Gå til innhold

Dere mellom 30-40 hvor mye sparer dere i pensjon i mnd?

Rucula

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er også tilrettelagt for å leie ut underetasjen her hvor vi bor. Det kommer vi til å gjøre når barna flytter ut. Det blir litt penger det også, selv om det sannsynligvis blir skattepliktig om noen år

Noen grunn til at du regner med at det blir skattepliktig? Men uansett sikkert maks 20+%. Og kan vel skrive av kommunale avgifter, forsikring og vedlikehold, så blir vel få % reell beskatning?

Anonymkode: 65317...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

34 år, sparer 800 kr i pensjonssparing 

Anonymkode: 3691e...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

40 år. Har siden jeg kjøpte første bolig for 15 år siden betalt ned mer enn jeg måtte på lån. Så er nå gjeldsfri. Overfører fast 7000 i mnd på fond og 2000 til fond til barna. De 7000 er langsiktig, som jeg ikke har noen planer om å realisere. I tillegg investerer jeg sporadisk av annen tilgjengelig kapital. Har nå rundt 1 mill i slik kapital. Dette er mer kortsiktig, IG forsøk på å forvalte de smartere enn å ha i banken 

Anonymkode: 02ac8...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ektepar i midten av 30-årene. Sparer ingenting øremerket til pensjon, men betaler ned boliglånet med 5000 kr ekstra per måned og setter minst 5000 kr i fond hver måned. 

Anonymkode: 81d55...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

500kr i mnd i dedikert pensjonssparing. Sparer i fond også, men det er bare generell sparing som jeg fint kan bruke før pensjonsalder. 39 år

Anonymkode: da106...5c3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.6.2022 den 9.48):

40 år. Har siden jeg kjøpte første bolig for 15 år siden betalt ned mer enn jeg måtte på lån. Så er nå gjeldsfri. Overfører fast 7000 i mnd på fond og 2000 til fond til barna. De 7000 er langsiktig, som jeg ikke har noen planer om å realisere. I tillegg investerer jeg sporadisk av annen tilgjengelig kapital. Har nå rundt 1 mill i slik kapital. Dette er mer kortsiktig, IG forsøk på å forvalte de smartere enn å ha i banken 

Hva mener du med det og hva er det?

Anonymkode: 47af1...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg fyller opp IPS for skattefradraget. 

Anonymkode: 3cf7e...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hva mener du med det og hva er det?

Anonymkode: 47af1...c6d

Mener bare at i tillegg til fast sparing så bruker jeg at penger jeg har stående til investering. Men dette er mer kortsiktig. Har det siste året puttet omtrent 400’ i aksjer, og forsøker å tjene litt penger på, istedet for å ha på bank til null rente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mariama

300,- i måneden øremerket pensjon 😂

Men jeg kom meg sent inn på boligmarkedet, og prioriterer å spare delvis til å kjøpe større bolig (den jeg i teorien kan bo i til jeg blir gammel), og delvis langsiktig i indeksfond uten at det er låst til det ene eller andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sparer ca 6000 i måneden fast på aksjesparekonto og litt ekstra innimellom. I tillegg har jeg en symbolsk pensjonssparing på 500 kr mnd på IPS.

Og så har jeg blant de bedre pensjonsordningene man kan få via jobben, så kommer neppe til å låse mer i egen pensjonssparing.

Anonymkode: f0e6b...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

33 år og sparer fast nok 30.000,-/mnd i fond. I tillegg ca. Nok 10.000,-/mnd i aksjer. 

Anonymkode: c23be...dfe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

500 kr hver sparer jeg og mannen i pensjon hver måned. Ellers sparer vi til ungene, og 2000 i måneden til annet. Er bare på en annen konto. 

Vi har ikke satt oss nok inn i dette med fond osv., og ser at vi sikkert burde gjøre det. 

K 40 

Anonymkode: 76b60...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

33 år og sparer fast nok 30.000,-/mnd i fond. I tillegg ca. Nok 10.000,-/mnd i aksjer. 

Og du jobber med…? 😳

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sparer ikke spesifikt til pensjonen, jeg tjener såpass godt og har beregnet at % som settes av fra inntekten min vil strekke til. 

Anonymkode: d05ff...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Og du jobber med…? 😳

Jobber som ansatt i et forvaltningsselskap med eiendom. Har vært heldig de siste årene og har hus sentralt ved Oslo og hytte sentralt på Østlandet. Veldig god verdistigning siden dette ble kjøpt og veldig fortjent god lønn🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg sparer 10.000-13.000 i mnd, ikke direkte i  pensjonsspareprodukter, men det ligger i kortene at en del av dette går til pensjon. 

Jobben sparer i pensjonsspareprodukt til meg, ca 1300 i mnd. 

I tillegg betaler vi mer ned på boliglånet i mnd enn vi strengt tatt må med et lån på 1,5 mill. Ca 10.000 i avdrag per hode, 20.000 samlet. Anser også dette som sparing. 

Samlet nærmere 25.000 i mnd altså. 

Anonymkode: 0fc59...7d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

42 år, sparer 10.000 i måneden i pensjonssparing. I tillegg kommer innskuddet fra arbeidsgiver på 5.000 som er latterlig lavt.

Anonymkode: 2129a...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...