Sophie-Ann Skrevet 11. juni 2022 #1 Skrevet 11. juni 2022 Jeg er tilkallingsvikar i kommunen og har fått tildelt 25 enkeltvakter i juni, disse ble tildelt i april. Nå ble jeg sykemeldt for helgen, og har sjekket regelverket for vikarer og mener at jeg har krav på penger, men ville høre med dere. 1. Har vært ansatt siden i fjor 2. Jobbet de siste to ukene 3. Vaktene er planlagt/akseptert/tildelt på forhånd. Da får jeg vel betalt for vaktene mine? Inkludert helg/kveldstillegg? Eller ikke for tilleggene? Flott om noen kan komme med lenker, dette gjelder jobb på sykehjem innenfor KS tariff. Jeg har IKKE fast turnus.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #2 Skrevet 11. juni 2022 Ja du får betalt for avtalte vakter. Men om du får flere vakter i fremtiden er en annen sak, så sykt irriterende med folk som tas inn på ekstravakter og så blir det behagelig nok syk når dagen er der (alltid helg og høytid merkelig nok), vært borti flere sånne, de bruker vi ikke igjen. Anonymkode: fc6a3...58a 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #3 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ja du får betalt for avtalte vakter. Men om du får flere vakter i fremtiden er en annen sak, så sykt irriterende med folk som tas inn på ekstravakter og så blir det behagelig nok syk når dagen er der (alltid helg og høytid merkelig nok), vært borti flere sånne, de bruker vi ikke igjen. Anonymkode: fc6a3...58a Jeg ligger nede med 39,6 i feber, så jeg snylter ikke i det hele tatt. Takk for hyggelig svar. Anonymkode: af9f8...d83 7 2
TLR Skrevet 11. juni 2022 #4 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ligger nede med 39,6 i feber, så jeg snylter ikke i det hele tatt. Takk for hyggelig svar. Anonymkode: af9f8...d83 Er man syk så er man syk. Får du bråk kontakt Lo. De prøver sitt beste å utnytte sine vikarer
Sophie-Ann Skrevet 11. juni 2022 Forfatter #5 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg ligger nede med 39,6 i feber, så jeg snylter ikke i det hele tatt. Takk for hyggelig svar. Anonymkode: af9f8...d83 Ikke meningen å svare anonymt…😵💫
Sophie-Ann Skrevet 11. juni 2022 Forfatter #6 Skrevet 11. juni 2022 TLR skrev (Akkurat nå): Er man syk så er man syk. Får du bråk kontakt Lo. De prøver sitt beste å utnytte sine vikarer Jeg har tatt bilder og utskrift av vaktene mine, med dato sånn at de ser at vaktene har vært der lenge. Har hanglet i ukesvis, skal bli godt å bli ferdig med denne dritten. 1
TLR Skrevet 11. juni 2022 #7 Skrevet 11. juni 2022 Sophie-Ann skrev (1 minutt siden): Jeg har tatt bilder og utskrift av vaktene mine, med dato sånn at de ser at vaktene har vært der lenge. Har hanglet i ukesvis, skal bli godt å bli ferdig med denne dritten. Ja jeg forstår deg godt. Dårlig arbeidsmiljø?
Sophie-Ann Skrevet 11. juni 2022 Forfatter #8 Skrevet 11. juni 2022 TLR skrev (Akkurat nå): Ja jeg forstår deg godt. Dårlig arbeidsmiljø? Nei, jeg er bare skeptisk av natur. Nå har lederen merket de vaktene mine med UF, uspesifisert fravær, selv om jeg har sendt inn sykemelding…har aldri vært syk ansatt i kommune før…så jeg kan ikke reglene her. 1
Sophie-Ann Skrevet 11. juni 2022 Forfatter #9 Skrevet 11. juni 2022 Ingen andre enn den «hyggelige» ab’brukeren her som kan bekrefte at jeg får full lønn med tillegg under sykemeldingsperioden min? Får opp begge deler når jeg googler nemlig..og finner ikke noen lovtekst/tariff som forklarer i klartekst hva som gjelder ringevikarer.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #10 Skrevet 11. juni 2022 Har du hatt vakten i mer enn 24 timer, og vært ansatt i mer enn 3 mnd skal du ha betaling. Alle kan bli syke. Anonymkode: a4696...ee5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #11 Skrevet 11. juni 2022 Dessuten, mer ryddig og seriøst å ha sykmelding enn egenmelding, så ingen kan ta deg på noe. Anonymkode: a4696...ee5
Sophie-Ann Skrevet 11. juni 2022 Forfatter #12 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Dessuten, mer ryddig og seriøst å ha sykmelding enn egenmelding, så ingen kan ta deg på noe. Anonymkode: a4696...ee5 Vaktene fikk jeg i april, ble ansatt i fjor og har fått sykemelding. Vet du hvor jeg finner lovverket som forteller i klartekst at jeg får tilleggene mine også? 