AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #1 Skrevet 11. juni 2022 Hver eneste gang jeg er hos psykologen, så ringer alarmen på tlf hans, etter eksakt 45 min. Da sier han veldig vennlig at nå har vi fem minutter til å runde av. Har gått til mange terapeuter. De fleste har en klokke på veggen, bak pasienten, og sier i fra at timen nærmer seg slutten. Denne har mobilen liggende foran seg og alarmen går. Hva ville du ha syntes om det? Ok eller rart? Anonymkode: 89baa...209
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #2 Skrevet 11. juni 2022 Jeg blir stresset av alarmer som går av, så jeg hadde nok bedt han finne en annen løsning. Anonymkode: 3fbff...d59 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #3 Skrevet 11. juni 2022 Jeg ville synes at det var helt greit, så lenge det ikke var en veldig høy eller brå lyd. Jeg ble litt stresset av min behandler som alltid lot oss gå langt over tiden. Da ble jeg sittende å se på klokken og lure på om jeg hadde misforstått hvor lang timen var, om det stod noen ute i gangen og ventet på å komme inn, om jeg ville miste bussen. Er ikke lett å gjøre alle til lags. 🤷♀️ Anonymkode: 960c9...2de 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #4 Skrevet 11. juni 2022 Slik gjorde min det også. Kanskje de ikke vil sitte og se på klokken underveis i samtalen? Det kan jo gi signaler om at man har det travelt eller kjeder seg o.l. Anonymkode: cbba4...c6f 6 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #5 Skrevet 11. juni 2022 Det må vel være greit? Det tyder jo bare på at vedkommende vil være presis til neste avtale? Anonymkode: 6c156...f43 13
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #6 Skrevet 11. juni 2022 jeg syns det er greit, en del pasienter klarer jo ikke forstå at de ikke kan bruke så mye tid de vil. Anonymkode: 8749a...938 7
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #7 Skrevet 11. juni 2022 Jeg kunne hatt behov for noen alarmer selv jeg. 🙈 Så nei, jeg hadde neppe hatt noe problem med det med mindre alarmen er bråkete eller voldsom. (Og da hadde jeg ikke hatt noe problem med å spørre om muligheten for å velge en annen lyd.) Anonymkode: 5691c...c15 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #8 Skrevet 11. juni 2022 Slik har mine psykologer gjort det også. Anonymkode: 1bf66...e05 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #9 Skrevet 11. juni 2022 Jeg hadde foretrukket det slik. Anonymkode: b7bbe...9c6
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #11 Skrevet 11. juni 2022 Personlig så hadde jeg blitt sur, rett og slett fordi jeg selv ser på klokka og vet når timen slutter, er helst ute av den døren 5 minutter før timen er ferdig. (Hatet å gå til psykolog). Anonymkode: 60fc9...19d 1
Gjest Villfisker Skrevet 11. juni 2022 #12 Skrevet 11. juni 2022 Nå går ikke jeg til psykolog, men det syns jeg er uproffesjonellt, uansett hvilken tjeneste en gir. Det går an å passe tida, og samtidig være mer diskret. Jeg hadde reagert om fastlegen, tannlegen, eller hudpleieren gjorde det samme f.eks.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #13 Skrevet 11. juni 2022 Fordi du er bare en jobb for han og han har faktisk andre pasienter også Anonymkode: 337a5...d64
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #14 Skrevet 11. juni 2022 Det må da være OK? De vil vel se på pasienten, og ikke på klokken. Og slipp helt å tenke på tiden. Å se på armbåndsuret eller la blikket vandre fra den man prater med, sender jo litt underbevisste signaler om at den som lytter kjeder seg eller soner ut. Eneste er at man kan kan jo kveppe litt til om det går full vekkerklokke-alarm da, så OK om det bare er et diskret lite pling eller plopp Anonymkode: dbd6a...e15
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #15 Skrevet 11. juni 2022 Jeg hadde ikke syntes dette hadde vært ok i det hele tatt. Mennesker i andre yrker klarer helt fint å være presis til andre avtaler uten at en skal ha alarm på. Jeg hadde følt det var respektløst Anonymkode: d96d0...e9c 2
Daria Skrevet 11. juni 2022 #16 Skrevet 11. juni 2022 Det synes jeg var en uprofesjonell måte å gjøre det på. Hva om alarmen ringer mens pasienten holder på å si noe viktig? Psykologen min gir også beskjed når det nærmer seg slutten, men han klarer å gjøre det på et sted det passer, uten å avbryte noe, og med en klokke plassert så nærme meg at han kan følge med på tiden uten å se bort.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #17 Skrevet 11. juni 2022 Vet ikke om jeg har noe i mot det, men han kunne jo satt mobilen på vibrering eller noe slik at du ikke merket det. Anonymkode: 9b3b2...91e
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #18 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hver eneste gang jeg er hos psykologen, så ringer alarmen på tlf hans, etter eksakt 45 min. Da sier han veldig vennlig at nå har vi fem minutter til å runde av. Har gått til mange terapeuter. De fleste har en klokke på veggen, bak pasienten, og sier i fra at timen nærmer seg slutten. Denne har mobilen liggende foran seg og alarmen går. Hva ville du ha syntes om det? Ok eller rart? Anonymkode: 89baa...209 Ikke greit. Lure psykologer har to veggklokker så de vet å passe tiden, for den må jo passes så det blir lik tid til alle pasientene. To klokker fordi de da kan se hva tiden er uten at det ser ut som at de ser på klokken. Et kjapt sveip med blikket uten at det blir lagt merke til. Så slipper pasienten å bli stresset. Og det er jo uhøflig å åpenlyst se på klokken, eller ha på alarm, når noen snakker om noe ømtålelig eller viktig. Anonymkode: d2086...c8e
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #19 Skrevet 11. juni 2022 Det hadde ikke fungert for min del, mest fordi jeg har et problem med brå lyder, brå bevegelser o.l. Hadde sittet å tenke på når alarmen går hele timen så jeg hadde sluttet etter første timen med en slik psykolog. Anonymkode: 2f2b2...b0a
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #20 Skrevet 11. juni 2022 12 hours ago, AnonymBruker said: Slik gjorde min det også. Kanskje de ikke vil sitte og se på klokken underveis i samtalen? Det kan jo gi signaler om at man har det travelt eller kjeder seg o.l. Anonymkode: cbba4...c6f Ja, å blottlegge seg mens psykologen ser på klokka må jo være verre. Anonymkode: 6ee07...d56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå