Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal snart føde og vil gjerne se Dag og Natt på tv2. Men jeg tåler lite og er redd for å bli skremt av serien. Noen som har sett den? Skal det gå greit å se for en litt pysete snart fødende?🙈

Anonymkode: ff87f...6c0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke hva det er, men jeg tåler ikke å se fødeavdelingen f.eks. Begynner bare å gråte hysterisk og blir redd. Holder meg unna alt sånt og tenker at min fødsel blir min unike opplevelse uansett hvor mye eller lite jeg har sett av sånt i forkant 😊

Anonymkode: cb27d...1d2

Skrevet

Tåler du lite så bør du vel unngå alle serier og filmer som handler om fødsel. 

AnonymBruker
Skrevet

Åå, den tenker jeg at jeg ikke skal se nei😅 Er ikke gravid igjen ennå men gruer meg allerede til å føde igjen. Ble redd for å fly av å se Flyhavarikommisjonen så tenker samme kan skje her.

Anonymkode: d1825...60a

AnonymBruker
Skrevet

Tja, er du førstegangsfødende? Hvis du er førstegangsfødende OG nervøs, ville jeg kanskje styrt unna. Jeg er gravid med nr. 2 og har sett de to episodene som ligger ute. Jeg synes det er en fin serie, men en del trist også, ja. Vet ikke hvor mye du tåler. ❤️

Anonymkode: b8ca4...29b

• Liker 1
  • 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Allerede vært dødfødsel og død mor, så kanskje like greit å stå over hvis man er følsom.

Anonymkode: 219e3...84e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal snart føde nr 4 og koser meg med serien. Men har vært noen litt gufne ting med. 

Anonymkode: 7b501...3b5

Skrevet

Hvis du er sensitiv for dårlige inntrykk ville jeg ventet. Det er en dramaserie, så de setter jo ting på spissen og fremhever dårlige opplevelser. Jeg synes heller at serier som fødeavdelingen og «ekte» serier gir et bedre inntrykk.

Skrevet

Jeg synes det har vært fint og spennende :) men jeg elsker også generelt legeserier og er ikke engstelig av meg 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg saumfart alt av fødeavdelingen, jordmødrene. Og alt jeg fant som gravid. Og dag og natt hadde jeg nok også sett som gravid. Men nå elsker jeg slik type filmer og serier som omhandler leger osv. Men noen tårer har trillet av serien dag og natt. Og er du veldig følsom, og redd, så kan du nok bli skremt. Det skjer jo ting som ikke skal skje i serien, og som får fatale følger for pasienten. Handler mye om hvordan livet på en fødeavdeling er når det gjelder underbemanning og overarbeiding, og feil som begås. Og ikke alltid at et svangerskap går som ønsket. Om baby/mor dør, blir syke, eller ting som skjer. Det kan jo skje i virkeligheten også. Men det finnes også flere fødsler hvor det går fint, og opplever en del av det som skjer der som realistisk selv om det er en dramaserie. Og jeg kan kjenne meg igjennom i noe av det en ser. Etter at jeg har født 2 barn.

Anonymkode: 0fc0e...ddf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...