Gå til innhold

Sa opp jobben pga mobbing fra sjefen. Angrer!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, faktisk. Kanskje fordi det har gått en stund og jeg har «glemt» hvordan det var å bli mobbet og trakassert av henne, men jeg får oftere og oftere tanker at hun «kanskje ikke var så ille», at jeg er en «loser» uten jobb, og kanskje finner jeg ingen ny jobb osv. 😔

Anonymkode: c2f57...eef

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sluttet du uten å ha noe som helst annet å gå til? det er jo ikke så smart, du må bare fortsette med å hive deg rundt og. forsøke finne noe, hva som helst er bedre enn ingenting. Det er stor manko i restaurantbransjen i sommer, kan det være noe?

Anonymkode: 512e2...aa5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får alltid jobb, søk AKTIVT og det åpner seg en ny dør.

Hun som mobber en looser, ikke du.

Anonymkode: dcccd...d8c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sluttet du uten å ha noe som helst annet å gå til? det er jo ikke så smart, du må bare fortsette med å hive deg rundt og. forsøke finne noe, hva som helst er bedre enn ingenting. Det er stor manko i restaurantbransjen i sommer, kan det være noe?

Å ta vare på egen psykisk helse er smart, ødeleggende miljøer er sjelsdrepende, bra at ts tok grep.👏

• Liker 10
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Å ta vare på egen psykisk helse er smart, ødeleggende miljøer er sjelsdrepende, bra at ts tok grep.👏

det er absolutt viktig å ta vare på egen helse. Men en måned fra eller til kan utgjøre enorme forskjeller når man søker jobb. Denne typen destruktive arbeidsforhold kommer sjelden brått, det er noe vedvarende jævelskap som utspiller seg over tid. Uansett spiller dte liten rolle, ts får bare fortsette å søke og søke, noe må være mulig å finne, om enn kun for sommerferien enn så lenge

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sluttet du uten å ta tak i mobbingen på andre måter? Meldte du ikke ifra til tillitsvalgt, ledelse eller fagforening?  Hvis ikke så er jo det veldig dumt. Hadde selv stått i det frem til jeg fikk en ny jobb, samtidig som jeg hadde meldt ifra til alle jeg kunne meldt ifra til. 

Men gjort er gjort, du må bare stå på å søke alt du ser. 

Anonymkode: 8fbaf...9ae

AnonymBruker
Skrevet

det er absolutt viktig å ta vare på egen helse. Men en måned fra eller til kan utgjøre enorme forskjeller når man søker jobb. Denne typen destruktive arbeidsforhold kommer sjelden brått, det er noe vedvarende jævelskap som utspiller seg over tid. Uansett spiller dte liten rolle, ts får bare fortsette å søke og søke, noe må være mulig å finne, om enn kun for sommerferien enn så lenge

Ja, jeg vet ikke hvilke utdannelse/bakgrunn ts har men jeg blir stadig vekk forespurt om jeg kan jobb, det er så mye at jeg må takke nei, dette er i helse/omsorg.

Ts, hva søker du?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Så hvorfor får jeg sånne tanker? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er naturlige tanker etter langvarig mobbing, du trenger å få fokuset på noe annet.

Deg selv, dine mål og ditt eget liv. 

Sunne mennesker og arbeidsforhold bringer med seg økt selvtillit, livsglede & tro.

Du klarer det du vil, med en slik erfaring vil du kunne luke ut røde flagg fort, søk deg til gode miljøer.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi vi er merkelig sammenskrudd, så snart vi får noe litt på avstand så tenker vi 'næ, de var vel ikke så ille'

Finn deg en ny jobb, skulle det bli likt igjen så bør du kanskje søke hjelp før du sier opp, så du får fastslått om det er mobbing/trakassering eller om det bare er du som ikke tåler tilsnakk/råd/veiledning. For det er det du undrer på nå? Eller..

AnonymBruker
Skrevet
Mt3 skrev (3 minutter siden):

Fordi vi er merkelig sammenskrudd, så snart vi får noe litt på avstand så tenker vi 'næ, de var vel ikke så ille'

Finn deg en ny jobb, skulle det bli likt igjen så bør du kanskje søke hjelp før du sier opp, så du får fastslått om det er mobbing/trakassering eller om det bare er du som ikke tåler tilsnakk/råd/veiledning. For det er det du undrer på nå? Eller..

