Gå til innhold

Invitere folk som ikke kjenner oss som "par"?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan er det i bryllup? Er det meningen at man skal invitere folk som kjenner "oss", eller holder det at de kjenner en av oss? Aldri helt skjønt hvem man egentlig skal invitere. Er det interessant for min studievenninne å gå i bryllupet mitt når hun såvidt har hilst på brudgommen f eks? Hva med en kusine på andre siden av landet? 

Anonymkode: 343c9...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har alltid tenkt an man inviterer de man ønsker å dele dagen med, uavhengig av om de kjenner både bruden og brudgommen. Om det er interessant for studievenninnen din å komme i bryllupet avhenger dermed mest av relasjonen mellom dere to, og ikke nødvendigvis så mye relasjonen mellom henne og brudgommen. Hva angår kusiner og fettere er det kanskje litt mer alle eller ingen, litt avhengig av hvor stor slekt du har.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på. Jeg har opplevd begge deler. En gammel studievenninne inviterte meg + 1. Da jeg begynte å date min mann dro han i bryllup til en venninne uten at jeg var invitert med, dette synes jeg var helt greit. Da hadde vi kun datet en liten stund. 

På den annen side synes jeg det blir rart å splitte opp etablerte par fordi man kun har møtt den ene. Da vi giftet oss inviterte vi alle som par. De eneste vi inviterte som kun en var de som vi visste var single. Om de har datet noen en kort tid ble ikke daten invitert med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns man inviterer de man vil feire dagen med. Spiller ikke noen rolle om de kjenner begge eller ikke. Jeg har f.eks flere venner i andre byer, og man rekker ikke alltid treffe alle i en hektisk hverdag. Men de kan likevel være nære nok til å invitere i bryllup, selv om de ikke har truffet den jeg gifter meg med.

Anonymkode: d13c9...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...