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #13 Skrevet 11. juni 2022 Det er så vanskelig når man er innleid vikar og blir syk, jeg blir oppringt 2 ganger av byrået i tillegg må jeg kontakte arbeidsstedet.1 dag borte ( influensa ) og de ringer mens jeg ligger og sover. De oppfordrer meg til å prøve å gå på jobb (syk) heldigvis var det fridager i forbindelse med helligdager så trengte ikke mange dagene. Det var da gått over 5 dager, da kan man bli regnet som "smittefri". Influensa type a ble påvist på sykehuset ( pga prøver i nær familie som var smittet av meg ) Jeg tok ansvar og ikke vise meg på jobb før ETTER dag 5, det var en skikkelig rundtur med muskelsmerter, hodepinen var påfallende intens første døgn og det å gå på badet føltes som en mil. Tenk hvis jeg skulle gått på jobb og smittet andre med influensa? det er ingen som vet hvor hardt det rammer folk, det er forskjellig, jeg hadde aldri hatt samvittighet til det. I tillegg så er det telefoner og sure miner for 1 dags fravær.. jeg følte meg som en kriminell og hadde det virkelig ikke bra, gikk på jobb igjen halvveis til stede men smittefri. Jeg ser meg om etter en ny arbeidsgiver. Lykke til til ts🌸 Anonymkode: cbbd3...eac 1
Sophie-Ann Skrevet 11. juni 2022 Forfatter #14 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er så vanskelig når man er innleid vikar og blir syk, jeg blir oppringt 2 ganger av byrået i tillegg må jeg kontakte arbeidsstedet.1 dag borte ( influensa ) og de ringer mens jeg ligger og sover. De oppfordrer meg til å prøve å gå på jobb (syk) heldigvis var det fridager i forbindelse med helligdager så trengte ikke mange dagene. Det var da gått over 5 dager, da kan man bli regnet som "smittefri". Influensa type a ble påvist på sykehuset ( pga prøver i nær familie som var smittet av meg ) Jeg tok ansvar og ikke vise meg på jobb før ETTER dag 5, det var en skikkelig rundtur med muskelsmerter, hodepinen var påfallende intens første døgn og det å gå på badet føltes som en mil. Tenk hvis jeg skulle gått på jobb og smittet andre med influensa? det er ingen som vet hvor hardt det rammer folk, det er forskjellig, jeg hadde aldri hatt samvittighet til det. I tillegg så er det telefoner og sure miner for 1 dags fravær.. jeg følte meg som en kriminell og hadde det virkelig ikke bra, gikk på jobb igjen halvveis til stede men smittefri. Jeg ser meg om etter en ny arbeidsgiver. Lykke til til ts🌸 Anonymkode: cbbd3...eac Vel, jeg er heldigvis ikke ansatt via et byrå. Og dette er er sykehjem, så de er påpasselig med smitte. Ble sendt hjem fra vakten jeg var på samme dag jeg fikk over 39 i feber. Har masse vakter igjen i juni og skal jobbe dem. Men siden jeg ikke fant konkret hva som gjelder meg, spurte jeg her. Men takk for svar og lykke til!
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #15 Skrevet 11. juni 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Ja du får betalt for avtalte vakter. Men om du får flere vakter i fremtiden er en annen sak, så sykt irriterende med folk som tas inn på ekstravakter og så blir det behagelig nok syk når dagen er der (alltid helg og høytid merkelig nok), vært borti flere sånne, de bruker vi ikke igjen. Anonymkode: fc6a3...58a Hva har dette med problemstillingen til trådstarter å gjøre? Om det er helg eller høytid har ingen betydning for retten til sykepenger. Anonymkode: d9e8d...1fa
Sophie-Ann Skrevet 11. juni 2022 Forfatter #16 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva har dette med problemstillingen til trådstarter å gjøre? Om det er helg eller høytid har ingen betydning for retten til sykepenger. Anonymkode: d9e8d...1fa Sikkert fordi jeg spurte om helge/kveldstillegg…som ingen har svart meg på enda…kun fått ja på at jeg har krav på sykepenger..
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #17 Skrevet 11. juni 2022 Ut fra de opplysningene du har gitt, så har du rett på sykepenger. Der jeg jobber som ekstravakt får man tilleggene også. Anonymkode: 3f3c4...e36
Sophie-Ann Skrevet 11. juni 2022 Forfatter #18 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ut fra de opplysningene du har gitt, så har du rett på sykepenger. Der jeg jobber som ekstravakt får man tilleggene også. Anonymkode: 3f3c4...e36 Tusen takk! Da satser jeg på at du har rett. ♥️
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #19 Skrevet 12. juni 2022 Sophie-Ann skrev (7 timer siden): Tusen takk! Da satser jeg på at du har rett. ♥️ 🐫 Anonymkode: cbbd3...eac
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #20 Skrevet 12. juni 2022 Sykefraværet ditt gjør at du må være borte fra jobb minst 20 prosent av arbeidstiden din. Arbeidet må gi pensjonsgivende inntekt, det vil si inntekt du får som lønn og betaler skatt av. Inntekten din tilsvarer minst femti prosent av grunnbeløpet i folketrygden (1/2 G). Denne inntektsgrensen gjelder bare etter arbeidsgiverperioden, vanligvis de første 16 dagene av sykefraværet. Hvis du i tillegg oppfyller disse vilkårene vil du ha rett på sykepenger. Hvis du er sykemeldt kun i helgen er det arbeidsgiver som betaler deg sykepenger. Kunne du ikke bruke egenmelding? 😊 Anonymkode: d4290...82e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå