Gå til innhold

Hva synes dere om unnskyldningen "Jeg er jo bare en mann!" når menn gjør "menneskelige feil"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja kom gjerne med deres tanker. Har hørt strofen/ uttrykket mange ganger i sanger og til og med hørt det brukt av en i bekjentskapskretsen om en utsvevende periode i kjærlighetslivet hans.

Anonymkode: 2f296...082

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

syntes det er ganske kjønnsladet å si, altså ikke greit på noen måte.

Anonymkode: 96bad...3f7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig unnskyldning, gammeldags og utdatert. 

Anonymkode: 1eb33...ae9

• Liker 5
Skrevet

Da tenker jeg rett og slett at han er litt dum.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da er han litt tilbakestående. 

Anonymkode: 661e3...cfe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig unnskyldning. Samme når andre folk (både menn, kvinner, foreldre) unnskylder menn med at de ikke kan noe for det fordi det er bare sånn menn skal oppføre seg. 

Anonymkode: a17b9...bd0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Som å smile og riste på hodet og si gutter er gutter når de ikke klarer å oppføre seg. Som om det gjør det greit. 

Anonymkode: 8ecea...b17

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Som å smile og riste på hodet og si gutter er gutter når de ikke klarer å oppføre seg. Som om det gjør det greit. 

Anonymkode: 8ecea...b17

Ja, det gjør det bare verre også. Om de fra de var små ikke hadde blitt fortalt at det er greit at de oppfører seg sånn fordi de er gutter, så hadde de mest sannsynlig blitt bedre menn.

Anonymkode: a17b9...bd0

• Liker 3
Skrevet

Legit! 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig unnskyldning. Tenk om vi damer skulle begynt med samme unnskyldning om oss. :ler: 

Anonymkode: 97b18...058

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja kom gjerne med deres tanker. Har hørt strofen/ uttrykket mange ganger i sanger og til og med hørt det brukt av en i bekjentskapskretsen om en utsvevende periode i kjærlighetslivet hans.

Er det ikke mer vanlig (og mer korrekt) å si: Jeg er jo bare et menneske?

Skrevet

Selvfølgelig er det er forferdelig dårlig ynnskyldning på et eller annet. Samme med frasen 'gutter er gutter'.. som å si at "ååå nei uffda snurrebassen min gjør at jeg som mann ikke klarer å tenke og oppføre meg som et rasjonelt ok menneske, men det er snurrebassen og kromosomfeilen min xy som gjør at jeg er fullstendig ubrukelig" 

Skjerp deg og ta deg sammen om du bruker en slik patetisk forklaring på å være et generelt jævlig menneske. En velger selv hvilken oppførsel en skal ha det har ingenting med kjønnet ditt å gjøre!

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Både "gutter er gutter" og "jeg er bare en mann" viser vel bare til holdninger og forventninger som finnes i samfunnet, at det forventes mindre av gutter og menn enn av jenter og kvinner. Det er vel gjerne derfor vi ikke har uttrykkene "jenter er jenter" og "jeg er bare en kvinne". Hadde kvittet oss med "gutter er gutter", og korrigert dårlig oppførsel hos gutter på samme måte som hos jenter, så hadde vi sannsynligvis også blitt kvitt "jeg er bare en mann." Menn flest hadde blitt bedre mennesker, uten behov for å skylde dårlig oppførsel og elendige valg på kjønn, kjønnsorgan, kromosomer og annet tull. De er selvsagt i stand til å skjerpe seg, og oppføre seg sivilisert, akkurat på samme måte som man forventer av kvinner. 

Anonymkode: 46ec7...f12

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldeles latterlig, både når utsagnet kommer fra menn og kvinner. Jeg har hørt andre kvinner si "men han er nå bare en mann" og synes det er like forkastelig når det sies mot menn på den måten.

Anonymkode: 2101c...8fe

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er idiotisk. Like idiotisk som når kvinner mener at vi alltid er ofre uansett hva saken gjelder. Det er vi nemlig ikke. 

Anonymkode: 9410c...199

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er og har vært en tendens til at menn synes deres utroskap bør tilgis - mens vi damer ikke " får lov" til å gjøre slike feil!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er menneskelig å feile. Ingen er perfekte. Men det blir feil å sette kjønnsstempel på det.

Men da snakker jeg ikke om "feil" som kommer av at de rett og slett ikke gidder "fordi de er mann". Som å legge sokkene på gulvet på soverommet i stedet for på vaskerommet. Med eksen min (jeg hadde ansvar for klesvask da, han for andre ting) så ble dermed ikke sokkene vasket for jeg skjønte jo ikke at han ville ha de vasket når de lå feil plass. "Jeg er jo bare en kvinne"

Anonymkode: f448f...6a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er en totalt ansvarsfraskrivelse av en frase. Det er å si at 'jeg har ingen kontroll over meg selv for jeg er jo bare en mann, og en kan ikke forvente at en som meg skal klare å kontrollere seg selv for hormoner og følelsene styrer meg helt'.

Anonymkode: 43cd2...5d7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...