Det at det var mobbing tviler jeg ikke på og jeg vet at det var det beste for både min helse og selvrespekt å dra derfra. Derfor hater jeg meg selv for disse tankene jeg får nå. Det jeg føler er en slags Stockholm syndrome, kanskje. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det at det var mobbing tviler jeg ikke på og jeg vet at det var det beste for både min helse og selvrespekt å dra derfra. Derfor hater jeg meg selv for disse tankene jeg får nå. Det jeg føler er en slags Stockholm syndrome, kanskje. 

Ja, kanskje..

Mobbing er ikke normalt ts, de fleste er vel under cluster B

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er slett ikke uvanlig å flytte skylden over på en selv, uansett hvor feil en har blitt behandlet. 

Håper du finner en ny jobb med en god sjef og ledelse som forstår at folk yter bedre av å bli løftet opp og frem enn om de blir trampet ned.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Mt3 skrev (På 11.6.2022 den 17.09):

Det er slett ikke uvanlig å flytte skylden over på en selv, uansett hvor feil en har blitt behandlet. 

Håper du finner en ny jobb med en god sjef og ledelse som forstår at folk yter bedre av å bli løftet opp og frem enn om de blir trampet ned.

Takk 💕

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Fortsatt...

Har snakket med legen og hun har henvist meg til psykolog. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble også mobbet av bl.a leder. Det gikk så langt at jeg ikke klarte å gå på jobb lenger, så jeg gikk til legen som sykemeldte meg. Endte opp med en langvarig depresjon, etterfulgt av angst. Dette er snart 3 år siden, og jeg er nå på 2 året på AAP. 

Jeg ble også mobbet i oppveksten, og har nå mistet all tillit til andre. Vet ikke om jeg noen gang vil klare å forholde meg til andre mennesker igjen på en arbeidsplass. Får angst bare ved tanken. Jeg føler at jeg har fått bevis på at jeg ikke er bra nok og ikke passer inn med andre mennesker siden det skjedde i oppveksten og i godt voksen alder på arbeidsplassen. 

Så ts, du skal ikke undervurdere mobbingen du ble utsatt for, men klart man kan tenke på om det virkelig var så ille når man får det litt på avstand. Du har kanskje ikke tatt så stor skade av mobbingen? 

Anonymkode: b442f...db0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg ble også mobbet av bl.a leder. Det gikk så langt at jeg ikke klarte å gå på jobb lenger, så jeg gikk til legen som sykemeldte meg. Endte opp med en langvarig depresjon, etterfulgt av angst. Dette er snart 3 år siden, og jeg er nå på 2 året på AAP. 

Jeg ble også mobbet i oppveksten, og har nå mistet all tillit til andre. Vet ikke om jeg noen gang vil klare å forholde meg til andre mennesker igjen på en arbeidsplass. Får angst bare ved tanken. Jeg føler at jeg har fått bevis på at jeg ikke er bra nok og ikke passer inn med andre mennesker siden det skjedde i oppveksten og i godt voksen alder på arbeidsplassen. 

Så ts, du skal ikke undervurdere mobbingen du ble utsatt for, men klart man kan tenke på om det virkelig var så ille når man får det litt på avstand. Du har kanskje ikke tatt så stor skade av mobbingen? 

Som legen min sier: om jeg ikke dro derfra, ville jeg blitt fullstendig ødelagt

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Da var det bra at du kom deg ut av det❤️ Virker absolutt som at du har tatt den rette avgjørelsen her. Du viser deg selv respekt, når du setter grenser, og ikke finner deg i å bli behandlet dårlig. Og det er viktig for selvfølelsen. 

Du får det nok mye bedre i en annen jobb. Ta vare på deg selv❤️

Anonymkode: 02647...e40

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.6.2022 den 16.41):

AnonymBruker skrev (På 11.6.2022 den 16.46):

AnonymBruker skrev (På 11.6.2022 den 16.49):

Sluttet du uten å ta tak i mobbingen på andre måter? Meldte du ikke ifra til tillitsvalgt, ledelse eller fagforening?  Hvis ikke så er jo det veldig dumt. Hadde selv stått i det frem til jeg fikk en ny jobb, samtidig som jeg hadde meldt ifra til alle jeg kunne meldt ifra til. 

Men gjort er gjort, du må bare stå på å søke alt du ser. 

Anonymkode: 8fbaf...9ae

Hva får folk til å legge ansvaret for situasjonen over på TS? 

Anonymkode: e1406...b12

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ble du sykemeldt? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...