Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er et rart spørsmål, men jeg finner ikke svar. Jeg er gravid i uke 39 og har gjennom hele svangerskapet og forrige hatt et litt anstrengt forhold til magen. Jeg liker den ikke (men elsker barna som har vært og er inni!) så jeg har kjent lite på den og har stort sett alltid klær på. Nå ble jeg brått litt usikker på om magen kjennes veldig hard ut… og husker ikke hva slags «konsistens» den vanligvis har! Leser jo om at hard mage over lengre tid kan være symptom på morkakeløsning. Hvordan har / er deres mager (vært)? Min er ikke hard «som en stein», den gir litt etter, men ville kanskje sammenliknet det med en volleyball eller moden mango? Hvor hard er en hard mage?

Anonymkode: 2d52a...262

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min minner litt om magen til en tung alkoholiker, veldig hard, litt som en boksesekk, eller en sekk med betongblanding.

Anonymkode: 7b4cd...aba

AnonymBruker
Skrevet

Moden mango er en fin beskrivelse! 😄 

Anonymkode: 5cbe2...9b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt slapt oppumpet volleyball, ja.

Anonymkode: 37703...ca2

AnonymBruker
Skrevet

Synes volleyball og mango er en god beskrivelse! 😊

Jeg sliter mye med kynnere og da blir magen virkelig steinhard! Tror man finner mykere gråstein liksom, så når den virkelig er hard så kjennes det! 

Anonymkode: b00a1...e0f

AnonymBruker
Skrevet

Min var hard som en basketball da jeg var høygravid sist. Jordmoren i kommunen kommenterte at magen var veldig hard, og trodde det kunne med føre at jeg fødte litt tidligere (ikke prematurt, men noen uker før termindato), men det var noe bekymringsfullt med den. Utover at det var ubehagelig da. Og jeg fødte på termindatoen. 

Anonymkode: cbc6c...ed1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min var hard som en basketball da jeg var høygravid sist. Jordmoren i kommunen kommenterte at magen var veldig hard, og trodde det kunne med føre at jeg fødte litt tidligere (ikke prematurt, men noen uker før termindato), men det var noe bekymringsfullt med den. Utover at det var ubehagelig da. Og jeg fødte på termindatoen. 

*IKKE noe bekymringsfullt med den, mente jeg. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for veldig gode svar her! 🥰

Anonymkode: 2d52a...262

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og min jordmor sa at det hos meg skyldes at magemusklene holdt igjen og ikke delte seg. Mer vanlig hos kvinner med trente magemuskler enn hos utrente (men man kan også ha flaks/uflaks med bl.a gener). Jeg fødte på overtid. 

Anonymkode: b070d...3db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...