AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #1 Skrevet 11. juni 2022 Skal til kommende skoleår skrive FoU oppgave i et fag (tredje år integrert master) og har et emne og vinkling jeg synes er spennende og som jeg har tenkt at dette må ende opp med å bli mastertemaet mitt, uten at jeg har problemstilling og metode klart. Er det innafor å skrive om samme område i tredje og femte år? Da selvsagt med ulike problemstillinger og metoder, og en annen fordypning på master - men blir det for snevert? Ser det bedre ut på et vitnemål å vise mer bredde av det totale pensum? Anonymkode: 0cef0...d04
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #2 Skrevet 11. juni 2022 Ja, det er innafor. Pass bare på at det ikke er selvplagiering. Hilsen en som har sensurert mange masteroppgaver. Anonymkode: cb310...75d 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #3 Skrevet 11. juni 2022 Ja gjorde det selv Anonymkode: f45c7...c6e
KapteinJ Skrevet 12. juni 2022 #4 Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Skal til kommende skoleår skrive FoU oppgave i et fag (tredje år integrert master) og har et emne og vinkling jeg synes er spennende og som jeg har tenkt at dette må ende opp med å bli mastertemaet mitt, uten at jeg har problemstilling og metode klart. Er det innafor å skrive om samme område i tredje og femte år? Da selvsagt med ulike problemstillinger og metoder, og en annen fordypning på master - men blir det for snevert? Ser det bedre ut på et vitnemål å vise mer bredde av det totale pensum? Anonymkode: 0cef0...d04 Det er da vel ganske vanlig det at man etterhvert finner et tema man blir mest interessert i. Hadde det vært et problem hadde nok halvparten av alle PhD studentene i landet slitt, som VELDIG ofte fortsetter med tema fra masteroppgaven til doktorgraden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå