AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #1 Skrevet 11. juni 2022 Har sagt opp jobben fordi jeg har fått ny. Er fortsatt på den gamle jobben ut juni, så en uke før ferie i juli, og jeg tenker å ikke ha noe fravær nå i slutten av perioden fordi jeg ikke vil at de skal tro jeg ikke bryr meg eller tar sykemelding med vilje. Men jeg er ikke bra. Det er psykisk helse, så jeg har ikke noe synlig. Jeg skal bare gå på jobb og få det unnagjort. Jeg føler at jeg synger på siste verset for hvor lenge jeg holder. Reiser ikke på ferie og frykter jeg kommer til å tilbringe den innendørs. Hva skjer i overgangen til august? Mister jeg jobber i prøveperioden om jeg skulle fortsette å være eller bli syk da, for ikke å snakke om hvilket inntrykk det ville gi. Men hvordan er det. Kjenner jeg meg rett så mister jeg vel jobben og jeg bruker hele sommeren på å ha det kjipt og får ikke fingeren ut. Nå ser jeg bare frem til at folk holder kjeft rundt meg, at jeg får være i fred og ikke forstyrres. Men sommeren varer ikke evig. Anonymkode: 937c8...41a
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #2 Skrevet 11. juni 2022 Huff, det må være tungt å være deg. Du skulle ikke dratt til legen med en gang, og diskutere ei lengre sykemelding og passende behandling? Kanskje AAP hadde vært bra for deg. Ikke tenk på hva andre sier og tenker. Nå handler det om deg og helsa di. Kanskje du vil få en bedre sommer om fastlegen din hjelper deg med å avklare situasjonen din? Anonymkode: 76ebe...79a
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #3 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Huff, det må være tungt å være deg. Du skulle ikke dratt til legen med en gang, og diskutere ei lengre sykemelding og passende behandling? Kanskje AAP hadde vært bra for deg. Ikke tenk på hva andre sier og tenker. Nå handler det om deg og helsa di. Kanskje du vil få en bedre sommer om fastlegen din hjelper deg med å avklare situasjonen din? Anonymkode: 76ebe...79a Jeg gikk på AAP i fjor. Det ga meg store økonomiske problemer som jeg fortsatt har markante etterslep på. Jeg kan ikke risikere den nye jobben på å starte med fravær, men det er heldigvis en stund til. Jeg jobber 100% og må fortsette med det for å klare tilværelsen. Vet ikke hva jeg vil med dette, men er det noen som vet om man faktisk kan miste den nye jobben om man er syk i prøveperioden? Overgangen til ferie og ferie i seg selv er den tyngste tiden på året for meg. Jeg har hatt lite fravær en ganske god stund på jobb nå, så er ikke slik at jeg er upålitelig og er borte i tide og utide. Hadde vært lettere for meg å bytte jobb midt i en vanlig arbeidsperiode fremfor bytte rett etter ferie. Fastlegen min ringer tilbake om jeg sender melding, men han sier bare at jeg skal ringe tilbake hvis det blir verre. Lurer på om det er når barnevernet har hentet barnet og jobben er tapt. Vet ikke hva en skulle gjort nå heller. DPS er en vits og medisiner får jeg ikke av min lege, grunnet noe svada. Anonymkode: 937c8...41a
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #4 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg gikk på AAP i fjor. Det ga meg store økonomiske problemer som jeg fortsatt har markante etterslep på. Jeg kan ikke risikere den nye jobben på å starte med fravær, men det er heldigvis en stund til. Jeg jobber 100% og må fortsette med det for å klare tilværelsen. Vet ikke hva jeg vil med dette, men er det noen som vet om man faktisk kan miste den nye jobben om man er syk i prøveperioden? Overgangen til ferie og ferie i seg selv er den tyngste tiden på året for meg. Jeg har hatt lite fravær en ganske god stund på jobb nå, så er ikke slik at jeg er upålitelig og er borte i tide og utide. Hadde vært lettere for meg å bytte jobb midt i en vanlig arbeidsperiode fremfor bytte rett etter ferie. Fastlegen min ringer tilbake om jeg sender melding, men han sier bare at jeg skal ringe tilbake hvis det blir verre. Lurer på om det er når barnevernet har hentet barnet og jobben er tapt. Vet ikke hva en skulle gjort nå heller. DPS er en vits og medisiner får jeg ikke av min lege, grunnet noe svada. Anonymkode: 937c8...41a Ja, du kan miste jobben i prøveperioden. Da er det 14 dagers gjensidig oppsigelse. Men det er ikke lov å si opp noen pga sykdom. Kan jeg spørre om hva du lider av? Er du utbrent? Eller en det noe tyngre som ptsd? Anonymkode: 76ebe...79a
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #5 Skrevet 11. juni 2022 Ut i fra det du skriver så virker det som du har det vanskelig akkurat nå. Det vet jeg også noe om hvordan føles så jeg drister meg til å komme med noen innspill på bakgrunn av det. Som du selv sier noe om så tror jeg AAP er nesten den verste løsningen videre med tanke på helsen. Det er så viktig å holde forbindelsen til arbeidslivet med tanke på hva det fører med seg at sosialt, økonomi osv. Ser du stort på det kan du ha det helt annerledes neste sommer om du legger ned en innsats for å få det bedre. Om du har jobben din så vil alt gå så mye lettere. Jeg tror det blir veldig viktig å ha en slags plan for sommeren. Selv om alt føles dritt kan det være alfa omega og prøve å holde seg i aktivitet. Gå turer, holde kontakten med venner/familie, ringe Mental Helse, skrive et innlegg på KG hverdag for å fortelle noen om hvordan du har det, for å gjøre noe aktivt for å holde hodet over vannet. Om du ikke går i terapi som virker så ville jeg funnet terapi som har en effekt og som gir deg verktøy du kan bruke for å få det bedre. Teksten din gir meg en følelse av at det er drepsjon som snakker, men det er viktig å holde hodet kalt og ikke la den få overtaket. Med ny jobb på trappene står du foran nye muligheter og nye bekjentskaper. Du er ansatt fordi de ønsker deg der og tenker at du har noe å bidra med. Du har noe og bidra med og er ønsket. Husk det Anonymkode: 07d5b...66f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå