AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #1 Skrevet 11. juni 2022 Ei eks "venninne"/bekjent av min søster er ei psyko bitch, som nå skal melde meg til NAV! Jeg fikk innvilget 100% ung ufør med unnvikende engstelig personlighetsforstyrrelse som diagnose i 2019. Den diagnosen har nå blitt fjernet helt, jeg har emosjonell ustabil pf, (kompleks) PTSD og panikkangst. Panikkangst har jeg hatt i mange år, men den ble ikke med i søknaden hos NAV. Hun mener jeg nå ikke har rett på uføretrygd lengre, siden diagnosen har blitt endret. Så hun skal melde meg til NAV om det. Jeg sliter på akkurat samme måte som før, det var bare feil diagnose på papiret. Vi har gått i gruppeterapi sammen i et halvt år. Hun viste hvem jeg er fra dag 1, uten å ha sagt noe. Jeg viste om henne fra før, men jeg viste ikke at dette var samme person som min søster har fortalt så mye om. Hun er vist helt psyko og har meldt folk til både barnevernet og NAV tidligere, både bekjente og folk på nett. Sykelig sjalu på alle som er ufør, fordi hun selv har fått avslag på uføretrygd flere ganger. Hun har nå delt mine diagnoser med min søster, noe hun viste at jeg har skjult for familien og det er info hun har fått via gruppe. Skal snakke med gruppeterapeutene på DPS på mandag. Regner med hun blir kastet utav gruppe, så det problemet løser seg nok. Er mer stresset over det med NAV nå. Hva skjer når hun melder meg inn NAV? Fornuften min sier at NAV er ikke noe problem. For man er jo ikke ufør grunnet diagnose, men funksjonstap og arbeidsevne. Men har litt panikk for det om. Det skjer vell ikke noe, ikke sant? Vil jeg få noe beskjed fra NAV om at de har mottatt en slik melding om meg? Anonymkode: 2deaf...549 1 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #2 Skrevet 11. juni 2022 Uff, det der er grunnen til at jeg blånekter gruppeterapi... Anonymkode: 7df8e...0a4 8 1
Sofakona Skrevet 11. juni 2022 #3 Skrevet 11. juni 2022 Tror ikke det vil skje noe...da kan jo hvem som helst gå til nav og si at en person ikke er syk. Nei jeg tror om de skulle det måtte du gått til ny lege, psykolog etc og det tror jeg ikke skjer 9
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #4 Skrevet 11. juni 2022 Nav er nok fullt informert, og de tar ikke fra deg trygd. De er sikkert informert og har erfaring med henne fra før, er hun bråkmaker så overser de dette. Ta det med ro. Anonymkode: b7a5b...e9d 17
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #5 Skrevet 11. juni 2022 Det skjer ingenting annet at hun driter seg skikkelig ut. Anonymkode: 865a8...810 14
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #6 Skrevet 11. juni 2022 Det med nav kan du ta helt med ro. Anonymkode: 34324...81b 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #7 Skrevet 11. juni 2022 Nav tar ikke fra folk uføretrygden bare fordi noen er sjalu og hevngjerrige. Du skal faktisk ha brutt reglene ganske greit for å bli fratatt trygden, så slapp helt av. Anonymkode: 3d4cd...a6a 6
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #8 Skrevet 11. juni 2022 Du mister selvsagt ikke uføretrygden. Det er funksjonsevnen som gjør at du har uføretrygd, ikke diagnose. Så om du har likt funksjonsnivå som tidligere, er det bare å ta det med ro. Anonymkode: 6d9f1...f16 8 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #9 Skrevet 11. juni 2022 😅 KPTSD og EUpf er jo mer alvorlige diagnoser enn "bare" unnvikende så hun kommer ikke så langt med det, gitt. Anonymkode: f8e07...e1f 6
Heydayotheinterweb Skrevet 11. juni 2022 #10 Skrevet 11. juni 2022 Psykodramakjerringer. They're everywhere!
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #11 Skrevet 11. juni 2022 Jeg tviler sterkt på at noe skjer, for funksjonsnivået ditt er det samme og det er det NAV er interessert i. Jeg vil tenke at selv om diagnosen som var grunnlaget for trygda di er feil, så er de diagnosene du egentlig har verre. Det kjerringa oppnår, er å blamere seg kraftig samt bekrefte at uføretrygd er riktig for deg. Anonymkode: a45df...15c 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #12 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ei eks "venninne"/bekjent av min søster er ei psyko bitch, som nå skal melde meg til NAV! Jeg fikk innvilget 100% ung ufør med unnvikende engstelig personlighetsforstyrrelse som diagnose i 2019. Den diagnosen har nå blitt fjernet helt, jeg har emosjonell ustabil pf, (kompleks) PTSD og panikkangst. Panikkangst har jeg hatt i mange år, men den ble ikke med i søknaden hos NAV. Hun mener jeg nå ikke har rett på uføretrygd lengre, siden diagnosen har blitt endret. Så hun skal melde meg til NAV om det. Jeg sliter på akkurat samme måte som før, det var bare feil diagnose på papiret. Vi har gått i gruppeterapi sammen i et halvt år. Hun viste hvem jeg er fra dag 1, uten å ha sagt noe. Jeg viste om henne fra før, men jeg viste ikke at dette var samme person som min søster har fortalt så mye om. Hun er vist helt psyko og har meldt folk til både barnevernet og NAV tidligere, både bekjente og folk på nett. Sykelig sjalu på alle som er ufør, fordi hun selv har fått avslag på uføretrygd flere ganger. Hun har nå delt mine diagnoser med min søster, noe hun viste at jeg har skjult for familien og det er info hun har fått via gruppe. Skal snakke med gruppeterapeutene på DPS på mandag. Regner med hun blir kastet utav gruppe, så det problemet løser seg nok. Er mer stresset over det med NAV nå. Hva skjer når hun melder meg inn NAV? Fornuften min sier at NAV er ikke noe problem. For man er jo ikke ufør grunnet diagnose, men funksjonstap og arbeidsevne. Men har litt panikk for det om. Det skjer vell ikke noe, ikke sant? Vil jeg få noe beskjed fra NAV om at de har mottatt en slik melding om meg? Anonymkode: 2deaf...549 Tror ikke NAV bryr seg om det, hun er ikke en profesjonell tilknyttet deg. Anonymkode: df388...637 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #13 Skrevet 11. juni 2022 Det skjer ingenting med nav TS, de har nok info om at denne dama er litt smågal og overser innmeldinger fra henne. Jeg ville heller fokusert på å snakke med gruppeleder på DPS, for at hun har brutt taushetsplikten er jo helt forferdelig. Ønsker deg alt godt ❤️ Anonymkode: b1074...1b7 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #14 Skrevet 11. juni 2022 Hun kommer ingen vei med det der. Anonymkode: 18014...2a3 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #15 Skrevet 11. juni 2022 Det er ingen juridisk lov som kan ta fra deg uføretrygden. Det er kun du selv som kan ta fra deg uføretrygden (selv om dette blir litt feil ordvalg), ved å f eks tjene 500 000 kroner i løpet av ett år. Da "mister" du trygden for det ene året, men du mister den ikke på papiret før du har jobbet i 10 år sammenhengende. Så du kan ikke miste den på bakgrunn av at hun skal klage deg inn. Man tar ikke hensyn til hva tilfeldige idioter måtte mene. Egentlig er saken ferdig for din del når du har fått vedtaket og så har du en frist på noen uker til å klage om du ikke er enig på vedtaket, og når fristen er ute, eller du ikke har noe å klage på, så er saken over. Ufør er endelig sånn sett, til du fyller 67 år. Da er det minstepensjon som starter for din del, med mindre du har i nærheten av maks sats. Det blir som å prøve å frata deg minstepensjonen når eller hvis du fyller 67 år. Det har man ikke lov til å gjøre. Anonymkode: a3c5c...36e 2 1
Rosatoast Skrevet 11. juni 2022 #16 Skrevet 11. juni 2022 (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ei eks "venninne"/bekjent av min søster er ei psyko bitch, som nå skal melde meg til NAV! Jeg fikk innvilget 100% ung ufør med unnvikende engstelig personlighetsforstyrrelse som diagnose i 2019. Den diagnosen har nå blitt fjernet helt, jeg har emosjonell ustabil pf, (kompleks) PTSD og panikkangst. Panikkangst har jeg hatt i mange år, men den ble ikke med i søknaden hos NAV. Hun mener jeg nå ikke har rett på uføretrygd lengre, siden diagnosen har blitt endret. Så hun skal melde meg til NAV om det. Jeg sliter på akkurat samme måte som før, det var bare feil diagnose på papiret. Vi har gått i gruppeterapi sammen i et halvt år. Hun viste hvem jeg er fra dag 1, uten å ha sagt noe. Jeg viste om henne fra før, men jeg viste ikke at dette var samme person som min søster har fortalt så mye