AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #1 Skrevet 11. juni 2022 Har hørt at man ikke skal gjøre det, at man skal spise når man er sulten. Men... lunsjpausen er når den er, skal jeg spise på jobb så må jeg nesten spise da. Middag blir ofte så snart som mulig etter jobb og henting i barnehagen. Så i praksis spiser jeg jo etter klokka. Hva gjør du? Anonymkode: 1c926...da4
Gjest Spencer Hastings Skrevet 11. juni 2022 #2 Skrevet 11. juni 2022 Jeg har aldri spist etter klokka, med unntak av lunsj på jobb.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #3 Skrevet 11. juni 2022 Nei. Er jeg ikke sulten i lunsjen spiser jeg ikke, men vi har også to pauser på 15 min utenom lunsj, så har flere muligheter til å spise i løpet av arbeidsdagen i tillegg til at jeg kan spise på kontoret mitt. Anonymkode: 26249...163
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #4 Skrevet 11. juni 2022 Mor var slik. Jeg kunne spørre "vil du ha mat?" Og hun ville svare "hva er klokka?" 😆 Anonymkode: f97c8...86b
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #5 Skrevet 11. juni 2022 Ja, må spise etter klokka, for jeg er sulten HELE tiden, mett finnes liksom ikke i kroppen min. Har alltid måttet stoppe meg selv i spisingen, fordi det er nok «etter boka». Så frokost er før jobb(varierer mellom 6-8, lunsj 11 på jobb, og middag så fort jeg kommer hjem(mellom 16-18). I helgene så teller jeg timer til neste måltid, for jeg er konstant sulten(eller så er det bare konstante cravings). Har alltid vært sånn. Anonymkode: 9f483...414 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #6 Skrevet 11. juni 2022 Er oppvokst med kl 08, 11.30,15 og 18.30 Men nei, eneste tidspunktet jeg spiser daglig er i lunsjpause på jobb, den kan jeg ikke flytte på så det er da eller ikke. Anonymkode: ace58...5a2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #8 Skrevet 11. juni 2022 Nei, absolutt ikke. Spiser når kroppen ønsker mat. Noen dager spiser jeg ikke i det hele tatt, og andre dager er jeg konstant sulten 😂 De fleste dager er nokså balanserte, men jeg ser ikke noe behov for å holde meg til klokkeslett og tre måltid om dagen. Anonymkode: ccb6b...3ad 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #9 Skrevet 11. juni 2022 Om jeg er sulten før det passer seg med et nytt måltid så lar jeg være å spise til den tid kommer. Om jeg ikke er sulten når det er normal tid for et måltid så bare venter jeg med å spise til jeg blir sulten eller svimmel/kvalm Anonymkode: a0600...ac7
pia mater Skrevet 11. juni 2022 #10 Skrevet 11. juni 2022 Både og. På jobb spiser jeg alltid til samme tid for det er ikke tid utenom matpausen, og når jeg kommer hjem fra jobb. Har jeg fri så sjekker jeg klokken så det ikke går for lenge mellom måltidene. Har lett for å ikke spise på lang tid, som forverrer ibs.
Wenda Skrevet 11. juni 2022 #11 Skrevet 11. juni 2022 Spiser når jeg er sulten. Noen dager kan det da være en gang om dagen, andre dager føles det ut som at jeg spiser hele tiden. Som regel så spiser jeg første måltid rundt 12-13 tiden, og så middag ved 18-19 tiden. Er som regel da jeg blir sulten, men om jeg blir sulten og ikke får spist så klarer jeg meg fint fram til jeg får spist en gang 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #12 Skrevet 12. juni 2022 Har irritabel tarm og matintoleranse og ernæringsfysiolog sa jeg skulle ha faste klokkeslett da jeg spiser og spise det samme til de samme måltidene, men det blir stress for meg. Jeg har ikke den samme rytmen hver dag så synes dette rådet er stress, men prøver å ha minst 3 t mellom måltidene. Anonymkode: 08af1...c39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå