste:

Noen som har tips. Gjerne linker til steder/bilder hvor jeg kan finne slikt.

Har vært på www.hushjemhage.no men fant ikke no' spesielt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett opp en levegg. Hvis du ønsker så kan du plante slyngplanter på den, f.eks. arkitektens trøst som dekker levegger fint.

Skrevet
Sett opp en levegg. Hvis du ønsker så kan du plante slyngplanter på den, f.eks. arkitektens trøst som dekker levegger fint.

Har du noen tips til linker hvor jeg finner bilder eller søker jeg kanskje bare på "levegg" på Google...?

Takk for svar, forresten. :)

Skrevet

Du kan enten bygge et selv eller kjøpe ferdige moduler, som f.eks. vises her

Arkitektens trøst ser du eksempel på her

Skrevet

Sånne levegger legger seg langflate for en fotball....de er kun til pynt.

Er tanken at fotballspillerne skal holde seg på rett side av skillet, men at fotballen kan "fly" over?

Skrevet

Nei, vi har hatt levegger i "hundre år" og de har tålt fotballer og det som verre er. Man må selvsagt feste de skikkelig - støpe skikkelige fundamenter - jeg lover at de står akkurat så lenge du ønsker å ha dem der :)

Skrevet

Ja, da kan det bli noe annet....jeg hadde liksom ikke noe problem å se for meg et par av de leveggene i linken gå til himmels med fotballen. :ler:

Skrevet

Dette ser bra ut!! :)

Må sette meg med gubben å titte litt i morgen.

Det er ikke meningen at skilleveggen skal brukes til å sparkes mot, bare hindre ballen i å komme til den andre siden. Selvfølgelig kan uhell skje, men de skal ikke spille slik fotball at ballen skal kunne fly over en slik skille - da får de dra til nærmeste fotballbane...;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...