om. Hun er vist helt psyko og har meldt folk til både barnevernet og NAV tidligere, både bekjente og folk på nett. Sykelig sjalu på alle som er ufør, fordi hun selv har fått avslag på uføretrygd flere ganger. Hun har nå delt mine diagnoser med min søster, noe hun viste at jeg har skjult for familien og det er info hun har fått via gruppe. Skal snakke med gruppeterapeutene på DPS på mandag. Regner med hun blir kastet utav gruppe, så det problemet løser seg nok. Er mer stresset over det med NAV nå. Hva skjer når hun melder meg inn NAV? Fornuften min sier at NAV er ikke noe problem. For man er jo ikke ufør grunnet diagnose, men funksjonstap og arbeidsevne. Men har litt panikk for det om. Det skjer vell ikke noe, ikke sant? Vil jeg få noe beskjed fra NAV om at de har mottatt en slik melding om meg? Anonymkode: 2deaf...549 Det du burde gjøre er å melde ifra til gruppeveilederen og til DPS (hvis det er der du går), og melde ifra at hun har gått til familien din med ting du har fortalt i gruppen. Og at hun truer deg. Hun skal selvfølgelig ikke få lov å gå i gruppeterapi når hun plager de som går i gruppen hennes. Det er brudd på reglementet, og hun blir nok videreført til en-til-en behandling igjen. Du er nok ikke den første som klager på hun til veileder eller DPS, så får bare håpe hun blir kastet ut eller blir innlagt et sted 😂. Endret 11. juni 2022 av Rosatoast 9 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #17 Skrevet 11. juni 2022 Rosatoast skrev (2 minutter siden): Det du burde gjøre er å melde ifra til gruppeveilederen og til DPS (hvis det er der du går), og melde ifra at hun har gått til familien din med ting du har fortalt i gruppen. Og at hun truer deg. Hun skal selvfølgelig ikke få lov å gå i gruppeterapi når hun plager de som går i gruppen hennes. Det er brudd på reglementet, og hun blir nok videreført til en-til-en behandling igjen. Du er nok ikke den første som klager på hun til veileder eller DPS, så får bare håpe hun blir kastet ut eller blir innlagt et sted 😂. Jeg skal snakke med dem på mandag. Det er jo brudd på gruppereglene, så hun blir nok kastet ut av gruppe. Vet ikke hva som skjer med henne videre, men det er ikke mitt problem. Jeg har hørt rykter og ting fra min søster, men hva som stemmer vet jeg ikke og er ikke mitt problem. Føler meg litt nummen over at hun har delt ting som har blitt fortalt i fortrolighet i gruppe til min søster. Er mer stresset over NAV akkurat nå og hva som skjer der. Hadde jeg vist hvem hun var, så hadde en av oss byttet gruppe uten problemer. Det er to grupper som går samtidig. Første gruppetime fikk vi spørsmål om vi kjente noen i gruppe fra før, og to kjente til hverandre og hun ene måtte bytte gruppe og vi fikk inn ei fra andre gruppen. Dette er ganske vanlig i gruppeterapi. Så hun har bevist holdt dette om at hun viste hvem jeg var for seg selv, helt bevist i et halvt år. Hadde hun nevnt min søster, så hadde jeg vist hvem hun var med en gang. For jeg kjente jo til henne, jeg viste bare ikke hvordan hun så ut. Og jeg har så klart ikke fortalt min søster noe som helst om noen av de i gruppe, for det er imot gruppereglene. Håper dere har rett, er så spent på om NAV vil ta kontakt eller ikke. TS Anonymkode: 2deaf...549 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #18 Skrevet 11. juni 2022 Hun kan ikke ha mye å gjøre. Ta det helt med ro, Nav kommer ikke til å gjøre noe. Anonymkode: 2c746...503 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #19 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Uff, det der er grunnen til at jeg blånekter gruppeterapi... Anonymkode: 7df8e...0a4 Du burde gi det en sjanse. Så klart, man må tenke over konsekvensene om noe lekker ut, men man må ikke la seg skremme av dårlige individer. Gruppeterapi er lærerikt og det er ingen krav til at man må dele alt om seg selv. For du vet jo ikke hvem de andre virkelig er og om de holder seg til reglene. Men ikke la deg skremme helt vekk fra gruppe, finnes mange forskjellige typer grupper som kan hjelpe. TS Anonymkode: 2deaf...549 1
Silva Pluvialis Skrevet 11. juni 2022 #20 Skrevet 11. juni 2022 (endret) Slik jeg ser det vil dette bare slå tilbake på henne. Hun kommer til å miste plassen i gruppa, miste venner, bli sett på som "den sjalu grinebiteren" og attpåtil bli enda mindre tatt seriøst av NAV hvis hun holder på sånn. Hun skyter seg selv i foten. Jeg kan ikke se for meg at det kommer til å slå positivt ut for hennes egen uføresak heller. NAV kommer til å ha dette i bakhodet. Gå med hodet hevet. Dette slår bare tilbake på henne. De kommer ikke til å frata deg uføretrygden ❤️ Endret 11. juni 2022 av Tvillingsjel 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå