AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #1 Skrevet 11. juni 2022 Jeg er veldig veldig fortvilet for øyeblikket Møtte en herlig fyr og vi startet å date Hadde lenge hatt en on/off greie med en fyr jeg fortsatt hadde følelser for Jeg var litt forvirret og han jeg holdt på med tidligere insisterte på å møte meg «en siste gang» før jeg ble sammen med han andre Jeg er ikke stolt over det, men vi hadde da ubeskyttet sex hvor han ikke kom inni meg Jeg fant ut at jeg ville satse på han andre, da han er en veldig bra mann. Nå er jeg gravid. Han jeg er sammen med nå er kjempeglad. Vi har hatt ubeskyttet sex flere ganger. Sjangsen for at det er han andre er minimal. Jeg er livredd for å fortelle dette og at han skal forlate meg. Har dere noen gode råd? Anonymkode: 2d20b...0cc
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #2 Skrevet 11. juni 2022 Hvor langt på vei er du og hvor gammel er du? Vet nåværende noe om han forrige? Anonymkode: 854c7...065
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #3 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er ikke stolt over det, men vi hadde da ubeskyttet sex hvor han ikke kom inni meg Og da vet ikke han nye om det der? At du var forvirret og derfor hadde sex med en annen mann? Du sier at han ikke kom inni deg, så da er sjansen minimal, som du sier selv også. Så tror neppe du trenger å tenke på at han andre er faren. Men. Dersom du har holdt han andre hemmelig og det egentlig var noe han nåværende burde visst før han valgte å gå inn i noe forhold med deg, så er dette muligens en hemmelighet som kommer til å vokse og bli større og en verkebyll etterhvert. Snu på det; hvis han du nå er sammen med hadde hatt sex den tiden du hadde sex med han andre - hadde det vært et problem for deg? Var dere egentlig sammen så det teller som utroskap, eller var dere egentlig ikke sammen slik at "you were on a break"-opplegg? Anonymkode: 9ed00...97e 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #4 Skrevet 11. juni 2022 Jeg er 28 årig han er 29 Han vet om han andre men tilbake i tid. Anonymkode: 2d20b...0cc
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #5 Skrevet 11. juni 2022 Hvor gammel er du? 🥴🥴… Du er i et ustabilt forhold som har vært on/off lenge og han er glad for graviditeten, men i all hemmelighet har du hatt sex med flere menn ubeskyttet. Altså, hva er galt med folk? Anonymkode: 8fdf6...6f9 7 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #6 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og da vet ikke han nye om det der? At du var forvirret og derfor hadde sex med en annen mann? Du sier at han ikke kom inni deg, så da er sjansen minimal, som du sier selv også. Så tror neppe du trenger å tenke på at han andre er faren. Men. Dersom du har holdt han andre hemmelig og det egentlig var noe han nåværende burde visst før han valgte å gå inn i noe forhold med deg, så er dette muligens en hemmelighet som kommer til å vokse og bli større og en verkebyll etterhvert. Snu på det; hvis han du nå er sammen med hadde hatt sex den tiden du hadde sex med han andre - hadde det vært et problem for deg? Var dere egentlig sammen så det teller som utroskap, eller var dere egentlig ikke sammen slik at "you were on a break"-opplegg? Anonymkode: 9ed00...97e Vi var ikke sammen da. Jeg hadde ikke likt det, men nå som vi er sammen ville jeg ikke akseptert det. Hovedutfordringen er at det finnes en promillesjangse for at det kan være en annen far. Det er dette som gjør dette så vanskelig. Han andre har en annen etnisitet og jeg vil ikke gå en hel graviditet og lure. Eller utsette ham for sjokk ved fødsel. Jeg har skrevet ned datoer for sex. Hvor presis og når kan en ultralyd stadfeste tid for befruktning? Anonymkode: 2d20b...0cc
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #7 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor gammel er du? 🥴🥴… Du er i et ustabilt forhold som har vært on/off lenge og han er glad for graviditeten, men i all hemmelighet har du hatt sex med flere menn ubeskyttet. Altså, hva er galt med folk? Anonymkode: 8fdf6...6f9 Det er snakk om 2 menn Nå synes jeg du er dømmende. Du kjenner ikke til hele situasjonen Han jeg er sammen med nå var interessert lenge og det tok meg lang tid å gi ham en sjangse, så han er kjempeglad. Min kjærlighet for ham trengte tid til å vokse og jeg blir mer og mer glad i ham for hver dag Anonymkode: 2d20b...0cc 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #8 Skrevet 11. juni 2022 Just now, AnonymBruker said: Jeg er 28 årig han er 29 Han vet om han andre men tilbake i tid. Anonymkode: 2d20b...0cc Personlig hadde jeg tatt abort, fordi jeg ikke har nerver til å stå i den slags konfrontasjon dersom det må fram i lyset. Selv en minimal sjanse for at det er han andre, så ville det ha tært på nervene mine noe vanvittig over tid.. Særlig nå som dnatester er blitt så vanlig, og mtp medisinske årsaker? Nei, alt det hadde gjort meg altfor redd. Hvis jeg skulle beholde, ville jeg vært nødt til å fortelle så fort som mulig, for alle hemmeligheter kommer som regel fram til slutt... Og tanken på om det skjer etter mange år sammen.. Nei.. Ps merk at jeg her kun påpeker hva jeg selv ville gjort! Mener ikke med dette at dette er hvordan du bør håndtere din situasjon, det er det bare du som kan svare på ❤️ Anonymkode: 854c7...065 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #9 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi var ikke sammen da. Jeg hadde ikke likt det, men nå som vi er sammen ville jeg ikke akseptert det. Hovedutfordringen er at det finnes en promillesjangse for at det kan være en annen far. Det er dette som gjør dette så vanskelig. Han andre har en annen etnisitet og jeg vil ikke gå en hel graviditet og lure. Eller utsette ham for sjokk ved fødsel. Jeg har skrevet ned datoer for sex. Hvor presis og når kan en ultralyd stadfeste tid for befruktning? Anonymkode: 2d20b...0cc Regner med at du ikke vil ta abort, så da står du igjen med valgene 1) Si ifra til kjæresten din og håpe på at han sier at det er greit, 2) Ikke si noe, gå og fortsatt være usikker og fortvilet og redd gjennom hele svangerskapet og kanskje få en overraskelse ved fødselen. Personlig tror jeg det er kjæresten din som er faren. Du må jo bare finne ut det "minste av to onder" og enten fortelle og satse på at det går greit, eller holde det for deg selv og se hva som skjer. Anonymkode: 9ed00...97e
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #10 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Personlig hadde jeg tatt abort, fordi jeg ikke har nerver til å stå i den slags konfrontasjon dersom det må fram i lyset. Selv en minimal sjanse for at det er han andre, så ville det ha tært på nervene mine noe vanvittig over tid.. Særlig nå som dnatester er blitt så vanlig, og mtp medisinske årsaker? Nei, alt det hadde gjort meg altfor redd. Hvis jeg skulle beholde, ville jeg vært nødt til å fortelle så fort som mulig, for alle hemmeligheter kommer som regel fram til slutt... Og tanken på om det skjer etter mange år sammen.. Nei.. Ps merk at jeg her kun påpeker hva jeg selv ville gjort! Mener ikke med dette at dette er hvordan du bør håndtere din situasjon, det er det bare du som kan svare på ❤️ Anonymkode: 854c7...065 Jeg har tanken om det, men føler også det blir feil da det strider imot mime verdier Vurderer å ta DNA-test i graviditeten, men det koster 15 000. Lurer derfor på om man kan finne ut dato for når jeg ble befruktet Anonymkode: 2d20b...0cc
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #11 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Regner med at du ikke vil ta abort, så da står du igjen med valgene 1) Si ifra til kjæresten din og håpe på at han sier at det er greit, 2) Ikke si noe, gå og fortsatt være usikker og fortvilet og redd gjennom hele svangerskapet og kanskje få en overraskelse ved fødselen. Personlig tror jeg det er kjæresten din som er faren. Du må jo bare finne ut det "minste av to onder" og enten fortelle og satse på at det går greit, eller holde det for deg selv og se hva som skjer. Anonymkode: 9ed00...97e Jeg er redd det kan ødelegge fremtiden vår og at det vil henge igjen. Hvis det finnes en måte å finne utav dette på uten at han trenger den belastningen vil det være det beste Hvis han andre er faren, ønsker jeg heller ikke å ta abort da jeg har masse kjærlighet for ham selv om det aldri kan bli oss av kulturelle årsaker Anonymkode: 2d20b...0cc
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #12 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er redd det kan ødelegge fremtiden vår og at det vil henge igjen. Hvis det finnes en måte å finne utav dette på uten at han trenger den belastningen vil det være det beste Hvis han andre er faren, ønsker jeg heller ikke å ta abort da jeg har masse kjærlighet for ham selv om det aldri kan bli oss av kulturelle årsaker Anonymkode: 2d20b...0cc Hvor lang tid etter første hadde du sex med han andre? Hvordan er syklusen din og har du fått fastsatt termindato osv? Leste en artikkel på KK: "– Selv om du vet når befruktningen skjedde, skjer det mye fra egget blir satt inn til det fester seg og begynner å utvikle seg. Denne perioden kan variere med flere dager. Det er også mange andre faktorer som spiller inn, for eksempel hormonelle variasjoner. Ved IVF-svangerskap har kvinnene oftest fått massiv hormonbehandling på forhånd, noe som klart kan påvirke prosessene helt i begynnelsen av graviditeten." https://www.kk.no/mamma/slik-beregner-jordmor-og-lege-terminen-din/64045504 På den siden står det noe om en kalender-ting du kan laste ned som app på mobilen din så kan du regne litt ut i fra siste mens osv selv. Anonymkode: 9ed00...97e
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #13 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor lang tid etter første hadde du sex med han andre? Hvordan er syklusen din og har du fått fastsatt termindato osv? Anonymkode: 9ed00...97e Leste ikke godt nok på siden til KK så jeg etter at jeg trykket på send, så det som står over gjelder for IVF. Men, kalenderen kan du sikkert laste ned og bruke uansett. Anonymkode: 9ed00...97e
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #14 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor lang tid etter første hadde du sex med han andre? Hvordan er syklusen din og har du fått fastsatt termindato osv? Leste en artikkel på KK: "– Selv om du vet når befruktningen skjedde, skjer det mye fra egget blir satt inn til det fester seg og begynner å utvikle seg. Denne perioden kan variere med flere dager. Det er også mange andre faktorer som spiller inn, for eksempel hormonelle variasjoner. Ved IVF-svangerskap har kvinnene oftest fått massiv hormonbehandling på forhånd, noe som klart kan påvirke prosessene helt i begynnelsen av graviditeten." https://www.kk.no/mamma/slik-beregner-jordmor-og-lege-terminen-din/64045504 På den siden står det noe om en kalender-ting du kan laste ned som app på mobilen din så kan du regne litt ut i fra siste mens osv selv. Anonymkode: 9ed00...97e Tusen takk ❤️ Anonymkode: 2d20b...0cc
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #15 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Leste ikke godt nok på siden til KK så jeg etter at jeg trykket på send, så det som står over gjelder for IVF. Men, kalenderen kan du sikkert laste ned og bruke uansett. Anonymkode: 9ed00...97e Ok, håper de som tar ultralyd kan stadfeste fødselsdato og at jeg kan regne litt utifra det Men, det er snakk om kun 2 døgns mellomrom så det kan bli vanskelig å vite med sikkerhet. Tror jeg må vurdere å investere i en DNA-test med mindre man kan se afrikansk opprinnelse på ultralyd? Hvor detaljert er 3D ultralyd? Kan man se hudfarge osv? Anonymkode: 2d20b...0cc
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #16 Skrevet 11. juni 2022 Ta abort, fungerer forholdet med han du er i lag med nå så vil dere få mange flere sjanser til å få barn. Alt andre løsninger er utelukket. Det forstår du vel hvis du ønsker å skape en trygg og stabil familie for barnet. Anonymkode: 35383...0a7 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #17 Skrevet 11. juni 2022 Det er litt uærlig å ikke si noe, men hva med å ta det når du får vite blodtypen til barnet? Om du tar en NIPT test så kan du jo ha flaks og finne ut om baby er samme blodtype som far, hvis de to har ulike blodtyper så er jo det bankers. Da finner du ut relativt tidlig hvem som er far. Om de har samme blodtype uansett så er det vel bare å krype til korset eller legge ut for DNA-test da. Anonymkode: 20dc2...4b2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #18 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, håper de som tar ultralyd kan stadfeste fødselsdato og at jeg kan regne litt utifra det Men, det er snakk om kun 2 døgns mellomrom så det kan bli vanskelig å vite med sikkerhet. Tror jeg må vurdere å investere i en DNA-test med mindre man kan se afrikansk opprinnelse på ultralyd? Hvor detaljert er 3D ultralyd? Kan man se hudfarge osv? Anonymkode: 2d20b...0cc Ok nå begynner dette å høres ekstremt troll ut. Anonymkode: 20dc2...4b2 12
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #19 Skrevet 11. juni 2022 Men altså - hvilken dag i syklusen var det du hadde sex med han andre da? Anonymkode: 15e67...30f
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #20 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er snakk om 2 menn Nå synes jeg du er dømmende. Du kjenner ikke til hele situasjonen Han jeg er sammen med nå var interessert lenge og det tok meg lang tid å gi ham en sjangse, så han er kjempeglad. Min kjærlighet for ham trengte tid til å vokse og jeg blir mer og mer glad i ham for hver dag Anonymkode: 2d20b...0cc Du hadde ubeskyttet sex med to forskjellige menn hva forventet du skulle skje? Anonymkode: 312af...864 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå