AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #1 Skrevet 11. juni 2022 Er særboer og kjæresten min har kreft og mottar behandling. Det er både pluss og minus med å ikke sees daglig, når han er syk. Jeg ønsker hele tiden å passe på han, mens han ønsker å være alene når han er dårlig etter behandling. Det er vanskelig å være kjæreste og ikke vite helt hva man skal gjøre og ikke gjøre. Noen erfaringer? Anonymkode: 8b5ae...af7
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #2 Skrevet 11. juni 2022 Vi bor sammen. Den første tiden var verst, han ble svært syk av behandling. Jeg fikk heldigvis være med på alt. Det gav oss begge trygghet. Etterhvert har han tålt behandling bedre, og vi har begge mer egentid. Men jeg får dårlig samvittighet når jeg gjør "gøye" ting alene, og han får dårlig samvittighet når han føler han "hindrer " meg. Så det å snakke sammen, være ærlige om hva dere begge trenger, og føler på, er viktig. Vi prøver å leve normalt, men selvfølgelig ta hensyn til hans dagsform. Planlegger veldig lite, og tar det meste på sparket, fordi dagen i morgen er alltid usikker. Anonymkode: f3996...8be 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #3 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi bor sammen. Den første tiden var verst, han ble svært syk av behandling. Jeg fikk heldigvis være med på alt. Det gav oss begge trygghet. Etterhvert har han tålt behandling bedre, og vi har begge mer egentid. Men jeg får dårlig samvittighet når jeg gjør "gøye" ting alene, og han får dårlig samvittighet når han føler han "hindrer " meg. Så det å snakke sammen, være ærlige om hva dere begge trenger, og føler på, er viktig. Vi prøver å leve normalt, men selvfølgelig ta hensyn til hans dagsform. Planlegger veldig lite, og tar det meste på sparket, fordi dagen i morgen er alltid usikker. Anonymkode: f3996...8be Ts her. Jeg har omtrent bodd hos han flere måneder i strekk i perioder og hjulpet han, men forrige uke ville han være alene og ønsket ikke at jeg skulle være hos han så mye. Han trenger tid for seg selv sier han, og så er vi sammen når han føler for det. Det er trist, men jeg må bare respektere at han ikke orker mer. Anonymkode: 8b5ae...af7
Blåjojo Skrevet 11. juni 2022 #4 Skrevet 11. juni 2022 Om han er veldig dårlig av behandlingen, så skjønner jeg godt at han ønsker å være alene. Jeg kastet nesten ut min egen mor da hun kom på uanmeldt besøk. Jeg tålte ikke støy, lys og lukt. Selv vanlig samtale var støy i mine ører da jeg var på det dårligste. Men det du kan gjøre er å ikke spørre om han trenger noe, for det vil de fleste si nei til. Gi heller beskjed om at du kommer innom med ferdig laget middag for noen dager, vask klær og kopper, skift på senga, dra over gulvet med støvsuger/mopp, handle inn mat og drikke. (Om dette er ting du vet han sliter med å få gjort) Og ikke forvent at han skal orke å være så mye kjæreste. Man føler seg gjerne ekkel, slapp og overkjørt av en veivals😣 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå