AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #1 Skrevet 11. juni 2022 Jeg er så lei dette at jeg vurderer faktisk å droppe hele vennskapet. Kort fortalt: jeg har ei venninne som til stadighet gjør dette og jeg har begynt å lure på om hun faktisk gjør dette med vilje. Hun inviterer, og samme dagen avtalen er så må jeg etterlyse! for eksempel vi avtaler å gå tur eller ta en kaffe på en kafe. Istedenfor for å følge opp avtalen hun inviterer på, så må jeg etterlyse å høre hvilket kl, hvor når. Dette gjentar seg og jeg har sagt i fra og at jeg ikke synes det er ok. Men hun fortsetter! Hvis jeg selv inviterer så følger jeg opp avtalen og avtaler kl. ofte kommer det unnskyldninger som hun sovna på sofaen. Hun glemte avtalen. Hun måtte på jobb (ekstra vakt) osv. En ting er jo om det skjer en gang i blandt, klart det kan dukke opp noe for oss alle, men ikke til stadighet. Hun pleier jo å stille opp, men da på hennes prinsipper. For eksempel : jeg tar turen til deg nå jeg kan hun for eksempel ringe i siste liten å si, og da har jeg både meldt og ringt tidligere for å avtale kl. Sett meg lei av dette her nå. Føler at hun tar min tid for gitt. Hva tenker dere? Hva ville dere gjort? Anonymkode: d78cf...c1f
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #2 Skrevet 11. juni 2022 Ja, altså, selvom det kanskje ikke gjøres med slemme intensjoner så er det underbevisst noe der som gjør at vennen din ikke gidder å holde styringen på dette selv. Når man har LYST til å ha noen i livet sitt gjør man dem til en prioritet. Så du får ta en prat om at det begynner å bli litt enveis, eller at du føler deg litt tatt for gitt. For du blir tatt for gitt, helt klart. Anonymkode: eb0b4...eb8 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #3 Skrevet 11. juni 2022 Grunnen til hun fortsetter er at du blir ved med å akseptere det. Det nytte ikke noe å fortelle henne at det er uakseptabelt, og samtidig fortsette med å akseptere det. Der må konsekvenser til. Du må slutte å gjøre jobben ferdig for henne når hun "inviterer" til noe. Jeg ville personlig ikke gidde å inngå avtaler med en slik upålitelig person i det hele tatt. Kanskje du trenger en pause fra henne? Anonymkode: 881ad...2cc
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #4 Skrevet 11. juni 2022 Det er jo bare å la være. Ikke ta kontakt og anse avtalen som ikke-eksisterende frem til hun faktisk sier noe. Anonymkode: ebb46...1a9 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #5 Skrevet 11. juni 2022 Det der er slitsomt. Jeg har også en slik (singel) venninne og vi sees nesten ikke lengre fordi hun aldri klarer å planlegge. Jeg har sagt ifra at jeg må ha mer enn 2 timers forvarsel (helst minst en dag) fordi jeg planlegger ukene mine og har andre møter, familie og venner jeg må prioritere også, men hun sier «jeg vil ikke planlegge, jeg vil være spontan». Min løsning er nå at jeg ikke kan prioritere henne før hun klarer å planlegge, jeg kan ikke ha åpen uke fordi hun finner ut onsdag formiddag at vi kan møtes på kvelden. Dessverre tar hun ikke mer kontakt nå så regner med hun fortsatt er småsur fordi jeg sa ifra. Vi sees av og til i større venninnetreff. TS, du må bare sette en grense. Din tid er like viktig som hennes og hun kommer til å fortsette å utnytte seg så lenge du lar henne. Anonymkode: abbd8...813 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #6 Skrevet 11. juni 2022 Jeg har en venninne som er litt sånn og. Kan egentlig aldri ta avtalene hennes for god fisk, for plutselig holder hun på med noe annet. Jeg pleier å sende melding dagen før for å spørre om et eller annet relatert til avtalen vi har, da finner jeg ut om hun har tatt avtalen seriøst eller ei. Dette har jo ført til at hun er en jeg ikke treffer så ofte da Anonymkode: 3fd45...59a
SnartMammaLykke Skrevet 12. juni 2022 #7 Skrevet 12. juni 2022 Droppet selv en slik person som tappet meg helt fra krefter. Hun holdt aldri avtaler, og når vi først skulle møtes så hadde hun kanskje bare 30 min fordi hun var så «travel». Jeg kuttet kontakten med henne for 7 måneder siden og vil aldri ha kontakt med henne igjen. Droppet også en barndomsvenninne som var slik. Har også bestemt meg for å aldri ta henne tilbake. Livet mitt er 100 ganger bedre etter jeg kuttet ut disse energityvene. Råder deg til å gjøre det samme! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå