Gå til innhold

Ble drit dårlig av rhinovirus

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hanglet i ca 8 uker, som alle andre her på jorden, med sår hals og hoste, men ikke noe feber eller kroppsverk. Så pang! Drit dårlig med 39,6 i feber og helt latterlig utslått. Går til legen, er overbevist om at det er influensa type B, men nope, rhino virus! Det er jo det vanligste viruset og man får vanligvis ikke høy feber av dette. Flere som har opplevd dette? Syns det er flaut rett og slett…er sykemeldt en uke, og har tenkt å bruke den til å komme meg 100%. 

Anonymkode: ec049...ff9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Rhinovirus er ikke bare ett virus, men en hel gruppe. Så noen ganger blir man bare litt sår i halsen og hoster i noen dager, og andre ganger kan man bli veldig dårlig. Det kommer vel litt an på hvilket rhinovirus man får, og så kan man noen ganger også få flere forskjellige virus på samme tid. 

Anonymkode: e0c68...81c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Rhinovirus er ikke bare ett virus, men en hel gruppe. Så noen ganger blir man bare litt sår i halsen og hoster i noen dager, og andre ganger kan man bli veldig dårlig. Det kommer vel litt an på hvilket rhinovirus man får, og så kan man noen ganger også få flere forskjellige virus på samme tid. 

Takk, det hadde jeg ikke tenkt på. Her er prøvesvaret mitt: Us-Rhinovirus RNA, påvist. Så det stod ikke noe om hvilket av de jeg har fått. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Takk, det hadde jeg ikke tenkt på. Her er prøvesvaret mitt: Us-Rhinovirus RNA, påvist. Så det stod ikke noe om hvilket av de jeg har fått. 

Nei, det har man ikke mulighet til å teste for.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke rhinovirus, men RS virus. Jeg hostet, hadde vond hals, og bihuleoroblemer i 10 uker😬 Aldri vært så dårlig før, men jeg kjenner flere som fikk det samtidig som meg, og flere ble kjempesyke i ukesvis. Til sammenligning fikk jeg knappt litt sår hals og hostet litt av covid19😂

Anonymkode: f4f17...690

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke rhinovirus, men RS virus. Jeg hostet, hadde vond hals, og bihuleoroblemer i 10 uker😬 Aldri vært så dårlig før, men jeg kjenner flere som fikk det samtidig som meg, og flere ble kjempesyke i ukesvis. Til sammenligning fikk jeg knappt litt sår hals og hostet litt av covid19😂

Anonymkode: f4f17...690

Det er så rart! Takk for svar. Tør ikke si til noen at jeg er sykemeldt pga rhinovirus..burde jo tålt det helt greit! 

AnonymBruker
Skrevet

Rhinovirus er det man blir til et neshorn av??

Anonymkode: 8365d...def

AnonymBruker
Skrevet

Ikke så rart. Vi har ikke blitt eksponert for rhinovirus på to år pga pandemien, immunforsvaret kjenner ikke igjen den nye mutasjonen og man blir mye dårligere enn vanlig. 

Anonymkode: 35562...ee7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...