Gjest Gjest Skrevet 12. november 2005 #1 Skrevet 12. november 2005 Er ute etter en bok, der det står en del om treningsprinsipper, anatomi, eventuelt litt om kosthold og råd og veiledning. Vil legger opp mitt eget treningsopplegg, og derfor må jeg vite hva jeg gjør og hvordan. Har selvsagt surfet litt rundt på nettet, men vil ha en bok som er mer grunnleggende mhp anatomi, muskelbygging, kosthold, uthodenhetstrening mm og hvordan man best legger opp et effektivt treningsopplegg. Har tidligere vært på veiledning på treningssenter, men min erfaring er at mange av de faktisk ikke har så mye kunnskap som jeg forventer, så jeg vil heller lese meg opp på egenhånd. Anbefalinger?
Ionaa Skrevet 14. november 2005 #2 Skrevet 14. november 2005 Jeg kan ikke gi deg tips om èn bok som forteller deg alt det der på en gang desverre. Men hva anatomi og muskelbygging angår har jeg super erfaring med "Strength Training Anatomy" av Frederic Delavier. Det er den definitivt mest detaljrike og omfattende styrketrenings/anatomi boka jeg vet om. Det var mange inne på diverse treningsforum som anbefalte den så jeg bestilte den fra Amazon. Og den er helt utrolig bra! Den finnes også på svensk, men jeg syns det er like greit med engelsk egentlig. For det første pga prisen
Gjest Malina Skrevet 16. november 2005 #3 Skrevet 16. november 2005 Det beste tipset jeg kan komme på er "Fitness boken" fra IFORM. Om du går inn på www.iform.nu kan du lese litt om hva boken handler om... Jeg har boken selv og det står mye intressant der-og den er heller ikke dyr. Tror jeg beatale 130- og jeg er abonnent,så mulig det er litt mer om du ik er det?! Jeg kan finne boken og fortelle litt hva det står i den Noen av kapitlene: *Alt om styrketrening *Bedre kondisjon *Matens betyding *Slii når du målene dine *På treningssentre *Trening hjemme *Treningsprogranner det er kjempe mange supre øvelser både til deg som trener på sentre og hjemme. Ikke minst også gode programmer både for styrke, vekttap,kondisjon,gravide osv... Om du kan en del om trening er mye av det "old news",men det er mange gode tips og intressant lesing her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå