AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #1 Skrevet 11. juni 2022 Jeg driver å søker på jobber (er ganske ferskt i dette gamet). Jeg søker på ulike jobber som miljøterapeut med unge. Lurer derfor på om det er lurt å nevne at man nødvendigvis ikke er den som roper høyest, men er likevel glad i mennesker og sosial. Vil ikke late som jeg er noe jeg ikke er. Er også redd for at dette sees på som en svakhet.. Noen med erfaring? Anonymkode: 22f0d...6ee
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #2 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg driver å søker på jobber (er ganske ferskt i dette gamet). Jeg søker på ulike jobber som miljøterapeut med unge. Lurer derfor på om det er lurt å nevne at man nødvendigvis ikke er den som roper høyest, men er likevel glad i mennesker og sosial. Vil ikke late som jeg er noe jeg ikke er. Er også redd for at dette sees på som en svakhet.. Noen med erfaring? Anonymkode: 22f0d...6ee Jeg er veldig innadvent, men det er ikke noe jeg informerer om når jeg er på jobbintervju. Selv om jeg er veldig innadvent, så er jeg en ressurssterk ung kvinne - som står opp for rettferdighet og står opp for meg selv, også for andre. Small talk er noe som faller meg veldig unaturlig, og syntes det er ubehagelig. Høres veldig enkelt ut når andre driver med det, men det faller meg rett og slett ikke inn. Hvis du skal jobbe som en miljøterapeut så er en viktig ting at du nettopp kan si ifra om ting. Jobber du på institusjon f.eks så kan du jo ikke gå rundt og ikke si ifra om ting? Du sier du ikke "roper høyest", jeg er veldig stille mellom dørene, men det å si ifra om ting og forholde seg til regler og passe på at andre forholder seg til det, er jo veldig viktig. Det å jobbe som miljøterapeut er ikke bare at man skal snakke med folk, det innebærer relativt mer enn det. Verdt å tenke på 😊. Anonymkode: 7623e...043 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #3 Skrevet 11. juni 2022 Ville ikke nevnt det. Ja, jeg tror også det blir sett på som en svakhet. Å utelate å fortelle noe er ikke det samme som å lyve, i alle fall ikke i denne typen situasjon. Alle må pynte litt på sine egenskaper når de søker jobb. Anonymkode: 0ae74...2a6 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #4 Skrevet 11. juni 2022 Meg igjen. Miljøterapaut handler jo ikke om at man skal være sosial, selv om man skal prate med brukerne og de som jobber der. Det innebærer jo at man skal veilede mennesker på rett vei i livet, og kanskje hjelpe dem med å reflektere over ting. Samt stå opp for urett og ting brukerne ikke skal gjøre eller holde på med. Og da må man stå i at brukere kanskje klikker og banner til deg, men da må du fortsatt stå på ditt og forholde deg til regler/struktur, selv om man noen ganger kan møtes på midten. Anonymkode: 7623e...043 1
Juststop Skrevet 11. juni 2022 #5 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg driver å søker på jobber (er ganske ferskt i dette gamet). Jeg søker på ulike jobber som miljøterapeut med unge. Lurer derfor på om det er lurt å nevne at man nødvendigvis ikke er den som roper høyest, men er likevel glad i mennesker og sosial. Vil ikke late som jeg er noe jeg ikke er. Er også redd for at dette sees på som en svakhet.. Noen med erfaring? Anonymkode: 22f0d...6ee Kommer Ann på. Jeg er introvert uten at det merkes i en jobbrolle. Så jeg ville aldri sagt hvordan jeg er privat. 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #6 Skrevet 11. juni 2022 Introvert eller innadvent miljøterapeut dom skal jobbe i lag med unge. Det høres ut som en særdeles dårlig kombinasjon spør du meg. Hvordan skal du knytte relasjon til andre mennesker med store komplekse problemer? Anonymkode: 2870a...ccd 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #7 Skrevet 11. juni 2022 Så mange som ikke vet hva introvert er. En miljøterapeut kan godt være introvert. Nevn de egenskapene men ikke kall det introvert. Arbeidsgiver kan blande det med sosial angst og nevrotisk. Anonymkode: 8dd9e...add 12 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #8 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Introvert eller innadvent miljøterapeut dom skal jobbe i lag med unge. Det høres ut som en særdeles dårlig kombinasjon spør du meg. Hvordan skal du knytte relasjon til andre mennesker med store komplekse problemer? Anonymkode: 2870a...ccd Du har jo NULL peiling. Anonymkode: 8dd9e...add 9
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #9 Skrevet 11. juni 2022 Jeg ville aldri nevnt det i søknad. Og heller ikke under intervju, med mindre det blir spesielt snakket om «hvor høyt man roper», ville jeg kanskje sagt at jeg oftest var stille. Hva du synes er introvert er ikke nødvendigvis det andre oppfatter som introvert. Jeg trodde jeg var veldig introvert da jeg gikk ut i arbeidslivet. Det er jeg ikke. Vanskelig å forklare, men i en jobbsituasjon blir det annerledes for meg. Det blir det kanskje for deg også. Si derfor lite om det nå, du vet ikke sikkert. Anonymkode: 5759c...a0b 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #10 Skrevet 11. juni 2022 En introvert vil jo være bedre lytter og i en til en-situasjoner. Ikke mye fjasete utenomsnakk. Det kan andre ta seg av. Anonymkode: 8dd9e...add 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #11 Skrevet 11. juni 2022 Jeg ansetter folk og blir GLAD når noen sier de er introvete. Alle tror vi bare vil ha de utadvendte, men hvis alle er utadvendte blir det et slitsomt arbeidsmiljø. Vi trenger de introverte som gjerne tenker litt mer over hva de sier, og som har helt andre kvaliteter enn de utadvendte. Vi trenger begge deler i en gruppe. Anonymkode: a10f4...32a 5 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #12 Skrevet 11. juni 2022 Ville aldri i verden nevnt at jeg er introvert på et jobbintervju. De fleste forbinder introverte mennesker med de som er stille, tilbaketrukne fra sosiale sammenhenger, og blir sliten av å være i lag med andre (henter energi med egentid). Så nei. Anonymkode: 656c5...181 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #13 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ansetter folk og blir GLAD når noen sier de er introvete. Alle tror vi bare vil ha de utadvendte, men hvis alle er utadvendte blir det et slitsomt arbeidsmiljø. Vi trenger de introverte som gjerne tenker litt mer over hva de sier, og som har helt andre kvaliteter enn de utadvendte. Vi trenger begge deler i en gruppe. Anonymkode: a10f4...32a Ikke sant! Anonymkode: 8dd9e...add
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #14 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ville aldri i verden nevnt at jeg er introvert på et jobbintervju. De fleste forbinder introverte mennesker med de som er stille, tilbaketrukne fra sosiale sammenhenger, og blir sliten av å være i lag med andre (henter energi med egentid). Så nei. Anonymkode: 656c5...181 Neida. De er bare mer kresne på hvem de omgås og gidder ikke snakke om hva som helst. Men de klarer faktisk også å tilpasse seg en rolle når de er på jobb de også. Anonymkode: 8dd9e...add
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #15 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du har jo NULL peiling. Anonymkode: 8dd9e...add Neivel. Forklar meg hvorfor. Venter med å fortelle om min utdannelse, kompetanse, erfaring og tittel i første omgang. Anonymkode: 2870a...ccd
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #16 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Neivel. Forklar meg hvorfor. Venter med å fortelle om min utdannelse, kompetanse, erfaring og tittel i første omgang. Anonymkode: 2870a...ccd Du påstår at en introvert vil fungerer dårlig som miljøterapeut. Det er jo helt feil. Anonymkode: 8dd9e...add 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #17 Skrevet 11. juni 2022 Hvordan du lader er din egen sak. Men du må være opplagt til å komme på jobb. Arbeidsgiveren er bare opptatt av hvordan du utfører oppgavene dine, og at du er utadvendt i møte med kollegaer og brukere. Anonymkode: 27943...dde
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #18 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du påstår at en introvert vil fungerer dårlig som miljøterapeut. Det er jo helt feil. Anonymkode: 8dd9e...add Nei, det er ikke helt feil. En miljøterapeut jobber med flere brukere, ofte 1 til 1, oftere flere brukere per dag og de må jobbe i team med sine kollegaer og fagansvarlig. Den viktigste rollen til en miljøterapeut er å bygge en relasjon til de brukerne miljøterapeuten har ansvaret for, i tillegg koordinere mye for brukeren i samarbeid med nav, lege, psykolog, fysio, ergo, bank, forsikring kommune mm. I dette arbeidet med eksterne arbeidsoppgaver så vil det bli konflikter, ønsker frs brukeren som miljøterapeuten skal følge opp men som vil bli møtt med motstand. Det vil være et stort tap for brukeren å få en miljøterapeut som har vanskeligheter med håndtere alle disse eksterne arbeidsoppgave fordi miljøterapeuten kun er flink med brukeren. Det ligger derfor i sakens natur at en miljøterapeut som kun er flink med enkeltindividet og ikke alle andre eksterne arbeidsoppgaver ikke er fordelaktig for brukeren. Virker på meg som du ikke har stort ansvar annet enn å følge opp en enkeltbruker når du forenkler miljøterapeutens vide arbeidsoppgaver til å kun være en samtalepartner med brukeren. Anonymkode: 2870a...ccd
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #19 Skrevet 11. juni 2022 Med mindre du er ute av stand til å fungere sosialt trenger du ikke nevne det i søknaden. Legg heller vekt på egenskaper som at du er rolig, vekker tillit, pålitelig, osv. De merker hvordan du er som person på intervjuet. Anonymkode: b9379...28b
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #20 Skrevet 11. juni 2022 Takk for svar! Jeg tror mange misforstå hva en introvert er og blander det med asosial og angst for å prate. Jeg er veldig trygg på meg selv, selv om jeg av natur er en rolig person og tar ikke nødvendigvis størst plass i en stor forsamling. Jeg kan også være direkte og tydelig i en jobbsituasjon. MEN, jeg vet ofte ekstroverte blir ofte likt fremfor introverte. Selv om jeg vet om mine styrker. Da nevner jeg heller disse og ikke at jeg er introvert. TS Anonymkode: 22f0d...6ee 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå