Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg får ikke farge uten. Ikke er jeg noe glad i å sole heller. Vil ikke ødelegge huden. Derfor har jeg heller tydd til selvbruning. 

Men nå er jeg så lei. Det er tidkrevende, de siste dagene før nytt lag skal smøres på er man skjoldete Men ikke skjoldete nok til at fargen går av helt enda. 

Om det blir pent beror ofte på flaks, man kam skrubbe og bruke så mye fuktighetskrem man vil Men det vil alltid bli litt skjoldete her og der, og uhell som må skjules. 

Nå er jeg så lei av å holde på med dette at jeg vurderer sterkt å bare være blek. Problemet er at jeg vet ikke om jeg tørr.  Føler jeg ser syk ut som blek, at hårfarge og alle klærne mine ser kjedelig ut på blek hud. Samtidig.......jeg er så drita lei av å kaste bort så mye tid og penger på selvbruning!!!

Anonymkode: eb911...4ff

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må ha dårlig selvfølelse og selvtillit når dette opptar livet ditt i så stor grad.  

Anonymkode: 0f281...40e

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Forstår godt at du er lei. Jeg har aldri orket å bruke tid og penger på slikt. Soler meg heller ikke. Ja, jeg er blek, men det er vi jo alle her oppe i Skandinavia. Det er jo sånn det er.

Anonymkode: e0a77...523

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Forstår godt at du er lei. Jeg har aldri orket å bruke tid og penger på slikt. Soler meg heller ikke. Ja, jeg er blek, men det er vi jo alle her oppe i Skandinavia. Det er jo sånn det er.

Dette er jo tull. Ja vi er bleke på vinteren. Men de aller fleste nordmenn blir solkysset av vårsolen og får en jevn fin farge utover sommeren. Når høsten kommer er de fleste solbrune og flotte etter en aktiv sommer ute i sola og på reise  

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir heller ikke brun. Jeg er kritthvit. Hater å sole meg, og hater tidskrevende prosesser med hudpleie enda mer.

min løsning er å være bleik og lykkelig. Jeg ser likevel sunn og frisk ut. Noen vil alltid sammenligne brunfarger og poengtere forskjellen mellom oss. Om de føler seg bedre  ved å poengtere hvor hvit jeg er… ok. Fint for de. Jeg bryr meg ikke. Hudfargen min definerer meg ikke. Aksepter deg selv ovnelsk deg for den du er!

Anonymkode: 193fb...b87

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Dette er jo tull. Ja vi er bleke på vinteren. Men de aller fleste nordmenn blir solkysset av vårsolen og får en jevn fin farge utover sommeren. Når høsten kommer er de fleste solbrune og flotte etter en aktiv sommer ute i sola og på reise  

Ja, jeg blir jo brunere om sommeren når jeg er ute, men det er det ikke alle som gjør. Noen blir bare røde, spesielt de som har veldig lys hud og rødt hår.

Men i vinterhalvåret er vi bleke, det er jo sånn det er her oppe. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er slettes ikke sant! Jeg blir ikke brun. Solen gjør ingenting for huden min, jeg er blek året rundt.

Anonymkode: 193fb...b87

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Bleikfis her også. Aldri brukt selvbruning. Rocker min lyse hud og håper det kommer på moten igjen 😂

Anonymkode: b8564...248

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet

Du kan jo bruka eit naturleg ikkje-skimrande solpudder hvis du vil vera brun av og til. Berre å vaska av etterpå. Fins mange matte solpudder/bronzarar

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det pålagt å bli brun? Hvis du er så lei, så må du jo selvsagt la være!!

Anonymkode: d7d8a...243

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så glad jeg har passert 40 og driter i å være brun. Det er pent å ha en gyllen farge, såklart, men jeg bryr meg ikke lenger noe om at jeg generelt er hvitere enn andre. Jeg får fin farge men det tar så sykt lang tid, og jeg gidder ikke den selvbruninga heller. Synes det er vanskelig å få pent. Og soling uten faktor 20-30 har jeg slutta med for lenge siden. Jeg er hvit, det føles helt greit. 

Anonymkode: 2db69...2c5

• Liker 2
Skrevet

Eller skrike til din mor om at hun burde ha hatt seg med en med mørkere hud. Hvorfor kan ikke folk gi barna sine et bedre utgangspunkt🤭

Skrevet

Hvorfor gidder du?
Seriøst!
HVORFOR GIDDER DU?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 41 og startet først med litt juksefarge ifjor 😅

Men jeg har lagt merke til at stadig flere (også unge) går for å være helt lys. Ganske sjeldent syn før 🤷‍♀️

Men er enig med deg, selvbruning er stress. Og jeg får ikke farge uansett jeg heller 🤷‍♀️

Anonymkode: 02c9c...796

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, du bare tror det fordi mange styrer med den teite selvbruningen.

Anonymkode: 8f6df...b75

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Smør deg med faktor 50 i trynet og 30 på kroppen og kom deg ut i solen med solbriller på!

Ta på deg solhatt hvis du er redd for pigmentflekker i ansiktet.

Slutt med selvbruningstullet og bruk heller solpudder i ansiktet hvis du skal noe spesielt.

Anonymkode: 080f7...4f5

AnonymBruker
Skrevet
Capazitet skrev (På 11.6.2022 den 17.33):

Du kan jo bruka eit naturleg ikkje-skimrande solpudder hvis du vil vera brun av og til. Berre å vaska av etterpå. Fins mange matte solpudder/bronzarar

Det gjør ingenting for huden om man er kjempeblek. 

Anonymkode: 66257...6d4

• Liker 1
Skrevet

Skjønner god at du er lei. Jeg er lei etter de fire første dagene i sommer😂

AnonymBruker
Skrevet

Vi er mange som ikke får særlig farge og går bleike hele året. Også? Jeg er nordisk, jeg er bleik og det er helt greit! Slutt å tro at du må være så brun, hvorfor må du det? Vi er som vi er og du er gammel nok til å godta deg selv. Tenk hva du kan spare av penger når du slutter å kjøpe selvbruning. :) 

Anonymkode: 9d0a9...180

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også blek. Har hudtype 1 med rødt hår og fregner. 
Hatet det som ung. Ble mobbet for det og turte ikke gå i shorts uten nylonstrømper. 
Så dro jeg til Japan og bodde der noen måneder. De ELSKET huden min! Der var det om å gjøre å være så blek som mulig. Etter det begynte jeg å akseptere blekheten. 
Hender jeg bruker litt selvbruning på sommeren, hvis jeg gidder og har lyst, men aldri ellers. 
Før var det mote å være blek fordi det viste at du var rik nok til å være inne. 
Nå er det blitt mote å bli brun fordi det viser at du er rik nok til å reise.

Ikke la livskvaliteten din styres av slikt. Nå våkner flere og flere opp til skadene solen påfører så snart er det tilbake på moten å ikke bli solbrun. 

Anonymkode: 07eca...499

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...